Osiris Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Djupedal bør FØRST fjerne den kristne formålsparagrafen og skille Kirke og Stat - punktum . Jeg er enig i at den kristne formålsparagrefen bør bort, og at kirke og stat bør skilles, men det Øystein Djupedal her har gjort er jo bare å påpeke der som allerede er lovfestet. 0 Siter
mensana Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 Greit nok at de ikke trenger å synge det bordverset, men jeg kan slett ikke huske at vi utøvde noen religiøse ritualer i kristendomstimene. Da har jeg ikke regnet med gudstjenester før jul etc., men de var ikke obligatoriske for humanetikere og andre som ikke var kristne. I min tid som elev i grunnskolen (Jeg er 31) ba vi Fader Vår. Hver dag. - det går under utøvelse. Det samme gjør påske- og julesanger og høytlesing fra Bibelen... og juleverksted... og sikkert flere ting også.. *iler på kjøkkenet for å redde middagen* :-) 0 Siter
Freya Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 I min tid som elev i grunnskolen (Jeg er 31) ba vi Fader Vår. Hver dag. - det går under utøvelse. Det samme gjør påske- og julesanger og høytlesing fra Bibelen... og juleverksted... og sikkert flere ting også.. *iler på kjøkkenet for å redde middagen* :-) Jøss! Jeg er 27, ba aldri Fadervår i klasserommet. Juleverksted og julesanger og slikt hadde vi sikkert, men jeg synes ikke det er like "religiøst" som bordvers og bønn. 0 Siter
flisa Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Jeg er enig i at den kristne formålsparagrefen bør bort, og at kirke og stat bør skilles, men det Øystein Djupedal her har gjort er jo bare å påpeke der som allerede er lovfestet. Ja, men han dumemr seg ut ved å gå på sånne fillesaker. Han bør gå ut med noe som MONNER ikke irritere på seg folk - det har han gjort mer enn nok allerede! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 *lol* Bra innlegg og morsomt skrevet! Veldig enig :-) Thanks! ;o* 0 Siter
Osiris Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Ja, men han dumemr seg ut ved å gå på sånne fillesaker. Han bør gå ut med noe som MONNER ikke irritere på seg folk - det har han gjort mer enn nok allerede! Denne saken syns jeg faktisk var ok, men han har tabba seg på mange andre saker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.