Gå til innhold

Voldtatte kvinner har seg selv å takke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...mener 1 av 3 briter.

"20 prosent synes at kvinner selv må ta ansvaret for voldtekten hvis de har mange seksualpartnere, og 25 prosent gir ofrene ansvaret hvis de har gått med trange klær eller drukket alkohol".

Med disse holdningene er det kanskje greit å være på vakt neste gang man er i London, kler seg i annet enn burka, og tar seg en halvliter på den lokale pub-en.

Herregud!

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1161732.ece

Skrevet

Disse holdningene finnes her på berget også..ikke bare i Storbritania.- denne typen argumenter er velkjente..

Er enig med ditt "herregud"..

Gjest Bekymra mamma
Skrevet

Min datter var utsatt for nestenvoldtekt da hun var 18 år og i syden for første gang. Hun hadde lagt seg og var alene på rommet. To menn i 40 årene (dansker) trengte seg inn i leiligheten. Altandøra sto på gløtt, var i 3. etg., men de bodde ved siden av. Ikke mye hjelp å få av reiseselskapet, nei. Ble beskyldt for å legge opp til det selv. Heldigvis fikk hun ropt og gjort motstand så dem kom ikke så langt som til fullbyrdet voldtekt, men dette har satt sine spor allikevel.

Bare kom på dette da jeg leste tråden.

Skrevet

Disse holdningene finnes her på berget også..ikke bare i Storbritania.- denne typen argumenter er velkjente..

Er enig med ditt "herregud"..

Joda, at de finnes tviler jeg dessverre ikke på, men tallene fra Storbritania er jo mildt sagt sinnssyke.

Skrevet

Min datter var utsatt for nestenvoldtekt da hun var 18 år og i syden for første gang. Hun hadde lagt seg og var alene på rommet. To menn i 40 årene (dansker) trengte seg inn i leiligheten. Altandøra sto på gløtt, var i 3. etg., men de bodde ved siden av. Ikke mye hjelp å få av reiseselskapet, nei. Ble beskyldt for å legge opp til det selv. Heldigvis fikk hun ropt og gjort motstand så dem kom ikke så langt som til fullbyrdet voldtekt, men dette har satt sine spor allikevel.

Bare kom på dette da jeg leste tråden.

Beskyldte reiseselskapet datteren din for å legge opp til voldteksforsøket selv?

I så fall hadde jeg kontaktet media og gitt reiseselskapet inn så det holdt.

Kunne helt sikkert gjort det anonymt, og reiseselskapet hadde helt sikkert tatt affære overfor de aktuelle reiselederne.

Skrevet

Joda, at de finnes tviler jeg dessverre ikke på, men tallene fra Storbritania er jo mildt sagt sinnssyke.

Men når det er sagt, kan en del jenter godt være litt mer oppmerksomme på hvordan de kler seg. Mange skjønner ikke at visse antrekk nærmest virker som en invitasjon til tilnærmelser. Man sender jo signaler til omgivelsene blant annet ved hjelp av klær. Jeg mener ikke at det dermed er fritt fram for menn å kaste seg over lettkledde damer. Og det er heller ingen garanti for ikke å bli voldtatt om man er svært så tekkelig antrukket.Men det kan være lurt å tenke over hva en har på seg hvis man vil være i fred for klåfingrete mannfolk.

Gjest Bekymra mamma
Skrevet

Beskyldte reiseselskapet datteren din for å legge opp til voldteksforsøket selv?

I så fall hadde jeg kontaktet media og gitt reiseselskapet inn så det holdt.

Kunne helt sikkert gjort det anonymt, og reiseselskapet hadde helt sikkert tatt affære overfor de aktuelle reiselederne.

Ja, det var så.

Det ble tatt opp med reiseselskapet ved hjemkomst og de sjekka saken. Reiselederen dernede hadde misforsått forsvarte hun seg med...!

Jenta fikk da etter mye om og men lov til å reise hjem før hun skulle for var jo helt knekt og ville hjem til mamma og pappa. Dette er mange år siden og det virker heldigvis som hun ikke har fått noen me'n, men man vet jo aldri om det kan komme senere. Ordna rask hjelp ved hjemkomst så fikk snakket ut om og om igjen. Forferdelig hendelse var det ihvertfall. Tenk en 18åring og to menn i 40årene..!

Skrevet

Men når det er sagt, kan en del jenter godt være litt mer oppmerksomme på hvordan de kler seg. Mange skjønner ikke at visse antrekk nærmest virker som en invitasjon til tilnærmelser. Man sender jo signaler til omgivelsene blant annet ved hjelp av klær. Jeg mener ikke at det dermed er fritt fram for menn å kaste seg over lettkledde damer. Og det er heller ingen garanti for ikke å bli voldtatt om man er svært så tekkelig antrukket.Men det kan være lurt å tenke over hva en har på seg hvis man vil være i fred for klåfingrete mannfolk.

Er ikke det å skyve ansvaret for egne handlinger over på andre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...