Gå til innhold

sykelig sjalu eller grunn til å reagere?

Anbefalte innlegg

Hmm vanligvis ville jeg sagt at jeg synes det er rart at du hisser deg sånn opp, og at du burde stole såpass på han.

MEN jeg leste lenger ned her at du har litt grunn til å ikke stole på han, og da hadde jeg nok blitt litt irritert ja, ettersom det virker som om han ganske lett kan finne på noe dumt på nachspiel.

Jeg synes også når man er i et forhold at det går ann å si ifra, f.eks sendt deg en sms på natten og sagt at han tok med seg noen venner på nachspiel, da blir det liksom ikke noe mistenksomt lenger.

Sum og summarum, så hadde jeg ikke blitt rasende, men jeg hadde nok nevnt at jeg ikke synes noe særlig om det, og setter pris på å få en melding så jeg slipper å bekymre meg.

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

20

• Babette

14

• serendipity

13

• ShitDiddelyDo

9

Han har ikke vært på nachspiel, men tatt med to jenter hjem til seg på nachspiel. Litt annen type nachspiel det enn å havne hos en gjeng med venner + endel ukjente.

Man har jo vært på det selv om man har invitert selv. Som sagt jeg hadde ikke gjrot det. Og det var idiotisk gjort.MEN å si at man har pult er å trekke det for langt.

Men det er jo vanskelig å unngå det helt.

F. eks. hvis man er på konferanse, og gjengen havner på et hotellrom utpå natta med gitar og artige diskusjoner. Da vil det virke noe sært om han må takke nei fordi dama ikke tillater nachspiel.

Jeg har mange ganger blitt sittende og jodle med bare en mann til stede til slutt, uten at det har skjedd noe hanky panky.

Synes det er så artig at du nevner konferanser, som i alle fall er på topp 10 over anledninger hvor utroskap finner sted.

;)

Gjest hva nå da?

Man har jo vært på det selv om man har invitert selv. Som sagt jeg hadde ikke gjrot det. Og det var idiotisk gjort.MEN å si at man har pult er å trekke det for langt.

For de aller fleste er vel allerede grensen tråkket over når man ber med jenter hjem sånn. Det er liksom ikke så mange grunner til å be med fremmede jenter hjem.. Fordi det var hyggelig? Yeah right. Ikke sikkert de gjorde noe, men det var nok tanken...

Synes det er så artig at du nevner konferanser, som i alle fall er på topp 10 over anledninger hvor utroskap finner sted.

;)

Ja, det vil jeg tro.

Da er man jo ofte langt hjemmefra også, og sammen med folk man ikke omgås privat.

Jeg vet faktisk om noen som var sammen på konferanser over flere år,og som var gift på hver sin kant.

Alle visste om det, men ingen la seg bort i det.

Annonse

Gjest falkemannen

Okei, jeg misforsto og trodde det var en avtale.

Da skjønner jeg ikke helt problemet, jeg.

Hvis du ikke stoler på ham, er han kanskje ikke så mye å satse på. Og dersom du stoler på ham, er det jo ikke noe problem at han er på nachspiel?

Det er da nettopp det å be med damene som er problemet her.

Han gjør noe som er lite respektfult ovenfor henne.

Gjest falkemannen

Han er utrolig mye å satse på. Alt annet i vårt forhold er helt perfekt, bortsatt fra at jeg ennå ikke klarer å stole på han 100%.

Vet at han elsker meg kjempehøyt, og at han ikke vil miste meg. Vi har ofret mye for å få hverandre. Stoler 100% på han når han er edru, men klarer ikke å være helt sikker på at han ikke finner på noe dumt når han drikker.

En "kjæreste" som drar med single personer av motsatt kjønn hjem fra byen, elsker vel neppe kjæresten sin så veldig..

Det er da ikke sånt normale voksne folk i forhold driver med.

Gjest falkemannen

Men hvis de ikke hadde vært single, eller ikke hadde sovet, så hadde det vært greit?

At de er single gjør det bare litt mer åpenbart hva de var ute etter. Kvinnfolk er like mye utro de, så damene kunne like gjerne vrt gift, og fortsatt hadde det vært like ille. Men single har jo ingenting å tape eller grunn til å si nei da..

Gjest kilarter

Hadde vært greitt om det var våre omgangsvenner/ hans kamerater med kjærester. Men liker ikke når det ikke er det. Hva er liksom vitsen da? Han kjenner jo ikke disse jentene fra før, så hvorfor skulle han ha noen glede av å ha de med hjem på nachspiel...?

Men vi er kanskje forskjellige der...

Jeg hadde kasta min på dør om han drev med slikt, uansett om han hadde vært bortpå dem eller ikke. Når han ber med andre hjem, vet jeg jo at jeg ikke direkte er på toppen av lista hans lenger da.

Gjest falkemannen

Selvfølgelig kunne det det.

Generelt mener jeg jo at dersom en skal gå rundt å være redd for at sin kjære skal være utro, så er forholdet ikke verdt å satse på. Han vet jo at om han er utro så blir det slutt.

Jeg vet også at han aldri kunne tenke seg å være utro. Men når han blir full nok så mister han jo mange av sine normale hemninger, og han tanker ikke på konsekvensene av det han gjør. Derfor så er jeg imot nachspiel dersom ikke begge er med på det.

Hvis han vet at du kategorisk dumper ham om han er utro, så kommer han aldri til å si at han har vært det om han ikke vil ut av forholdet da.

Da vil han finne opp usannsynlige dårlige unnskyldninger av typen, nei vi bare tok med et par damer hjem på nachspeil vi, skjedde ikke noe ass...

Annonse

Gjest kilarter

Du skriver at : "Man kan faktisk ikke fysisk eller ved hjelp av strenge regler hindre noen i å være utro, uansett."

Jeg mener delvis det samme. Men jeg mener at med å ta viss forhåndsregler så kan en redusere forekomsten av utroskap. Om en unngår situasjoner hvor en kan komme opp i slike ting så kan en forhindre utroskap. Jeg mener at om en tilstreber å gå ut mest mulig sammen som par å kose seg når en skal på byen. Eller at en ikke går alene på nachspiel så kan en forhindre mange av de situasjonene som en vil angre på dagen derpå.

Det her handler vel ikke bare om han har vært utro eller ikke. Hvem vil vel være sammen med fyrer som sjekker opp damer og tar dem med hjem, uansett om de har sex med dem eller ikke. Ikke jeg hvertfall.

Gjest falkemannen

Men det er jo vanskelig å unngå det helt.

F. eks. hvis man er på konferanse, og gjengen havner på et hotellrom utpå natta med gitar og artige diskusjoner. Da vil det virke noe sært om han må takke nei fordi dama ikke tillater nachspiel.

Jeg har mange ganger blitt sittende og jodle med bare en mann til stede til slutt, uten at det har skjedd noe hanky panky.

Hvem har med gitar på konferanse?? Blir litt annerledes å ende opp alene fordi alle andre går, enn å i utg pkt bare ta med en til rommet.

Gjest falkemannen

Hvordan naivt?

at du godtar at mannen din gjør hva som helst, så sant han ikke direkte sier han har pult noen. I og for seg sier jo du at det ikke er så ille heller.

I et forhold må det faktisk være greit at enkelte ting gjør man ikke, som å sjekke opp damer og ta med hjem. Men sånt burde i utgangspunktet ikke være interessant heller.

at du godtar at mannen din gjør hva som helst, så sant han ikke direkte sier han har pult noen. I og for seg sier jo du at det ikke er så ille heller.

I et forhold må det faktisk være greit at enkelte ting gjør man ikke, som å sjekke opp damer og ta med hjem. Men sånt burde i utgangspunktet ikke være interessant heller.

Hear, hear.

Jeg er enig i at man bør ha regler, men primært for seg selv, ikke for den andre. Jeg ville aldri ha blitt med en mann på rommet eller på nachspiel sånn generelt sett, men ser ikke bort fra at det kunne ha skjedd med enkelte kolleger eller venner jeg kjenner godt.

Men man merker jo om det ligger noe i lufta eller ikke, og hvis han flørtet og la an på meg, ville jeg ikke ha blitt med.

Hvem har med gitar på konferanse?? Blir litt annerledes å ende opp alene fordi alle andre går, enn å i utg pkt bare ta med en til rommet.

I mitt miljø tar man med gitar både her og der.

Nei, jeg ville heller ikke ha satt meg i en situasjon med å invitere eller bli med en fremmed mann på rommet.

Men det kunne godt ha skjedd med en nær kollega eller venn, f. eks. en jeg ikke hadde sett på lenge og hadde mye å snakke om med.

Gjest falkemannen

I mitt miljø tar man med gitar både her og der.

Nei, jeg ville heller ikke ha satt meg i en situasjon med å invitere eller bli med en fremmed mann på rommet.

Men det kunne godt ha skjedd med en nær kollega eller venn, f. eks. en jeg ikke hadde sett på lenge og hadde mye å snakke om med.

Ja, men det er vel noe litt annerledes enn å dra med noen vilt fremmede hjem da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...