Gjest Shamio Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Har gått rundt og vært kvalm og småuvel hele dagen de siste ukene, men i dag kom mensen... Jeg har gått på Diane p-piller i fem år nå, og de har alltid fungert ypperlig (med unntak av at jeg fikk menssmerter først ETTER jeg begynte på de...) Flere ganger har jeg glemt å ta pillen, og det har aldri skjedd noe. Liker ikke å ta to piller på en dag, som jeg fikk anbefalt en gang, når jeg har glemt en pille, jeg blir så kvalm. Jeg tenker at det som skjer det skjer. Før jeg begynte på pillen hadde jeg menssykluser på 2mnd! Men så var jeg jo 16-17... Så denne gangen glemte jeg en pille, og gikk rundt og var kvalm to uker før jeg oppdaget pillemissen. Så dagen etter siste pille var tatt, fikk jeg en liten blødning og litt smerter. Så gikk det noen dager og idag kom mensen akkurat som den skulle. Kan den lille blødningen ha vært en spontanabort? Dette blir et langt innlegg... har mye på hjertet! Jeg er skikkelig verpesyk! Jeg gikk og tenkte at kanskje var jeg blii gravid tross alt! Jeg er student, og har ett år igjen av studiene. Jeg har en samboer, og vi har vært sammen i snart 7 år. Jeg har vert verpesyk av og på i flere perioder nå, men han vil ha stabil øko etc. først. Men han blir 30 neste år, og jeg vil ikke at han skal bli alt for gammel han heller. MEN, tingen er... jeg fikk vite i sommer at min pappa er veldig syk. Siden da har jeg hatt et stort ønske om at han skal få oppleve å bli bestefar. Jeg er enebarn, og mamma og pappa måtte prøve i 12 (!) år før de fikk meg. Jeg bare håper at det ikke tar like lang tid for meg! (det er derfor jeg har kunnet være slurven med pillene, jeg antar at jeg er like fruktbar som moren min...) Jeg må bare få motet opp til å kunne forklare dette til kjæresten min... En venninne ble gravid i høst, og jeg vil ikke at han skal tro at det er på grunn av henne jeg vil ha barn. Jeg tenker på det hele tiden! Dette ble mange tanker og sånt, vet ikke hva jeg vil at folk skal svare. Kanskje med noen tips og erfaringer? Hvordan dere ble enige om å prøve? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 For å være helt ærlig, så virker det som du har lite kunnskap og en ganske umoden innstilling til det å få barn. Det betyr ingenting hvor lang tid det tok for moren din å bli gravid, du kan bli gravid raskt uansett. Så med mindre du og samboeren din er enig om å prøve, så burde du begynne å ta pillene i rett tid. Han stoler på at du går på p-piller og det er galt av deg å ta sjansen på at det går bra, når du misser en pille. Du har heller ingenting med å bestemme når han er for gammel for barn. Ønsker han ikke barn ennå, så gjør han ikke det. Du kan selvfølgelig prøve å overtale han til å forandre mening. Ang. en eventuell spontanabort, så blør man ofte mer enn en vanlig mensen om dette skjer. Hvis du fremdeles er usikker, så kan du ta en graviditetstest. Den vil være positiv en stund etter en abort (opptil fem uker). At du vil ha barn nå for at faren din skal få oppleve å bli bestefar, er sikkert greit nok. Men jeg har mildt sagt hørt bedre grunner for å få barn. Du får ta det opp med samboeren din og høre om han synes det er en god grunn. Men ikke press han på det. Du sier du er redd for at venninnen din skal tro at du "hermer", bare fordi hun nylig ble gravid? Hvor gamle er dere? Fjorten? Du får barn når det passer deg, akkurat slik som hun gjorde det. Lykke til med å få samboeren din med på en graviditet nå. I mellomtiden, ta p-pillene dine til rett tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/#findComment-1493205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirakel*2? Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 For å være helt ærlig, så virker det som du har lite kunnskap og en ganske umoden innstilling til det å få barn. Det betyr ingenting hvor lang tid det tok for moren din å bli gravid, du kan bli gravid raskt uansett. Så med mindre du og samboeren din er enig om å prøve, så burde du begynne å ta pillene i rett tid. Han stoler på at du går på p-piller og det er galt av deg å ta sjansen på at det går bra, når du misser en pille. Du har heller ingenting med å bestemme når han er for gammel for barn. Ønsker han ikke barn ennå, så gjør han ikke det. Du kan selvfølgelig prøve å overtale han til å forandre mening. Ang. en eventuell spontanabort, så blør man ofte mer enn en vanlig mensen om dette skjer. Hvis du fremdeles er usikker, så kan du ta en graviditetstest. Den vil være positiv en stund etter en abort (opptil fem uker). At du vil ha barn nå for at faren din skal få oppleve å bli bestefar, er sikkert greit nok. Men jeg har mildt sagt hørt bedre grunner for å få barn. Du får ta det opp med samboeren din og høre om han synes det er en god grunn. Men ikke press han på det. Du sier du er redd for at venninnen din skal tro at du "hermer", bare fordi hun nylig ble gravid? Hvor gamle er dere? Fjorten? Du får barn når det passer deg, akkurat slik som hun gjorde det. Lykke til med å få samboeren din med på en graviditet nå. I mellomtiden, ta p-pillene dine til rett tid. hun mente nok ikke at venninnen kom til å tro at hun hermet. Hun var nok redd for at samboeren skulle tro hun var blitt babygal pga at venninnen hadde fått barn, og at det var et spontant og uoverveid ønske. Jeg er forøvrig enig med deg Glimtipper. De bør få barn under ordnede former, ikke at den ene går og håper på å bli gravid ved en uteglemt pille. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/#findComment-1493219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 hun mente nok ikke at venninnen kom til å tro at hun hermet. Hun var nok redd for at samboeren skulle tro hun var blitt babygal pga at venninnen hadde fått barn, og at det var et spontant og uoverveid ønske. Jeg er forøvrig enig med deg Glimtipper. De bør få barn under ordnede former, ikke at den ene går og håper på å bli gravid ved en uteglemt pille. Da skjønner jeg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/#findComment-1493296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 For å være helt ærlig, så virker det som du har lite kunnskap og en ganske umoden innstilling til det å få barn. Det betyr ingenting hvor lang tid det tok for moren din å bli gravid, du kan bli gravid raskt uansett. Så med mindre du og samboeren din er enig om å prøve, så burde du begynne å ta pillene i rett tid. Han stoler på at du går på p-piller og det er galt av deg å ta sjansen på at det går bra, når du misser en pille. Du har heller ingenting med å bestemme når han er for gammel for barn. Ønsker han ikke barn ennå, så gjør han ikke det. Du kan selvfølgelig prøve å overtale han til å forandre mening. Ang. en eventuell spontanabort, så blør man ofte mer enn en vanlig mensen om dette skjer. Hvis du fremdeles er usikker, så kan du ta en graviditetstest. Den vil være positiv en stund etter en abort (opptil fem uker). At du vil ha barn nå for at faren din skal få oppleve å bli bestefar, er sikkert greit nok. Men jeg har mildt sagt hørt bedre grunner for å få barn. Du får ta det opp med samboeren din og høre om han synes det er en god grunn. Men ikke press han på det. Du sier du er redd for at venninnen din skal tro at du "hermer", bare fordi hun nylig ble gravid? Hvor gamle er dere? Fjorten? Du får barn når det passer deg, akkurat slik som hun gjorde det. Lykke til med å få samboeren din med på en graviditet nå. I mellomtiden, ta p-pillene dine til rett tid. Nå syns jeg faktisk du var unødvendig streng her, Glimtipper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/#findComment-1494014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det kan i teorien vært en sa, men jeg tviler på det. Jeg mener å huske at det er i slutten av et brett det er mest kritisk å glemme en pille, ikke de hvite selvsagt. Vi var helt enige om når vi skulle forsøk å få barn, vi trengte ikke diskutere det en gang, heldigvis. Jeg skjønner godt at du ønsker at din far skal bli bestefar og dersom dere er klare for å bli foreldre selv, men venter fordi du studerer så er dere klare. Det er mange som har fått barn som student, du får også et gratis permisjonsår fra lånekassen. Men, som Glimtipper sier under her, så må du ikke være unøyaktig med pillene fordi foreldrene dine brukte lang tid på å få deg. Og det kan like godt ha vært din far, eller begge som hadde nedsatt fruktbarhet. Det vet du ikke og det trenger heller ikke være arvelig, så ikke sluntre unna dersom dere ikke ønsker barn nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/#findComment-1494025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shamio Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 hun mente nok ikke at venninnen kom til å tro at hun hermet. Hun var nok redd for at samboeren skulle tro hun var blitt babygal pga at venninnen hadde fått barn, og at det var et spontant og uoverveid ønske. Jeg er forøvrig enig med deg Glimtipper. De bør få barn under ordnede former, ikke at den ene går og håper på å bli gravid ved en uteglemt pille. Der traff du rett på spikeren! :-) Ja, jeg er nok litt babygal... men jeg vil ikke kalle meg naiv... Er ikke slurven med pillene mine, men det kan virke slik i innlegget mitt. Denne gangen skule jeg ta siste pillen, og oppdaget at det var en til der! Aner ikke når jeg klarte å glemme en pille, den er fast sammen med tannpussen og sminkingen om morgenen... Og bare så det er sagt, det kunne ikke falle meg inn å slutte å ta pillen for å bli gravid uten at jeg og samboeren min er enige! Det ville vært galt av enhver, og jeg blir sint når jeg hører om saker der jenta har gjort noe slikt! Men det er rett at jeg fikk forhåpninger når jeg ble kvalm de siste ukene... jeg er fremdeles kvalm, så det var nok bare eksamensnerver! (fælt det også!) Det er ikke jeg som bestemmer når kjæresten min er for gammel til å få barn (det var det heller svigermor som hintet svakt om, men nok om det! :-) Men jeg vet at han ikke ville bli lei seg dersom "vi" blir gravid, men jeg tror at den beslutningen om å aktivt prøve sitter litt lengre inne! Det var bare derfor jeg, etter den lange tankestrømmen, lurte på om noen hadde erfaringer med å ta det opp. Men det igjen, er det nok bare vi som må se hva som er best for oss... Takk for svar da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/#findComment-1494298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Nå syns jeg faktisk du var unødvendig streng her, Glimtipper. Kanskje det. Jeg synes faktisk det var nødvendig. Trådstarter gambler med å "glemme" pillen, på grunn av et ønske om å bli gravid. Det er faktisk et liv det er snakk om. I tillegg til samboeren hennes sitt liv, en mann som ikke ønsker barn ennå. Vi på DOL (og ellers i livet) er så rask til å angripe menn som lurer på om kjæresten/elskerinnen slurvet med prevensjonen. Da får vi være like strenge med kvinner som faktisk gjør det. Jeg synes ærlig talt det er forkastelig, det betyr jo at samboeren hennes ikke kan stole på henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/#findComment-1494352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Der traff du rett på spikeren! :-) Ja, jeg er nok litt babygal... men jeg vil ikke kalle meg naiv... Er ikke slurven med pillene mine, men det kan virke slik i innlegget mitt. Denne gangen skule jeg ta siste pillen, og oppdaget at det var en til der! Aner ikke når jeg klarte å glemme en pille, den er fast sammen med tannpussen og sminkingen om morgenen... Og bare så det er sagt, det kunne ikke falle meg inn å slutte å ta pillen for å bli gravid uten at jeg og samboeren min er enige! Det ville vært galt av enhver, og jeg blir sint når jeg hører om saker der jenta har gjort noe slikt! Men det er rett at jeg fikk forhåpninger når jeg ble kvalm de siste ukene... jeg er fremdeles kvalm, så det var nok bare eksamensnerver! (fælt det også!) Det er ikke jeg som bestemmer når kjæresten min er for gammel til å få barn (det var det heller svigermor som hintet svakt om, men nok om det! :-) Men jeg vet at han ikke ville bli lei seg dersom "vi" blir gravid, men jeg tror at den beslutningen om å aktivt prøve sitter litt lengre inne! Det var bare derfor jeg, etter den lange tankestrømmen, lurte på om noen hadde erfaringer med å ta det opp. Men det igjen, er det nok bare vi som må se hva som er best for oss... Takk for svar da! Du sier: "Flere ganger har jeg glemt å ta pillen, og det har aldri skjedd noe. Liker ikke å ta to piller på en dag, som jeg fikk anbefalt en gang, når jeg har glemt en pille, jeg blir så kvalm. Jeg tenker at det som skjer det skjer." Dette er ikke bare en gang. Orker du ikke å ta to piller på en gang, slik det er anbefalt, så får du bruke annen prevensjon til du er sikker igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/#findComment-1494356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Kanskje det. Jeg synes faktisk det var nødvendig. Trådstarter gambler med å "glemme" pillen, på grunn av et ønske om å bli gravid. Det er faktisk et liv det er snakk om. I tillegg til samboeren hennes sitt liv, en mann som ikke ønsker barn ennå. Vi på DOL (og ellers i livet) er så rask til å angripe menn som lurer på om kjæresten/elskerinnen slurvet med prevensjonen. Da får vi være like strenge med kvinner som faktisk gjør det. Jeg synes ærlig talt det er forkastelig, det betyr jo at samboeren hennes ikke kan stole på henne. 'Jeg tolket det slik at hun har glemt det, men i etterkant tenker at det ikke er så farlig å glemme en pille, fordi hun tror at hun ikke blir så lett gravid. Derfor tar hun ikke to piller når hun oppdager at hun har glemt en dagen før. Ikke at hun 'glemmer' med vilje. Mulig jeg tar feil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207198-jeg-trodde-kanskje/#findComment-1494471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.