Gå til innhold

Trenger tips til trimøvelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del tid til rådighet for tiden og kunne godt tenke meg å trimme en time/to noen ganger i uken for så å gå over til en dag eller to i uken.

Har vurdert senter, men tenkte jeg kanskje skulle begynne litt hjemme først.

Er slank og trenger ikke gå ned noe (166/55), men vil jo gjerne jobbe med ting som vil vise noe forbedring så da må "fastere i fisken" kanskje være det jeg leter etter.

Plus at jeg vil ha opp kondisjonen.

Primært øsnkes å styrke muskler over hele kroppen, ikke bli muskelstor men å få "friske muskler".

Magen, lår, rompe...fastere.

Når man egentlig er veldig slank og forsåvidt bra i kroppen...hvordan vises trening da? Blir man "lik men fastere/strammere"?

Har egentlig ganske bøse kjøttkaker på armene ;)...er "naturlig sterk" av en eller annen grunn...er musklene "like" på kroppen? Altså med større og mindre potensiale all over liksom?

Pr. i dag så har jeg veldig riktige former, dvs jeg går ut og inn helt på de riktige stedene. Hvordan kan det bli når jeg en gang i fremtiden slutter å trene?

Er det riktig å holde seg til en gang eller to pr uke nå for at ikke overgangen skal blir for stor...holder det med å fortsette å gå en liten tur i steden da?

Altså med andre ord..."forfaller" man fortere hvis man har vent kroppen til trim...eller gjelder dette kun "treningsfantastene" og ikke oss småtrimmere"?

Dette har jeg zero greie på altså...men jeg har faktisk aldri trent i mitt liv...

Nå som jeg har lagt til side tobakken - igjen - så har jeg en hel det futt som må ut...

Tips til fræsj musikk også?

Takker og bukker på forhånd.

Skrevet

Hehehe, du har aldri trent sier du, men bekymrer deg for om kroppen vil forfalle fortere hvis du _slutter_ å trene?..*S*

Det høres mer ut som et argument for ikke å begynne å trene; "hvorfor begynne hvis kroppen forfaller fortere når jeg slutter"..:o)

Nei, gi deg da. Alle vet jo at man holder seg bedre helsemessig og utseendemessig ved å trene.

Du er tydeligvis veldig fornøyd med kroppen din og har de "riktige målene". Så du ser kanskje ikke poenget med å holde seg i form?

Om du ønsker å begynne å bevege på kroppen, forebygge belastningsskader, få fastere kropp og muskler, få mer overskudd, trimme hjertepumpen.. så finnes det massevis av tips på nettet, i aviser, i blader osv.

Men det du antakelig trenger mest av er motivasjon..

Lykke til.

Skrevet

For meg har det funket veldig bra å begynne på et treningssenter der jeg kan variere mellom vanlig styrketrening på apparater, og forskjellig treningstimer i sal. Syns alltid trening har vært kjedelig - ikke nå mer! Variasjon er viktig har jeg forstått. En kombinasjon mellom styrke og kondisjonstrening er det beste.

Har faktisk trent 3 - 4 ganger pr uke den siste måneden og det skal jeg fortsette med. Det er gøy!

Før prøvde jeg meg med vekter hjemme, og joggeturer. Det fungerte ikke i det hele tatt. Jogging er utrolig kjedelig. Og jeg klarte ikke å sette sammen noe godt program med vektene på egen hånd.

Skrevet

Hehehe, du har aldri trent sier du, men bekymrer deg for om kroppen vil forfalle fortere hvis du _slutter_ å trene?..*S*

Det høres mer ut som et argument for ikke å begynne å trene; "hvorfor begynne hvis kroppen forfaller fortere når jeg slutter"..:o)

Nei, gi deg da. Alle vet jo at man holder seg bedre helsemessig og utseendemessig ved å trene.

Du er tydeligvis veldig fornøyd med kroppen din og har de "riktige målene". Så du ser kanskje ikke poenget med å holde seg i form?

Om du ønsker å begynne å bevege på kroppen, forebygge belastningsskader, få fastere kropp og muskler, få mer overskudd, trimme hjertepumpen.. så finnes det massevis av tips på nettet, i aviser, i blader osv.

Men det du antakelig trenger mest av er motivasjon..

Lykke til.

"Hehehe, du har aldri trent sier du, men bekymrer deg for om kroppen vil forfalle fortere hvis du _slutter_ å trene?..*S* Det høres mer ut som et argument for ikke å begynne å trene; "hvorfor begynne hvis kroppen forfaller fortere når jeg slutter"..:o)"

---Duuuu...formulerte meg kanskje klønete altså, men den var litt drøy. Det jeg mener er at nå "eldes" kroppen i sitt tempo...om jeg trener skikkelig to år nå og får alt som heter muskler i trim og da etter to år slutter med trening...da vil kanskje kroppen se anneledes ut enn om jeg ikke hadde trent...var det jeg mente...har jo hørt om kropper som ikke "tåler" treningsstopp...

---Jepp...var jo derfor jeg i det hele tatt ønsker å begynne da ;)

---Jeg er meget fornøyd med kroppen slik den er, har aldri trent og har født to barn. Men...jeg hadde jo ikke giddet å spørre etter treningstips om jeg ikke så poeng i å trene da. Selvsakt kan jeg bli meget fastere i fisken sikkert.

Om du ønsker å begynne å bevege på kroppen, forebygge belastningsskader, få fastere kropp og muskler, få mer overskudd, trimme hjertepumpen.. så finnes det massevis av tips på nettet, i aviser, i blader osv. Men det du antakelig trenger mest av er motivasjon..

---Vel, jeg anser meg motivert. Synes ikke jeg googler bra nok...finner ikke helt hva jeg er ute etter og derfor spurte jeg her for jeg vet at flere har peil på trening her inne.

:)

Skrevet

For meg har det funket veldig bra å begynne på et treningssenter der jeg kan variere mellom vanlig styrketrening på apparater, og forskjellig treningstimer i sal. Syns alltid trening har vært kjedelig - ikke nå mer! Variasjon er viktig har jeg forstått. En kombinasjon mellom styrke og kondisjonstrening er det beste.

Har faktisk trent 3 - 4 ganger pr uke den siste måneden og det skal jeg fortsette med. Det er gøy!

Før prøvde jeg meg med vekter hjemme, og joggeturer. Det fungerte ikke i det hele tatt. Jogging er utrolig kjedelig. Og jeg klarte ikke å sette sammen noe godt program med vektene på egen hånd.

Er vel det jeg sliter med også...å finne program.

Bør kanskje begynne på senteret jeg også...der blir jo programmet satt opp, så kunne jeg begynt på styrke/kondisjon ved siden av...de øktene høres gøy ut

Skrevet

Er vel det jeg sliter med også...å finne program.

Bør kanskje begynne på senteret jeg også...der blir jo programmet satt opp, så kunne jeg begynt på styrke/kondisjon ved siden av...de øktene høres gøy ut

Ja, og så koster det jo penger, så jeg syns ikke jeg bare kan hoppe over treninga hvis jeg er litt giddaløs en dag.. ;o)

Skrevet

"Hehehe, du har aldri trent sier du, men bekymrer deg for om kroppen vil forfalle fortere hvis du _slutter_ å trene?..*S* Det høres mer ut som et argument for ikke å begynne å trene; "hvorfor begynne hvis kroppen forfaller fortere når jeg slutter"..:o)"

---Duuuu...formulerte meg kanskje klønete altså, men den var litt drøy. Det jeg mener er at nå "eldes" kroppen i sitt tempo...om jeg trener skikkelig to år nå og får alt som heter muskler i trim og da etter to år slutter med trening...da vil kanskje kroppen se anneledes ut enn om jeg ikke hadde trent...var det jeg mente...har jo hørt om kropper som ikke "tåler" treningsstopp...

---Jepp...var jo derfor jeg i det hele tatt ønsker å begynne da ;)

---Jeg er meget fornøyd med kroppen slik den er, har aldri trent og har født to barn. Men...jeg hadde jo ikke giddet å spørre etter treningstips om jeg ikke så poeng i å trene da. Selvsakt kan jeg bli meget fastere i fisken sikkert.

Om du ønsker å begynne å bevege på kroppen, forebygge belastningsskader, få fastere kropp og muskler, få mer overskudd, trimme hjertepumpen.. så finnes det massevis av tips på nettet, i aviser, i blader osv. Men det du antakelig trenger mest av er motivasjon..

---Vel, jeg anser meg motivert. Synes ikke jeg googler bra nok...finner ikke helt hva jeg er ute etter og derfor spurte jeg her for jeg vet at flere har peil på trening her inne.

Kjempebra at du ønsker å begynne å trene, Ramina.

Du har sikkert fått mange gode tips her inne nå:)

Lykke til!!

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...