Gå til innhold

sykelig sjalu eller grunn til å reagere?

Anbefalte innlegg

Gjest falkemannen

Nei, jeg gjør ikke det.

Men inntil det motsatte er bevist, så stoler jeg fullt og helt på han. Gjør jeg ikke det, så er det mitt problem, all den tid han ikke har sviktet meg. Sånn er det.

Det er vel slik at de fleste har stolt på partneren sin helt til den dagen de er utro, ikke sant? Ingen er trygg, men man skal ikke derfor gå rundt å bekymre seg hele tiden heller. Men får man mistanke så kan den meget godt være berettiget, selv om man tror man kan stole på den andre.

Fortsetter under...

• Svar 169
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

20

• Babette

14

• serendipity

13

• ShitDiddelyDo

9

Gjest falkemannen

Kan være. Jeg hadde heller antatt at du var ganske ung, jeg da...

Jeg er 35, og i min ungdom så var det nok mer festing og nachspiel og det å ta med folk hjem.

Mulig fenomenet oppstår igjen i midtlivskrisa? Da man begynner å bli passe lei partner og familielivet..?

"For å være ærlig, så tror jeg at de som er så redde for at kjæresten skal være utro og synes alle situasjoner som kan lede opp til utroskap burde unngås, er de som kommer til å bli bedratt. Enten fordi kjæresten blir lei den evige kontrollen, eller fordi de har en grunn til å være mistenksom. Jeg har ingen grunn til å være det, og er det derfor ikke. "

Du de som er sykelig kontrollerende kan nok støte noen ut og i armene på noen, men man er ikke sykelig sjalu om man misliker det som ble nevnt her.

Hadde min tatt med damer hjem hadde jeg blitt mistenksom, rett og slett fordi sånt gjør vi bare ikke, det er så ikke- oss.

Jeg tror nok at det er de som lever veldig fritt, som kan gjøre nær sagt alt mulig uten at partner blir mistenksom som har seg mest. De blir jo heller aldri mistenkt for det, ikke sant?

Ei jeg kjenner hadde opplevd at noen hadde sett typen hennes kline med ei på byen og så forsvunnet med henne til henne, likevel trodde hun ikke han hadde gjort noe galt. De hadde da sikkert ikke klint, bare gått tett liksom.. Hun sa også at jeg er da ikke sjalu heller liksom... Når man greier å lukke øynene sånn er det klart man tror ingenting er skummelt, og han kan jo da bare gjøre som han vil...

Du tror altså at de som ikke blir mistenkt har seg mest?

Med andre ord er det alles ønske å være utro, og de som har anledning og frihet til å være det, gjør det?

Gjest falkemannen

Du tror altså at de som ikke blir mistenkt har seg mest?

Med andre ord er det alles ønske å være utro, og de som har anledning og frihet til å være det, gjør det?

*Du tror altså at de som ikke blir mistenkt har seg mest?

Med andre ord er det alles ønske å være utro, og de som har anledning og frihet til å være det, gjør det?*

Nei, på ingen måte, selv om jeg begynner å tvile etter å ha lest mange innlegg på DOL, virker som mange har lyst...

Jeg bare tror at det er ganske mye lettere for de som ikke blir mistenkt, de trenger jo liksom ikke jobbe så veldig for å holde det skjult, kan jo til og med innrømme at de ble med hjem til en person og overnattet der utenå bli mistenkt for noe, da blir det lett for de som vil.

De som blir mistenkt må jo stå i mye mer for å forsvare seg da.

Også merker jeg utfra venner jeg har at de som har det "friest" eller de som aldri blir mistenkt for noe er de som flørter mest, og av de jeg vet som har vært utro er det disse.

De som har en partner som bryr seg litt mer, de har det bare gøy ute uten å flørte sånn.

Jeg er 35, og i min ungdom så var det nok mer festing og nachspiel og det å ta med folk hjem.

Mulig fenomenet oppstår igjen i midtlivskrisa? Da man begynner å bli passe lei partner og familielivet..?

Jeg har aldri vært på nachspiel, jeg. Og det tror jeg jammen meg ikke samboer har vært heller, de tre årene vi har vært sammen. Vi har også et barn nå, så festing blir det ikke mye av.

Men det vil allikevel ikke falle meg inn å ikke stole på han, om han føler for å "slå ut håret" litte grann...

Men mener du at han skal få lov til å gjøre hva han vil til og med ha sex med andre om han ønsker det? At han ikke skal ta hensyn til kjæresten sin?

"Få lov til"?

Det er ikke snakk om en lydig bikkje eller snørrunge, men en voksen mann.

Selvfølgelig er det ikke greit at hennes partner feier over andre, men hun har selv valgt et forhold med en mann hun ikke stoler på, og jeg leste ingenting i innlegget over om sex. Jeg leste derimot at dama ikke synes nachspiel er noe for samboende folk.

Hva skal hun gjøre? Binde ham til senga og si "neinei gutt, dette må bli slutt"?

Annonse

Gjest falkemannen

Jeg har aldri vært på nachspiel, jeg. Og det tror jeg jammen meg ikke samboer har vært heller, de tre årene vi har vært sammen. Vi har også et barn nå, så festing blir det ikke mye av.

Men det vil allikevel ikke falle meg inn å ikke stole på han, om han føler for å "slå ut håret" litte grann...

Nei, hvis du ikke bli litt sjalu eller mistenksom om han blir med en dame hjem på nachspiel så er vel det flott for dem og for deg. Men det re vel litt dumt å gå rundt å tro man er helt usårbar..

Gjest falkemannen

"Få lov til"?

Det er ikke snakk om en lydig bikkje eller snørrunge, men en voksen mann.

Selvfølgelig er det ikke greit at hennes partner feier over andre, men hun har selv valgt et forhold med en mann hun ikke stoler på, og jeg leste ingenting i innlegget over om sex. Jeg leste derimot at dama ikke synes nachspiel er noe for samboende folk.

Hva skal hun gjøre? Binde ham til senga og si "neinei gutt, dette må bli slutt"?

uffda, du heller greier ikke se noen forskjell på et vanlig nachspiel hvor en gjeng samles, og et nachspiel hvor to kompiser tar med to single damer? I de flestes øyne greier man se forskjellen, uten at man nødvendigvis mener at den siste er "gal".

Selvsagt går man ikke i bånd om man er i et forhold, men de felste par er vel litt samkjørte om hva som er greit, og da tar man da hensyn til det, om man ikke naturlig ikke gjør det som ikke er greit. Det er jo det beste selvsagt.

uffda, du heller greier ikke se noen forskjell på et vanlig nachspiel hvor en gjeng samles, og et nachspiel hvor to kompiser tar med to single damer? I de flestes øyne greier man se forskjellen, uten at man nødvendigvis mener at den siste er "gal".

Selvsagt går man ikke i bånd om man er i et forhold, men de felste par er vel litt samkjørte om hva som er greit, og da tar man da hensyn til det, om man ikke naturlig ikke gjør det som ikke er greit. Det er jo det beste selvsagt.

Selvfølgelig ser jeg ikke forskjell på et nachpiel og et nachpiel.

Deltakernes sivilstatus, samt hvor mange de er, har da intet med hvordan man definerer et nachpiel å gjøre.

Gjest falkemannen

Selvfølgelig ser jeg ikke forskjell på et nachpiel og et nachpiel.

Deltakernes sivilstatus, samt hvor mange de er, har da intet med hvordan man definerer et nachpiel å gjøre.

Nei, men da er det ikke noe mer å si om den saken. Det hadde vel vært et likestilt nachspiel om han alene tok med ei dame hjem også eller?

Dvs alle ONS er også nachspiel etter din def?

To ting som i utgpkt kan være det samme kan være to ganske så ulike ting hvis man ser litt på detaljene.

Nei, men da er det ikke noe mer å si om den saken. Det hadde vel vært et likestilt nachspiel om han alene tok med ei dame hjem også eller?

Dvs alle ONS er også nachspiel etter din def?

To ting som i utgpkt kan være det samme kan være to ganske så ulike ting hvis man ser litt på detaljene.

4 stykker som drar fra byen for å pjatte videre, er per definisjon et nachpiel, uavhengig av om deltakerne har sex eller ikke.

Problemet her er tillit, og hvorfor dama plager seg selv med å være sammen med en fyr hun åpenbart ikke stoler på, er langt over min fatteevne.

Gjest falkemannen

4 stykker som drar fra byen for å pjatte videre, er per definisjon et nachpiel, uavhengig av om deltakerne har sex eller ikke.

Problemet her er tillit, og hvorfor dama plager seg selv med å være sammen med en fyr hun åpenbart ikke stoler på, er langt over min fatteevne.

Du greier virkelig ikke se at en kan begynne å lure i et slikt tilfelle? Det hadde jeg også gjort selv om jeg stoler på min og ikke er sjalu av meg, for sånne ting gjør man liksom bare ikke. Nachspiel er folk samlet, ikke damer man tar med hjem.

Du greier virkelig ikke se at en kan begynne å lure i et slikt tilfelle? Det hadde jeg også gjort selv om jeg stoler på min og ikke er sjalu av meg, for sånne ting gjør man liksom bare ikke. Nachspiel er folk samlet, ikke damer man tar med hjem.

Det er nedverdigende å ikke definere damer som folk.

Annonse

Dessuten skriver dama dette:

"Mener at når en er i et forhold er det ikke nødvendig å gå på nachspiel."

Og jeg har svart på det hun har skrevet.

Gjest falkemannen

Dessuten skriver dama dette:

"Mener at når en er i et forhold er det ikke nødvendig å gå på nachspiel."

Og jeg har svart på det hun har skrevet.

Men det er da en helt annen sak! Hovedproblemet her var arten av det nachspielet som var omtalt.

Men det er da en helt annen sak! Hovedproblemet her var arten av det nachspielet som var omtalt.

Det var du som svarte meg, og jeg svarte henne.

Hvorfor svarte du meg dersom du er ute etter å diskutere noe annet?

Det var ikke jeg som hang meg på deg, men omvendt.

Nei, hvis du ikke bli litt sjalu eller mistenksom om han blir med en dame hjem på nachspiel så er vel det flott for dem og for deg. Men det re vel litt dumt å gå rundt å tro man er helt usårbar..

Jeg tror ikke det. Mest av alt har jeg selvfølgelig tro på at samboeren min ikke vil være utro, men i tillegg stoler jeg på at jeg skal kunne takle det om det skjer. Og inntil da, så gidder jeg faktisk ikke å bruke kreftene og følelsene mine på å prøve å forhindre at det skjer. Jeg forhindrer at _jeg_ er utro, han forhindrer at han er utro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...