Gå til innhold

sykelig sjalu eller grunn til å reagere?

Anbefalte innlegg

De siste linjene der gjelder desverre svært svært mange....

Ja, og jeg vet av erfaring at det kan være slik. Han blir liksom mer og mer tiltrekkende jo mere man inntar av drikke, og det kribler både her og der.

Men det var før. Nå er jeg vaksinert mot utroskap.

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

20

• Babette

14

• serendipity

13

• ShitDiddelyDo

9

Hvis man stoler på kjæresten, har man ikke noe behov for å lage regler om hva som er tillatt og ikke. Da overlater man den grensesettingen til ham. Og forutsetter at han ikke vil gjøre noe som representerer en trussel mot forholdet.

Hvis han selv vet at han lett mister kontrollen i fylla, bør han la være å bli full. Men dette bør han selv innse.

Han oppfører seg ikke særlig tillitsvekkende. Det er ikke en regel at man lar være å gå på nachspiel med en kompis og to single damer; sunt bondevett og respekt for kjæresten burde ha hindret ham.

Jeg hadde ikke stolt på en mann som valgte fest med to single damer over en natt med kjæresten sin.

Har nettopp sett gårsdagens Oprah i reprise, og jeg får lyst til å si:

He's just not that into you!

Jeg begynner å bli nokså mett av jeg-er-ikke-redd-for-noe-så-min-kjæreste-får-lov-til-å-gjøre-hva-han-vil-holdningen som mange her på DOL påstår å ha. (For hvordan HADDE de egentlig reagert, dersom det var de som var i dine sko?)

Helt enig med deg; en mann som har partner, har i utgangspunktet ingenting på et nachspiel å gjøre - og særlig ikke når han har fått tilbud om å kommme og legge seg inntil deg i stedet!

More importantly; en mann som har partner har i alle fall ingenting på et nachspiel med èn kamerat og to single damer å gjøre. Meget suspekt! Og helt unødvendig - så sant han ikke var ute etter litt sideflesk.

Det er lov å ta hensyn til hverandre i et parforhold. Å kreve tillit av hverandre forutsetter at man oppfører seg noelunde respektabelt, synes jeg.

Fy flate så enig jeg er med deg!

Han oppfører seg ikke særlig tillitsvekkende. Det er ikke en regel at man lar være å gå på nachspiel med en kompis og to single damer; sunt bondevett og respekt for kjæresten burde ha hindret ham.

Jeg hadde ikke stolt på en mann som valgte fest med to single damer over en natt med kjæresten sin.

Er man på fest, så er man på fest. Da er man innstilt på en annen frekvens enn hjemmekos med kjæresten. Jeg ville ha unnet ham slike impulser og opplevelser av hele mitt hjerte.

Når det er sagt, tenker jeg veldig lite på utroskap. Jeg ser at veldig mange er veldig opptatt av det og bruker mye tid på å være redd og sjalu og usikre.

Det gjør ikke jeg. Men så innrømer jeg glatt at det ikke ville være verdens undergang om han tippet utfor heller. Jeg ville bli redd for å miste ham, men ville ikke ha hatt noen problemer med å tilgi.

Annonse

Gjest singel og sang

ENKELTE menn tar for seg av både single og ikke single damer. For at utroskapsstatistikken skal "gå opp" så gjør faktisk kvinner det samme.

Der er vi enig ja. Mange *hater* bare utroskapen som rammer dem selv, ikke den de selv står for

Naturlig nok?

Har nettopp sett gårsdagens Oprah i reprise, og jeg får lyst til å si:

He's just not that into you!

Jeg begynner å bli nokså mett av jeg-er-ikke-redd-for-noe-så-min-kjæreste-får-lov-til-å-gjøre-hva-han-vil-holdningen som mange her på DOL påstår å ha. (For hvordan HADDE de egentlig reagert, dersom det var de som var i dine sko?)

Helt enig med deg; en mann som har partner, har i utgangspunktet ingenting på et nachspiel å gjøre - og særlig ikke når han har fått tilbud om å kommme og legge seg inntil deg i stedet!

More importantly; en mann som har partner har i alle fall ingenting på et nachspiel med èn kamerat og to single damer å gjøre. Meget suspekt! Og helt unødvendig - så sant han ikke var ute etter litt sideflesk.

Det er lov å ta hensyn til hverandre i et parforhold. Å kreve tillit av hverandre forutsetter at man oppfører seg noelunde respektabelt, synes jeg.

*hjertelig applaus*

Ser for meg fire grunner til at man kan komme i en sånn situasjon:

1) Man traff tilfeldigvis disse jentene på byen, og det var så hyggelig og morsomt, at man velger å ta de med hjem.

2) Man inviterer dem fordi det er spennende å leke med tanken om å gå videre, artig å flørte o.s.v.

3) Man gjør det for å være grei med kompisen.

4) Man inviterer dem og ser hva som skjer, kanskje blir det bolling.

Nr. 1 virker minst sannsynlig for meg, er basert på at de færreste jeg kjenner til blir/tar med noen de ikke kjenner hjem uten å ha noen baktanker. Men det betyr ikke at det ikke var sånn i dette tilfellet :-)

Får meg ikke til å tro at det er vanlig for voksne folk å dra med seg folk de ikke kjenner hjem sånn uten videre, men dere er kanskje ikke så gamle?

Annonse

Gjest hva nå da?

Hvis han snakker sant og det ikke har hendt annet enn at de har sittet og pratet så skjønner jeg ikke hva du er rasende for...

Selv om man er kjærester så eier man ikke hverandre.

Nei, man eier ikke hverandre. Men burde man ikke ha i det minste bittelitt respekt for partner, ta litt hensyn til at man faktisk er opptatt? Når man ber inn til nachspiel hos seg med to damer så viser man ingen respekt i det hele tatt.

Tror faktisk ikke de fleste tolerer så mye slikt, men det er vist veldig "in" her å late som ingenting bryr dem, han kan gjøre hva han vil, jeg bryr meg ikke og er ikke sjalu... Enten så er de dumme og naive, og vil framstå som noe annet enn de er, eller så er de kanskje ikke så veldig gira på kjærestene sine...

Nei, man eier ikke hverandre. Men burde man ikke ha i det minste bittelitt respekt for partner, ta litt hensyn til at man faktisk er opptatt? Når man ber inn til nachspiel hos seg med to damer så viser man ingen respekt i det hele tatt.

Tror faktisk ikke de fleste tolerer så mye slikt, men det er vist veldig "in" her å late som ingenting bryr dem, han kan gjøre hva han vil, jeg bryr meg ikke og er ikke sjalu... Enten så er de dumme og naive, og vil framstå som noe annet enn de er, eller så er de kanskje ikke så veldig gira på kjærestene sine...

Jeg er ekstremt gira på kjæresten min! :o) Men jeg stoler 110% på ham og vet han ikke vil finne på noe tøys.

Er man på fest, så er man på fest. Da er man innstilt på en annen frekvens enn hjemmekos med kjæresten. Jeg ville ha unnet ham slike impulser og opplevelser av hele mitt hjerte.

Når det er sagt, tenker jeg veldig lite på utroskap. Jeg ser at veldig mange er veldig opptatt av det og bruker mye tid på å være redd og sjalu og usikre.

Det gjør ikke jeg. Men så innrømer jeg glatt at det ikke ville være verdens undergang om han tippet utfor heller. Jeg ville bli redd for å miste ham, men ville ikke ha hatt noen problemer med å tilgi.

Vel, deg om det!

;)

Tenningen mellom oss var utrolig sterk ja. Men jeg vet jo at han har vært utro mot sin tidligere kone flere ganger. Og dette har han vært bare når han har vært på fest eller nachspiel!

Ja, da sier det seg vel selv at du ikke kan stole på ham. Men du valgte ham jo likevel, selv om du visste at han bedro kona si. Du har valgt dette selv, jenta mi.

Gjest hva nå da?

Nei ærlig talt!! Fordi man har vært på nachspeil er det ikke dermed sagt at man har pult.

Han har ikke vært på nachspiel, men tatt med to jenter hjem til seg på nachspiel. Litt annen type nachspiel det enn å havne hos en gjeng med venner + endel ukjente.

Gjest hva nå da?

Jeg er ekstremt gira på kjæresten min! :o) Men jeg stoler 110% på ham og vet han ikke vil finne på noe tøys.

Ja, men da kaller du vel tøys noe annet enn meg da. å be med to jenter hjem på nachspiel er for meg tøys, og viser null respekt.

Man blir ikke automatisk en dørmatte når man går inn i et forhold heller da, og skal tåle alt mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...