Gå til innhold

Hvordan i alle dager får dere det til?

Anbefalte innlegg

Gjest Wanna-be-perfect
Skrevet

...og da mener jeg dere som klarer å holde kjøkkenviftene rene!

De "ristene" (2 stk i vår), blir såå ekle. Vi tar dem ut og vasker både titt og ofte, men de blir så utrolig klissete, og tross vasking og skylling og vasking igjen blir de ikke skikkelig rene.

Har lagt de i sterkt salmiakkvann, vasker de i oppvaskmaskinen, men de blir ikke skikkelig rene, issssj :-(

ALLE gode tips mottas med stor takk!

Skrevet

Jeg vasker mine i oppvaskmaskin med jevne mellomrom og de er like fin. Men så har jeg ikke bodd her mer enn 9 månder da.

Men de holdt seg bra der jeg bodde før også, la dem i salmiakkvann i badekaret en stund, og spylte dem med hånddusjen etterpå, så en runde i maskinen til slutt.

Gjest de har jo en funksjon .... bl.a. ta noe av fettosen
Skrevet

Vasker de med jevne mellomrom i oppvaskmaskinen, ca en gang i måneden.

Selvfølgelig er det litt fett i de da også, jeg tror ikke vi klarer å ikke få fett i de, det er vel noe av grunnen til at de er der.

Ørkenvandreren
Skrevet

Sorry, har ikke flere tips enn de du har prøvd (bortsett fra å kjøpe nytt filter....).

At det samler seg mye fett der, viser jo at filteret gjør jobben sin, hvis det er noen trøst.....

Selv om ikke resultatet blir så bra som du ønsker, så fortsett å gjøre rent så godt du kan. I et gitt tilfelle er uvaskede filtre en brannfare av dimensjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...