Gå til innhold

En liten henstilling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at regjeringen vil doble antall fotobokser langs veiene.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109659

Kunne dere som bor i nærheten av slike, være så snill å tre plastsekker over dem, eller medvirke til at det blir gjort?

Det er jo ikke hærverk på noen måte, og en snill markering av at vi er motstandere av dette overvåkningsregimet som myndighetene ønsker seg.

Skrevet

Hvis jeg blir tatt mens jeg står og trekker en pose over (er mange bokser der jeg ferdes), kan jeg skylde på deg da?

At Grip manipulerte meg via Dol? ;-)

Skrevet

Hehe...en venn av meg skjøt dem faktisk med hagle. Det var en i veien like utenfor huset hans, og han ble visst tatt noen ganger i den før han så seg lei på problemet. Så en natt slo han til. Han ble aldri oppdaget, men det var mye skriverier om det i avisen.

Skrevet

Jeg krysser fingrer og tær i håp om at det settes opp en slik boks i nærheten til mine barns skole.

Gi meg en slik boks og jeg skal personlig montere den selv.

Skrevet

Hvis jeg blir tatt mens jeg står og trekker en pose over (er mange bokser der jeg ferdes), kan jeg skylde på deg da?

At Grip manipulerte meg via Dol? ;-)

Det er liten sjanse for å bli tatt en sen kveldstime.

Alternativt hinter du til bygdens unge som fortsatt har initiativ og handlekraft.

Du kan selvsagt ellers skylde på meg.

Skrevet

Jeg krysser fingrer og tær i håp om at det settes opp en slik boks i nærheten til mine barns skole.

De kan sette opp boksene der de trengs ja!

Du kan få de 2 boksene som er satt opp i en tunnel jeg har kjørt i årevis, bein og fin, ikke noen ulykker hittil.

Så kommer de boksene kanskje tilnytte!

Skrevet

Det er kjempeflott at det blir satt opp flere fotobokser og det sier jeg selv om jeg har blitt huka av en en gang ;-)

Så sant man kjører som man skal, så slipper man jo å bli videoovervåka :-)

Skrevet

Tja, jeg kan forstå at man setter opp i områder der barn ferdes.

Men så vidt jeg kan se, har de en forkjærlighet for å plassere dem i oversiktlige 80-soner. Årsaken er selvsagt at man ønsker inntekter fra disse boksene, og da må bilistene lures i fella.

Skrevet

Det er liten sjanse for å bli tatt en sen kveldstime.

Alternativt hinter du til bygdens unge som fortsatt har initiativ og handlekraft.

Du kan selvsagt ellers skylde på meg.

He he, bare overse meg, jeg er morgentrøtt og har sikkert dårlig humor idag ;-)

Jeg bare så for meg at jeg stod med posen, blir tatt, og så sier jeg:

-Jammen det stod på Dol at jeg måtte gjøre det...

Skrevet

Hehe...en venn av meg skjøt dem faktisk med hagle. Det var en i veien like utenfor huset hans, og han ble visst tatt noen ganger i den før han så seg lei på problemet. Så en natt slo han til. Han ble aldri oppdaget, men det var mye skriverier om det i avisen.

Jeg leste om en som saget ned hele boksen og kastet fanskapet på sjøen.

Han ble tatt og ble visstnok straffet som om han hadde slått i hjel en minstepensjonist. Man kødder ikke med slikt.

Skrevet

Og de andre limer vi en refleks på.

Man må ikke komme i en posisjon der man kan straffes for hærverk. Spray og refleks og slikt - som jo faller naturlig å ty til - kan lett bli til "grovt skadeverk" hos politiet...og da vanker det fy og skam og bøter..minst.

Derfor altså en plastsekk. Det kan jo uansett ikke kalles skadeverk.

Skrevet

Man må ikke komme i en posisjon der man kan straffes for hærverk. Spray og refleks og slikt - som jo faller naturlig å ty til - kan lett bli til "grovt skadeverk" hos politiet...og da vanker det fy og skam og bøter..minst.

Derfor altså en plastsekk. Det kan jo uansett ikke kalles skadeverk.

Ett søtt lite klistremerke kan da ikke skade. Blir i tilfelle en komisk tiltale de må hoste opp.

Støtter plastsekkene, men tror ikke det er så mange som tør, de stoler ikke på naboen.

Skrevet

De kan sette opp boksene der de trengs ja!

Du kan få de 2 boksene som er satt opp i en tunnel jeg har kjørt i årevis, bein og fin, ikke noen ulykker hittil.

Så kommer de boksene kanskje tilnytte!

*smiler* - og takker pent.

Da kan jeg sette opp en ved barnhagen og en ved skolen. Perfekt.

- er enig med dere at plasseringen av disse fotoboksene er alt annet enn logisk.

Skrevet

Den dagen ungdommer slutter å kjøre seg ihjel skal jeg vurdere ditt forslag.

Skrevet

Den dagen ungdommer slutter å kjøre seg ihjel skal jeg vurdere ditt forslag.

Ungdom? Ungdom vet selvsagt hvor boksene står og tilpasser seg dette. For øvrig har de all slags remedier for å lure boksene; reflekslakk, kjører uten skilt foran etc etc.

Skal vi få gjort noe med ulykkene blant unge, må vi få mer politi ut på veien om natten, særlig i helgene.

Fotobokser er en farlig sovepute for myndighetene.

Skrevet

Jeg har overhode ingen som helst medlidenhet med folk som får parkeringsbøter eller fartsbøter. Det er 100% selvforskyldt. Slutt med sytinga og parker/kjør lovlig så er det ikke noe problem.

Selv om jeg er enig i at fartsgrensene innimellom er noe absurde i forhold til veistandarden...

Skrevet

Det finnes faktisk et regelverk for å sette opp fotobokser. Det er ikke sånn at de kan sette de opp i hytt og pine når de har lyst eller trenger mere penger.

Gadd vite om noen gidder sjekke at alle disse boksene blir satt opp iht reglene. Det skal f.eks. være spesielt ulykkesutsatte strekninger, osv.

Skrevet

Hver gang de kjører kontroll på disse stedene så er det i hovedsak forldrene de tar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...