Gå til innhold

En liten henstilling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang de kjører kontroll på disse stedene så er det i hovedsak forldrene de tar.

Jepp.. stemmer det. Ja til fotobokser i disse superkjempesårbare trafikkområdene!

Skrevet

Det finnes faktisk et regelverk for å sette opp fotobokser. Det er ikke sånn at de kan sette de opp i hytt og pine når de har lyst eller trenger mere penger.

Gadd vite om noen gidder sjekke at alle disse boksene blir satt opp iht reglene. Det skal f.eks. være spesielt ulykkesutsatte strekninger, osv.

Hvilket forsvarer mitt ønske om en fotoboks nær meg... (les: nær min skole og barnehage)

:-)

Skrevet

Den dagen ungdommer slutter å kjøre seg ihjel skal jeg vurdere ditt forslag.

Så naiv er du vel ikke hvis du tror at dette hjelper på ungdom som kjører for fort?

Ungdommen kjører seg i hjel i området der de bor og på strekninger de er kjent. Da vet de i alle fall hvor boksene står. Som regel skjer disse ulykkene på "bygdeveier" også, hvor boksene ikke står.

Jeg mener at er du våken så er ikke disse boksene noe å bry seg om. Selv på ukjente vegstrekninger kan du kjøre som et svin og bremse ned rett foran boksen og peise på igjen. De er stort sett svært lett å få øye på, hvis du følger med.

Skrevet

Hvilket forsvarer mitt ønske om en fotoboks nær meg... (les: nær min skole og barnehage)

:-)

Niks, bare hvis det har skjedd ulykker på strekningen. Det er ikke nok å synes det er en god ide.

Skrevet

Niks, bare hvis det har skjedd ulykker på strekningen. Det er ikke nok å synes det er en god ide.

Krav, krav og atter krav....

Skrevet

Jeg foretrekker løsningen som jegerne i Østerdalen fant på: Bruke de som blink. Faens helvetesskap fortjener å bli ødelagt.

".............................................."

Skrevet

Den dagen ungdommer slutter å kjøre seg ihjel skal jeg vurdere ditt forslag.

Fotobokser har overhodet ingen positiv effekt på det. Dette vet staten inderlig godt, samtidig som de vet at det gir enormt mye inntekter i form av bøter, og da er løsningen enkel.

"............................................"

Skrevet

En fotoboks er som fire gaver i ett:

Det kommer penger inn.

De trenger ikke bygge ny vei for å sikre, penger spart.

Det ser ut som de gjør noe for trafikksikkerheten.

De kan redusere antall politi på veiene.

Det skal visst finnes en klar lakk man kan male skiltet sitt med, så den utrafiolette blitsen reflekteres og nummeret blir uleselig. Mulig det er en myte, men det skulle ikke forundre meg at det finnes.

Skrevet

Etter min oppfatning er det bare de som kjører forbi en fotoboks, som ikke var der dagen før, som blir bøtelagt. Senere avpasser de farten, og blir aldri mer tatt.

Når jeg kjører til Oslo, nordfra, avpasser jeg alltid farten der jeg vet fotoboksene står.

Jeg er totalt uenig i at de som er så uheldig å pådra seg en fartsbot, er skyld i det selv.

Eksempel: Min far har begynt å kjøre taxi på sine gamle dager.

En dag skulle han kjøre en eldre dame til sykehuset. På veien og i et kryss, var det plutselig satt opp et "stoppskilt". Min far, kjørte frem mot krysset, da det var helt KLART fra begge kanter, fortsatte han bare videre. Lengre ned i veien, ble han stoppet av "onkel". Min far hadde ikke stoppet opp helt. Derfor ble han bøtelagt med en viss sum, tusen penger.

Nå er min far 65 år, og har aldri tidligere pådratt seg en eneste parkering - eller fartsbot.

Om min far har skyld i boten sin selv, det er det ikke tvil om. Han burde stoppet ved STOPP skiltet. Min far betalte boten, og ler av hele greia.

Hva politiet i det distriktet ellers fyller tiden sin med, det vites ikke? Men, jeg misstenker dem for å være utspekulerte!

Så, fotobokser og søppelsekker. Genialt! Jeg er med. Og starter i Østerdalen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...