Gå til innhold

sykelig sjalu eller grunn til å reagere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

20

• Babette

14

• serendipity

13

• ShitDiddelyDo

9

Ja, men da kaller du vel tøys noe annet enn meg da. å be med to jenter hjem på nachspiel er for meg tøys, og viser null respekt.

Man blir ikke automatisk en dørmatte når man går inn i et forhold heller da, og skal tåle alt mulig.

Jeg er så hjertens enig med deg!!! :-)

Hvis man stoler på kjæresten, har man ikke noe behov for å lage regler om hva som er tillatt og ikke. Da overlater man den grensesettingen til ham. Og forutsetter at han ikke vil gjøre noe som representerer en trussel mot forholdet.

Hvis han selv vet at han lett mister kontrollen i fylla, bør han la være å bli full. Men dette bør han selv innse.

Ut i fra det du skriver opplever jeg at du er svært naiv. At fyren til henne som starta tråden har vært utro er jeg 80%sikker på.

Annonse

Er man på fest, så er man på fest. Da er man innstilt på en annen frekvens enn hjemmekos med kjæresten. Jeg ville ha unnet ham slike impulser og opplevelser av hele mitt hjerte.

Når det er sagt, tenker jeg veldig lite på utroskap. Jeg ser at veldig mange er veldig opptatt av det og bruker mye tid på å være redd og sjalu og usikre.

Det gjør ikke jeg. Men så innrømer jeg glatt at det ikke ville være verdens undergang om han tippet utfor heller. Jeg ville bli redd for å miste ham, men ville ikke ha hatt noen problemer med å tilgi.

Jeg er helt enig med deg i denne tråden, Babette.

Ja, men da kaller du vel tøys noe annet enn meg da. å be med to jenter hjem på nachspiel er for meg tøys, og viser null respekt.

Man blir ikke automatisk en dørmatte når man går inn i et forhold heller da, og skal tåle alt mulig.

For det første, du påstår en holdning om at man stoler på kjæresten sin er "in" på DOL. Jeg håper da inderlig det! Dessverre synes jeg ikke mange nok har hengt seg på trenden.

Det er merkelig i hvor stor grad de som svarer i disse trådene mener de eier partneren sin. Jeg blir direkte irritert av tanken på at samboeren min skulle bestemme over min utekveld, hvem jeg snakket med og hvem som fikk lov å bli med på nachspiel. Så lenge han ikke trengte å bekymre seg for hvor jeg var og visste at jeg var avskrevet den natten, så er det vel ingenting han har noe med.

Det er opp til meg å forhindre at jeg er utro. Det er ikke noe han skal gjøre ved hjelp av restriksjoner på min frihet.

Gjest M.Angelica

Er man på fest, så er man på fest. Da er man innstilt på en annen frekvens enn hjemmekos med kjæresten. Jeg ville ha unnet ham slike impulser og opplevelser av hele mitt hjerte.

Når det er sagt, tenker jeg veldig lite på utroskap. Jeg ser at veldig mange er veldig opptatt av det og bruker mye tid på å være redd og sjalu og usikre.

Det gjør ikke jeg. Men så innrømer jeg glatt at det ikke ville være verdens undergang om han tippet utfor heller. Jeg ville bli redd for å miste ham, men ville ikke ha hatt noen problemer med å tilgi.

Jeg er faktisk enig.. Hadde vel aldri trodd jeg skulle si dette for en stund siden. Men det er rart hvordan man forandrer seg med tiden ..=)

For det første, du påstår en holdning om at man stoler på kjæresten sin er "in" på DOL. Jeg håper da inderlig det! Dessverre synes jeg ikke mange nok har hengt seg på trenden.

Det er merkelig i hvor stor grad de som svarer i disse trådene mener de eier partneren sin. Jeg blir direkte irritert av tanken på at samboeren min skulle bestemme over min utekveld, hvem jeg snakket med og hvem som fikk lov å bli med på nachspiel. Så lenge han ikke trengte å bekymre seg for hvor jeg var og visste at jeg var avskrevet den natten, så er det vel ingenting han har noe med.

Det er opp til meg å forhindre at jeg er utro. Det er ikke noe han skal gjøre ved hjelp av restriksjoner på min frihet.

"Jeg blir direkte irritert av tanken på at samboeren min skulle bestemme over min utekveld, hvem jeg snakket med og hvem som fikk lov å bli med på nachspiel. Så lenge han ikke trengte å bekymre seg for hvor jeg var og visste at jeg var avskrevet den natten, så er det vel ingenting han har noe med."

Enig!

Jeg er også enig med deg, Babette.

Jeg skjønner fremdeles ikke helt hvorfor du går sånn i taket på grunn av dette. Han syntes vel de var trivelige og ville jabbe litt mer da. Noe mer skjedde jo ikke!

Annonse

Selvfølgelig overreagerer du. Du eier ikke fyren.

Jeg har ikke lest annet enn et par innlegg her, men ser enkelte henviser til innlegg lenger ned hvor det åpenbart går fram at du har grunn til ikke å stole på fyren.

Vel, du har uansett ingen grunn til å holde fyren i bånd. Uansett hva fyren har gjort tidligere, har du selv valgt å være sammen med en fyr du ikke stoler på.

Det er ditt problem. Ikke hans.

Nydelig svar, Glimtipper. ;o)

Har nettopp sett gårsdagens Oprah i reprise, og jeg får lyst til å si:

He's just not that into you!

Jeg begynner å bli nokså mett av jeg-er-ikke-redd-for-noe-så-min-kjæreste-får-lov-til-å-gjøre-hva-han-vil-holdningen som mange her på DOL påstår å ha. (For hvordan HADDE de egentlig reagert, dersom det var de som var i dine sko?)

Helt enig med deg; en mann som har partner, har i utgangspunktet ingenting på et nachspiel å gjøre - og særlig ikke når han har fått tilbud om å kommme og legge seg inntil deg i stedet!

More importantly; en mann som har partner har i alle fall ingenting på et nachspiel med èn kamerat og to single damer å gjøre. Meget suspekt! Og helt unødvendig - så sant han ikke var ute etter litt sideflesk.

Det er lov å ta hensyn til hverandre i et parforhold. Å kreve tillit av hverandre forutsetter at man oppfører seg noelunde respektabelt, synes jeg.

Hvis man tenker at prat og moro med nye mennesker automatisk innebærer sjekking og tullball, og samtidig er en avvisning av partner, skjønner jeg den holdningen.

Men noen av oss liker faktisk å feste, prate og bli kjent med folk uten at det innebærer noen trussel for partneren.

Jeg er virkelig "that into" mannen min, han er den eneste jeg vil legge meg med om kvelden og den eneste jeg vil våkne med om morgenen. Men jeg elsker å ha det moro med venner og treffe nye folk allikevel. Jeg kommer jo hjem til ham - bare litt senere, av og til.

Til gjengjeld har jeg morsomme historier å fortelle og er glad. Det samme gjelder ham.

Det er helt greit for meg at andre ikke vil tillate partneren å feste alene, altså. Men jeg forbeholder meg retten til å synes det er greit, uten at jeg er verken naiv eller innehar noen påtatt avslappet holdning til det.

Vi er jo bare forskjellige - og det eneste som er viktig, er at et par er enige seg imellom om hva man kan akseptere hos hverandre.

Gjest falkemannen

Nei, men det er da ikke bare om man er utro eller ikke, altså faktisk HAR sex med en annen som er saken her. Saken er jo at for de aller fleste så er grensen overtrått allerede da han sjekket opp disse damene og tok dem med hjen, uansett hva han måtte gjøre eller ikke gjøre med dem.

Og jeg mener at i ethvert forhold så bør partene være enige om hva som er greit ikke greit å gjøre. Folk har ulike grenser tydeligvis, mange her synes ikke det gjør noe om partner eller dem selv har en ONS av og til, mange har en grense som starter mye lenger før.

Det må da være tillatt å ha "regler" i et forhold, uten at noen skal begynne å surve å si at man da mener man eier den andre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...