Gå til innhold

Hvorfor MÅ noen alltid ha rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er slik andre plasser, men synes dette fenomenet er ekstremt her på DOL. For her finnes det folk som ALDRI gir seg, uansett hvor feil de tar. F.eks tråden ang. å ikke kaste tamponger i do. Her kommer det råd om å ikke gjøre det. Og istede for å kunne si "Det er kanskje noe i dette. Kanskje jeg også skal begynne å hive OB'ene i søpla", så sier enkelte "Dette driter jeg i! Jeg fortsette slik jeg alltid har gjort!". Og dette gjentar seg stadig. Noen kommer med et godt råd, men blir blir halshugget av disse som alltiiiid må ha rett. Jeg er for å kunne være litt sta og stå for det man tror på. Men det er forskjell på dette og på å være arrogant...

Gjest hvem er sta
Skrevet

Hvis man har kastet 1000 ob i do og det har gått greit, hvorfor skal man da endre praksis bare fordi en på et internettfora mener noe annet??

*Hvorfor må noen alltid henge seg oppi hvordan andre folk er?*

Skrevet

Hvis man har kastet 1000 ob i do og det har gått greit, hvorfor skal man da endre praksis bare fordi en på et internettfora mener noe annet??

Angående ob-kastingen: Jeg vil ikke at noen skal kaste sin ob i min do. Hva de gjør hjemme er meg knekkende likegyldig.

Det er nemlig forskjell på rørdimensjoner, og selv om de hiver 10 000 ob i sin do og det går bra, skal det kanskje bare 5 ob til i min do før det blir tett.

Herregud, for et tema. :)

Gjest innlegg-skriver
Skrevet

Den som vet litt om avløp og sånn vet kanskje at det helt fint går å splye ned OB i do, det er ikke i din do problemet oppstår, så du merker det, men lenger ned i løypa.

Skader ikke å tenke litt konsekvenser over handlinger, spesielt ikke når noen opplyser en om noe som ikke er bra.

Veldig mye kantilsynelatende gå helt bra, selv om man kanskje burde gjort det på en annen måte for andres skyld.

Gjest hvem er sta
Skrevet

Angående ob-kastingen: Jeg vil ikke at noen skal kaste sin ob i min do. Hva de gjør hjemme er meg knekkende likegyldig.

Det er nemlig forskjell på rørdimensjoner, og selv om de hiver 10 000 ob i sin do og det går bra, skal det kanskje bare 5 ob til i min do før det blir tett.

Herregud, for et tema. :)

Himmel og hav, har du trakt når du driter så ikke dassen din går tett? Jeg har til gode å se en ob bli større enn en kabel.

Skrevet

Himmel og hav, har du trakt når du driter så ikke dassen din går tett? Jeg har til gode å se en ob bli større enn en kabel.

Men en kabel løser seg opp, det gjør ikke ob'en.

Skrevet

Og der har vi enda en... Rørene i blokka vår gikk tett fordi ei skrulle i etasjen over alltid kaster tampongene i do. Hvor vanskelig er det å forstå??

Skrevet

Har ikke engasjert meg i den tråden jeg men her må jeg bare si et lite obs til deg...

En kabel og toalettpapir løser seg opp under veis i rørene da.

Tørkeservietter, bind, bleier og ob løser seg ikke så lett opp og kan derfor lage klumper som tetter rør, de kan henge seg opp her og der og få ting til å funke saktere mm.

Litt synd å tenke på de som jobber med dette som må grave i gamle bind, bleier og ob fordi vi tror de ikke lager problemer bare fordi de ikke synes i bunnen av toan liksom

;)

Skrevet

Forskjellen er materialet. Samme med kjøkkenpapir, skal heller ikke i toalettet. Det løser seg nemlig ikke opp.

Og et gammelt rør trenger ikke være stort hele veien. Det blir avleiringer i skjøter og svinger, der ting kan stoppe opp. Og ikke bare kan - de gjør det! Akkurat det er uomtvistelig! :-)

Skrevet

Det er veldig menneskelig å ikke ville innrømme feil. Noen liker å holde fast ved sitt syn for å få gode argumenter for det motsatte. Og jeg tror at mange leser og skjønner motargumentene, og kanskje ETTERPÅ forandrer adferd neste gang det er aktuelt.

Skrevet

Og der har vi enda en... Rørene i blokka vår gikk tett fordi ei skrulle i etasjen over alltid kaster tampongene i do. Hvor vanskelig er det å forstå??

Og vi fikk ofte flom på vaskerommene i kjelleren pga. småbarnsforeldre som faktisk kastet bleier i toalettet.

Ute av syn ute av sinn er det noe som heter...

;)

Skrevet

Og vi fikk ofte flom på vaskerommene i kjelleren pga. småbarnsforeldre som faktisk kastet bleier i toalettet.

Ute av syn ute av sinn er det noe som heter...

;)

Bleier?! Dumskapen kjenner tydeligvis ingen grenser.

Skrevet

Jeg vet at å kaste tamponger i do er feil, men jeg gjør det likevel for det passer meg best. Men at det er rett har jeg aldri påstått :o)

Skrevet

Bleier?! Dumskapen kjenner tydeligvis ingen grenser.

Det var det jeg sa når jeg sto med vann til anklene sammen med en fra boretslaget også...HÆÆÆÆÆÆ...!!!

Skrevet

Jeg synes faktisk det er mere overraskende hvorfor andre folk må henge seg opp i hva andre gjør.

Når det gjelder tampong i do tema så har jeg sikkert kastet bortimot 10000 tamponger i do opp gjennom årene, og alle jeg kjenner gjør det samme, det har gått greit for både meg og mine venner hittil, så hvorfor endre på det nå?

Forøvrig blir innlegget ditt noe paradoksalt med tanke på at du kritiserer andre som ikke kan ta feil, men hele poenget med innlegget ditt er jo for å poengtere at du har rett, ergo ikke feil.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er mere overraskende hvorfor andre folk må henge seg opp i hva andre gjør.

Når det gjelder tampong i do tema så har jeg sikkert kastet bortimot 10000 tamponger i do opp gjennom årene, og alle jeg kjenner gjør det samme, det har gått greit for både meg og mine venner hittil, så hvorfor endre på det nå?

Forøvrig blir innlegget ditt noe paradoksalt med tanke på at du kritiserer andre som ikke kan ta feil, men hele poenget med innlegget ditt er jo for å poengtere at du har rett, ergo ikke feil.

Jeg har ingen problemer med å innrømme feil og rette meg etter andres råd. Hva er poenget ditt?

Gjest hvem er sta
Skrevet

Men en kabel løser seg opp, det gjør ikke ob'en.

Bevis det!

Gjest hvem er sta
Skrevet

Har ikke engasjert meg i den tråden jeg men her må jeg bare si et lite obs til deg...

En kabel og toalettpapir løser seg opp under veis i rørene da.

Tørkeservietter, bind, bleier og ob løser seg ikke så lett opp og kan derfor lage klumper som tetter rør, de kan henge seg opp her og der og få ting til å funke saktere mm.

Litt synd å tenke på de som jobber med dette som må grave i gamle bind, bleier og ob fordi vi tror de ikke lager problemer bare fordi de ikke synes i bunnen av toan liksom

;)

Det hender ganske ofte at doen blir delvis tett når jeg legger kabler og må bruke mye papir. Jeg har til gode å se at det blir tett når jeg har kastet ob, HVIS jeg ikke i tillegg har lagt en kabel som krever mye papir.

Skrevet

Det hender ganske ofte at doen blir delvis tett når jeg legger kabler og må bruke mye papir. Jeg har til gode å se at det blir tett når jeg har kastet ob, HVIS jeg ikke i tillegg har lagt en kabel som krever mye papir.

Joda, har ikke tettet doer med ob selv jeg altså...

Men som sakt...det er ikke nødvendigvis bare nedi potta vår den kan lage problemer da...det er rør nedover i huset, for ikke å snakke om fra huset og videre også.

Som sakt hadde jeg to ganger full vaskekjeller jeg pga. ting og tang andre folk hadde kastet i sine doer :)

Dette var rekkehus i boretslag...og opptil tre/fire kunne få kjeller oversvømt.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...