Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 "Jeg blir direkte irritert av tanken på at samboeren min skulle bestemme over min utekveld, hvem jeg snakket med og hvem som fikk lov å bli med på nachspiel. Så lenge han ikke trengte å bekymre seg for hvor jeg var og visste at jeg var avskrevet den natten, så er det vel ingenting han har noe med." Enig! Nei, men hvis man skal ha denslags åpne forhold hvor alt er tillatt, så må jo det være noe partene er enige om da, ikke at den ene bestemmer at han/hun kan gjøre hva han/hun vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hvis man er noen lunde realistisk skjønner man at sannsynligheten for at denne kjæresten ikke har rent mel i posen etter helgas utskeielser er skyhøy!!! De fleste skjønner vel at han sikkert har vært det, men det er utrolig mange her som rett og slett ikke bryr seg med sånt, så lenge de slipper høre noe om det. Muligens må de ha det sånn for at de SELV skal få seg litt sideflesk, eller så er bare fordholdet dødt, men som så mange andre fegiser så gjør de det ikke slutt pga unger eller noe. Virker som det er mange tragiske forhold representert her, folk bryr seg ikke om partner i det hele tatt joh.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Selvfølgelig overreagerer du. Du eier ikke fyren. Jeg har ikke lest annet enn et par innlegg her, men ser enkelte henviser til innlegg lenger ned hvor det åpenbart går fram at du har grunn til ikke å stole på fyren. Vel, du har uansett ingen grunn til å holde fyren i bånd. Uansett hva fyren har gjort tidligere, har du selv valgt å være sammen med en fyr du ikke stoler på. Det er ditt problem. Ikke hans. Men mener du at han skal få lov til å gjøre hva han vil til og med ha sex med andre om han ønsker det? At han ikke skal ta hensyn til kjæresten sin? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hvis man tenker at prat og moro med nye mennesker automatisk innebærer sjekking og tullball, og samtidig er en avvisning av partner, skjønner jeg den holdningen. Men noen av oss liker faktisk å feste, prate og bli kjent med folk uten at det innebærer noen trussel for partneren. Jeg er virkelig "that into" mannen min, han er den eneste jeg vil legge meg med om kvelden og den eneste jeg vil våkne med om morgenen. Men jeg elsker å ha det moro med venner og treffe nye folk allikevel. Jeg kommer jo hjem til ham - bare litt senere, av og til. Til gjengjeld har jeg morsomme historier å fortelle og er glad. Det samme gjelder ham. Det er helt greit for meg at andre ikke vil tillate partneren å feste alene, altså. Men jeg forbeholder meg retten til å synes det er greit, uten at jeg er verken naiv eller innehar noen påtatt avslappet holdning til det. Vi er jo bare forskjellige - og det eneste som er viktig, er at et par er enige seg imellom om hva man kan akseptere hos hverandre. De aller fleste lar vel partner feste alene en gang i blant, det var da ikke saken her. Her dreide det seg om en mann som har sjekket opp to damer på byen og tatt dem med hjem på privat nachspiel. Noe han først ikke ville si, ergo hadde han noe å skjule. Å snakke med andre ute er vel for de fleste greit nok, noe helt annet er å ta dem med seg hjem da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 De fleste skjønner vel at han sikkert har vært det, men det er utrolig mange her som rett og slett ikke bryr seg med sånt, så lenge de slipper høre noe om det. Muligens må de ha det sånn for at de SELV skal få seg litt sideflesk, eller så er bare fordholdet dødt, men som så mange andre fegiser så gjør de det ikke slutt pga unger eller noe. Virker som det er mange tragiske forhold representert her, folk bryr seg ikke om partner i det hele tatt joh.. Jeg sytnes heller at det tragiske er at så fort man blir kjærester er man ett, og må melde fra om alt og alle. Men det er kanskje nytt for deg at enkelte voksne faktsik klarer å more seg, feste meg det annet kjønn uten å ha med kjæresten, og det TRENGER IKKE PULES FOR DET!! Hvor vanskelig kan det være å skjønne det??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg sytnes heller at det tragiske er at så fort man blir kjærester er man ett, og må melde fra om alt og alle. Men det er kanskje nytt for deg at enkelte voksne faktsik klarer å more seg, feste meg det annet kjønn uten å ha med kjæresten, og det TRENGER IKKE PULES FOR DET!! Hvor vanskelig kan det være å skjønne det??? Hadde det det dreid seg om vanlig festing, på byen eller et vanlig nachspiel så har jeg ingen som helst vansker med å skjønne at man kan more seg sammen med folk av begge kjønn uten partner. Treffe nye mennesker og snakke sammen, men ikke flørte og sjekke. Men når man tar med to damer hjem, som man fra før ikke kjente, så er det ikke "vanlig" festing lenger, hvertfall ikke i min verden, da har man trådd over en grense, og det er ugler i mosen. Det var sånt folk kunne finne på å gjøre når de var 16-18 eller noe, ikke voksne folk i stabile forhold. Eller er folk virkelig så innmari lei son partner at de MÅ ha stimuli fra andre av motsatt kjønn?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hadde det det dreid seg om vanlig festing, på byen eller et vanlig nachspiel så har jeg ingen som helst vansker med å skjønne at man kan more seg sammen med folk av begge kjønn uten partner. Treffe nye mennesker og snakke sammen, men ikke flørte og sjekke. Men når man tar med to damer hjem, som man fra før ikke kjente, så er det ikke "vanlig" festing lenger, hvertfall ikke i min verden, da har man trådd over en grense, og det er ugler i mosen. Det var sånt folk kunne finne på å gjøre når de var 16-18 eller noe, ikke voksne folk i stabile forhold. Eller er folk virkelig så innmari lei son partner at de MÅ ha stimuli fra andre av motsatt kjønn?? Jeg syntes også det er snodig. Men det trenger ikke bety at du har hatt sex for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg syntes også det er snodig. Men det trenger ikke bety at du har hatt sex for det. Neida, det betyr ikke at de har hatt sex, men jeg vil vel si at det er en stor sjans for det. Særlig når han først ikke ville si noe om det, og ikke svarte på hennes meldinger... Men for meg ville det å ta med to andre hjem i seg selv være et svik, for hva ellers enn utroskap skulle man ha i tankene da? Hadde de tatt med en gjeng, så hadde det blitt en helt annen sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Nei, men det er da ikke bare om man er utro eller ikke, altså faktisk HAR sex med en annen som er saken her. Saken er jo at for de aller fleste så er grensen overtrått allerede da han sjekket opp disse damene og tok dem med hjen, uansett hva han måtte gjøre eller ikke gjøre med dem. Og jeg mener at i ethvert forhold så bør partene være enige om hva som er greit ikke greit å gjøre. Folk har ulike grenser tydeligvis, mange her synes ikke det gjør noe om partner eller dem selv har en ONS av og til, mange har en grense som starter mye lenger før. Det må da være tillatt å ha "regler" i et forhold, uten at noen skal begynne å surve å si at man da mener man eier den andre? Mannen har da ikke nødvendigvis sjekket opp disse jentene, bare fordi de snakker sammen? Både jeg og samboer har venner av begge kjønn, det har ingen av oss problemer med. Og skulle vi få _nye_ venner av det motsatte kjønn, så er jo det også greit. Hadde noen reagert om det var tre gutter denne mannen tok med hjem fra byen? Neppe. Bare fordi det er to gutter og to jenter (de kan jo danne to par, _så_klart_ de har sex!), så betyr det at han skulle være utro. En latterlig konklusjon, som sier mer om hvor mistenksomme dere er til partnerene deres, enn situasjonen rent objektivt. Alle får ha de reglene de vil. Men nå er tydeligvis ikke denne kjæresten enig i de reglene trådstarter har satt. Og da forsvarer jeg faktisk hans rett til frihet. All den tid man ikke gjør noe som truer forholdet, så må man da få lov å snakke med, feste med og ha det gøy sammen med de man ønsker. Når jeg ser slike tråder som dette, så takker jeg gudene for at jeg har en kjæreste som er mye mer forståelsesfull enn de aller fleste. Jeg håper jeg bidrar til å gjøre hans liv morsommere og inspirerer han til nye opplevelser, i stedet for å forlange at han skal komme hjem for å holde meg i hånda. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Nei, men hvis man skal ha denslags åpne forhold hvor alt er tillatt, så må jo det være noe partene er enige om da, ikke at den ene bestemmer at han/hun kan gjøre hva han/hun vil. _Alt_ er da ikke tillat. De aller færreste synes sex, kyssing og klåing er utroskap. Men at man skal komme i trøbbel bare fordi man har det gøy sammen med noen av motsatt kjønn, det er latterlig. Om man ikke stoler på kjæresten nok til at han/hun kan ha mulighet til å være utro, uten å faktisk være det, så burde man faktisk finne noen andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Nydelig svar, Glimtipper. ;o) *bukker* Takker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 De aller fleste lar vel partner feste alene en gang i blant, det var da ikke saken her. Her dreide det seg om en mann som har sjekket opp to damer på byen og tatt dem med hjem på privat nachspiel. Noe han først ikke ville si, ergo hadde han noe å skjule. Å snakke med andre ute er vel for de fleste greit nok, noe helt annet er å ta dem med seg hjem da. Du er mistenksom. Jeg er glad jeg ikke må svare for meg selv til deg, hver gang jeg kommer inn døra hjemme... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Neida, det betyr ikke at de har hatt sex, men jeg vil vel si at det er en stor sjans for det. Særlig når han først ikke ville si noe om det, og ikke svarte på hennes meldinger... Men for meg ville det å ta med to andre hjem i seg selv være et svik, for hva ellers enn utroskap skulle man ha i tankene da? Hadde de tatt med en gjeng, så hadde det blitt en helt annen sak. Jeg er som sagt enig i at det er merkelig. Men det trenger ikke bety at de hverken hadde tenkt å ha sex, og at de hadde det. JEG hadde heller ikke likt det om min samboer hadde gjort tilsvarende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Mannen har da ikke nødvendigvis sjekket opp disse jentene, bare fordi de snakker sammen? Både jeg og samboer har venner av begge kjønn, det har ingen av oss problemer med. Og skulle vi få _nye_ venner av det motsatte kjønn, så er jo det også greit. Hadde noen reagert om det var tre gutter denne mannen tok med hjem fra byen? Neppe. Bare fordi det er to gutter og to jenter (de kan jo danne to par, _så_klart_ de har sex!), så betyr det at han skulle være utro. En latterlig konklusjon, som sier mer om hvor mistenksomme dere er til partnerene deres, enn situasjonen rent objektivt. Alle får ha de reglene de vil. Men nå er tydeligvis ikke denne kjæresten enig i de reglene trådstarter har satt. Og da forsvarer jeg faktisk hans rett til frihet. All den tid man ikke gjør noe som truer forholdet, så må man da få lov å snakke med, feste med og ha det gøy sammen med de man ønsker. Når jeg ser slike tråder som dette, så takker jeg gudene for at jeg har en kjæreste som er mye mer forståelsesfull enn de aller fleste. Jeg håper jeg bidrar til å gjøre hans liv morsommere og inspirerer han til nye opplevelser, i stedet for å forlange at han skal komme hjem for å holde meg i hånda. Jeg synes ikke to med så ulike grenser bør være sammen. Han har også en historie med utroskap på nachspiel. Jeg og min kjære er også veldig forståelsesfulle ovenfor hverandre, men så har heller ingen av oss behov for å være bortpå andre. Så for om vi begge to synes sånt er "ulovilig" så har jo heller ingen av oss behov for det heller, og det syns ikke jeg man burde ha heller i et forhold. Nei, ingen hadde selvsagt reagert om det var menn som ble med hjem (han kunne selvsagt sagt fra hva han drev med da og da), men man skal være rimelig naiv hvis man tror at man tilfeldigvis bare treffer to damer på byen som var så morsomme at man bare måtte ta de med hjem, uten å tenke over at det var damer engang... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 _Alt_ er da ikke tillat. De aller færreste synes sex, kyssing og klåing er utroskap. Men at man skal komme i trøbbel bare fordi man har det gøy sammen med noen av motsatt kjønn, det er latterlig. Om man ikke stoler på kjæresten nok til at han/hun kan ha mulighet til å være utro, uten å faktisk være det, så burde man faktisk finne noen andre. *De aller færreste synes sex, kyssing og klåing er utroskap.* Håper du mente de fleste?? *Men at man skal komme i trøbbel bare fordi man har det gøy sammen med noen av motsatt kjønn, det er latterlig. Om man ikke stoler på kjæresten nok til at han/hun kan ha mulighet til å være utro, uten å faktisk være det, så burde man faktisk finne noen andre.* Ja, ikke sant, to med så ulike grenser bør ikke være sammen, det blir det bare tull av. For meg hadde det ikke spilt noen rolle om partneren faktisk VAR utro, det er ille nok at vekommende plukket seg ut noen på byen og tok de med hjem. More seg med andre kan man gjerne gjøre ute, men ikke sån one to one på nachspiel. Hadde det vært med fler, dvs noen gutter også, så hadde det vært helt greit, for da ville ikke baktanken vært så åpenlys. Du synes altså det er helt greit at din partner eller du plukker deg ut en favoritt av det motsatte kjønn på byen, holder sammen med denne hele kvelden, og attpåtil tar den med hjem? Uten at du mistenker noen tiltrekking eller noe, bare "vennskap" og moro? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Men mener du at han skal få lov til å gjøre hva han vil til og med ha sex med andre om han ønsker det? At han ikke skal ta hensyn til kjæresten sin? Men han hadde jo ikke sex med noen andre! Og når ble det forbud å sitte og prate med noen?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du er mistenksom. Jeg er glad jeg ikke må svare for meg selv til deg, hver gang jeg kommer inn døra hjemme... Siden du er en sånn som bare må tøye grenser og flørte når du er ute så synes du vel jeg høres hysterisk ut. Fakta er at jeg og kjæresten ikke er sjalu av oss, ikke mistenksomme, eller har problemer med at den andre snakker med noen ute. Vi er nemlig begge enig om hvor grensen går og slikt som i tilfellet her ville ikke skje, fordi vi har ikke noe behov eller ønske for det rett og slett. Det ville liksom være helt utenkelig. Vi har også mye kontakt, så om han er på byen så ringer ham neg gjerne eller sender meg noen mld i løpet av kvelden, Ikke fordi jeg har bett ham om det, men fordi han vil.. Folk synes det er så tragisk å ikke ha frihet i et forhold at man blir sett på som ett, jeg ser ikke problemet, for jeg trenger da ikke frihet til å holde på med andre, det vil jeg da ikke.. Frihet har vi jo, men ikke behovet som nok mange der ute har. Vil bare få frem at man ikke trenger være hverken sjalu eller hysterisk for ikke å like slit, tror bare vi lever i hver vår verden når det gjelder hva et forhold er/ skal inneholde. Jeg føler meg ikke fanget når jeg er i et forhold... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg er som sagt enig i at det er merkelig. Men det trenger ikke bety at de hverken hadde tenkt å ha sex, og at de hadde det. JEG hadde heller ikke likt det om min samboer hadde gjort tilsvarende. Neida, det trenger ikke bety det, men jeg synes ikke hun skal bli sett på som hysterisk bare fordi hun ble sint av det. Det er faktisk helt naturlig, særlig med tanke på hans bakgrunn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest falkemannen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Men han hadde jo ikke sex med noen andre! Og når ble det forbud å sitte og prate med noen?! Nei, han påstår han ikke hadde det... Det er jo ikke forbudt selvsagt, men du må da greie å se at måten her, plukke opp to damer ute og ta med hjem er noe suspekt? Det er neppe vanlig blant voksne etablerte folk. Hadde han greid å la moroa stoppe ute, noe han fint kunne gjort, så ville det ikke vært noe problem. Hvis min kjære bare var ute for å finne nye bekjentskaper av det motsatte kjønn ville jeg begynt lure faktisk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Neida, det trenger ikke bety det, men jeg synes ikke hun skal bli sett på som hysterisk bare fordi hun ble sint av det. Det er faktisk helt naturlig, særlig med tanke på hans bakgrunn. Er det noen som mener at hun er hysterisk, da? Ikke jeg i alle fall. Jeg har ikke noe problem med å forstå at hun reagerer, selv om jeg ikke ville ha gjort det selv. Ut fra det hun forteller, er det ingenting som tyder på at det foregikk noe hanky panky. Jeg ser ingen grunn til å spekulere noe ut over det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207233-sykelig-sjalu-eller-grunn-til-%C3%A5-reagere/page/6/#findComment-1495438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.