Gå til innhold

"Å du som metter..."

Anbefalte innlegg

Skrevet

Djupedal bør FØRST fjerne den kristne formålsparagrafen og skille Kirke og Stat - punktum .

Jeg er enig i at den kristne formålsparagrefen bør bort, og at kirke og stat bør skilles, men det Øystein Djupedal her har gjort er jo bare å påpeke der som allerede er lovfestet.

Skrevet

Greit nok at de ikke trenger å synge det bordverset, men jeg kan slett ikke huske at vi utøvde noen religiøse ritualer i kristendomstimene. Da har jeg ikke regnet med gudstjenester før jul etc., men de var ikke obligatoriske for humanetikere og andre som ikke var kristne.

I min tid som elev i grunnskolen (Jeg er 31) ba vi Fader Vår. Hver dag.

- det går under utøvelse. Det samme gjør påske- og julesanger og høytlesing fra Bibelen... og juleverksted... og sikkert flere ting også..

*iler på kjøkkenet for å redde middagen*

:-)

Skrevet

I min tid som elev i grunnskolen (Jeg er 31) ba vi Fader Vår. Hver dag.

- det går under utøvelse. Det samme gjør påske- og julesanger og høytlesing fra Bibelen... og juleverksted... og sikkert flere ting også..

*iler på kjøkkenet for å redde middagen*

:-)

Jøss! Jeg er 27, ba aldri Fadervår i klasserommet. Juleverksted og julesanger og slikt hadde vi sikkert, men jeg synes ikke det er like "religiøst" som bordvers og bønn.

Skrevet

Jeg er enig i at den kristne formålsparagrefen bør bort, og at kirke og stat bør skilles, men det Øystein Djupedal her har gjort er jo bare å påpeke der som allerede er lovfestet.

Ja, men han dumemr seg ut ved å gå på sånne fillesaker. Han bør gå ut med noe som MONNER ikke irritere på seg folk - det har han gjort mer enn nok allerede! :)

Skrevet

*lol* Bra innlegg og morsomt skrevet! Veldig enig :-)

Thanks! ;o*

Skrevet

Ja, men han dumemr seg ut ved å gå på sånne fillesaker. Han bør gå ut med noe som MONNER ikke irritere på seg folk - det har han gjort mer enn nok allerede! :)

Denne saken syns jeg faktisk var ok, men han har tabba seg på mange andre saker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...