Gjest Wanna-be-perfect Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 ...og da mener jeg dere som klarer å holde kjøkkenviftene rene! De "ristene" (2 stk i vår), blir såå ekle. Vi tar dem ut og vasker både titt og ofte, men de blir så utrolig klissete, og tross vasking og skylling og vasking igjen blir de ikke skikkelig rene. Har lagt de i sterkt salmiakkvann, vasker de i oppvaskmaskinen, men de blir ikke skikkelig rene, issssj :-( ALLE gode tips mottas med stor takk! 0 Siter
Aryane Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Jeg vasker mine i oppvaskmaskin med jevne mellomrom og de er like fin. Men så har jeg ikke bodd her mer enn 9 månder da. Men de holdt seg bra der jeg bodde før også, la dem i salmiakkvann i badekaret en stund, og spylte dem med hånddusjen etterpå, så en runde i maskinen til slutt. 0 Siter
Gjest de har jo en funksjon .... bl.a. ta noe av fettosen Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Vasker de med jevne mellomrom i oppvaskmaskinen, ca en gang i måneden. Selvfølgelig er det litt fett i de da også, jeg tror ikke vi klarer å ikke få fett i de, det er vel noe av grunnen til at de er der. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Sorry, har ikke flere tips enn de du har prøvd (bortsett fra å kjøpe nytt filter....). At det samler seg mye fett der, viser jo at filteret gjør jobben sin, hvis det er noen trøst..... Selv om ikke resultatet blir så bra som du ønsker, så fortsett å gjøre rent så godt du kan. I et gitt tilfelle er uvaskede filtre en brannfare av dimensjoner. 0 Siter
flisa Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Legger dem i klorin jeg og tar en runde i oppvaskmaskina. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.