Gå til innhold

Enda mer om tamponger.... huffsann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser noen skrek opp i forrige tampongtråd om at det var en eller annen som sov med tampong. Det har jeg gjort i flere år.

Er det akkurat like teit som å kaste den i do etter bruk?

Skrevet

Det står jo i pakningsvedlegget at det er lov da...

Jeg har i alle fall gjort det i ca 10 år og lever så vidt jeg kan skjønne ennå.

Skrevet

Det blir jo ikke akkurat det samme som å hive den i do, men fakta er at man kan få en sykdom (TSS - Toxic Shock Syndrome) som er dødelig av å bruke tampong over lengre tid.

Skrevet

Jeg tror ikke det er bra å ha den så lenge inne, men jeg vet ikke om det er direkte farlig.

Skrevet

Det står jo i pakningsvedlegget at det er lov da...

Jeg har i alle fall gjort det i ca 10 år og lever så vidt jeg kan skjønne ennå.

Det er jo langt fra alle som røyker som får lungekreft eller Kols heller.

At det er farer og risiki ute og går, betyr aldri at det rammer 100 %.

Skrevet

At det tetter seg mener du? ;-)

Jeg tett de fleste plasser, men akkurat der tror jeg at det er åpent. Prøver å unngå å stappe flere inn på en gang.

Skrevet

Det blir jo ikke akkurat det samme som å hive den i do, men fakta er at man kan få en sykdom (TSS - Toxic Shock Syndrome) som er dødelig av å bruke tampong over lengre tid.

Joda, har hørt om den.

Skrevet

Det anbefales ikke å ha tampongen inne så lenge som hele natta, pga en sykdom som kan være dødelig. Husker ikke hva den heter... Mest sannsynlig får du ikke den sykdommen, men det kan jo være lurt å være føre var :-)

Om natta er det jo helt greit å bruke f.eks. nattbind, eller?

Skrevet

Det anbefales ikke å ha tampongen inne så lenge som hele natta, pga en sykdom som kan være dødelig. Husker ikke hva den heter... Mest sannsynlig får du ikke den sykdommen, men det kan jo være lurt å være føre var :-)

Det er slettes ikke greit. Har ikke brukt det siden jeg turte å bruke tampong - og det skjedde vel da jeg var ca 19-20 tenker jeg. Da fant jeg ut at den ikke bare forsvant inni kroppen et sted og at snoren faktisk ikke ryker.

Gjest Lille bethen
Skrevet

Det skal ikke være bra å bruke om natta, men selv gjør jeg likevel det da jeg ikke orker bind. Med bind føler jeg meg bare ekkel, aldri klart det. Men lærer da småjentene at de helst ikke sover med tampong, da dette ikke skal være bra. Ser ut at de klarer det bedre enn meg:)

Skrevet

Jeg har også brukt tampong om natta i flere år. Kan ikke tenke meg å bruke bare bind om natta, til det flyter det altfor mye her. Må nok ha begge deler jeg.

Skrevet

Det var meg som sa at jeg sover med tampong, jeg sover jo ikke i dagevis da, så jeg ser ikke helt faren med det. Pleier alltid å våkne å gå på do i løpet av natten og da skifter jeg. For det første sover jeg alltid naken, så det blir litt vanskelig å ha bind da, må i så fall lime det fast, men det gjør så vondt å fjerne det om mornigen da!

Dessuten syns jeg at det å gå med bind er noe av det ekleste som fins. FYSJ!!!

Skrevet

Det var meg som sa at jeg sover med tampong, jeg sover jo ikke i dagevis da, så jeg ser ikke helt faren med det. Pleier alltid å våkne å gå på do i løpet av natten og da skifter jeg. For det første sover jeg alltid naken, så det blir litt vanskelig å ha bind da, må i så fall lime det fast, men det gjør så vondt å fjerne det om mornigen da!

Dobbelt enig.

Skrevet

Det er jo langt fra alle som røyker som får lungekreft eller Kols heller.

At det er farer og risiki ute og går, betyr aldri at det rammer 100 %.

Er ikke den eneste grunne til at man fraråder folk å sove med tampong om natta at man skal bytte inne 8 timer??

Om man våkner om natta og bytter eller man ikke sover mer enn 8 timer så skjønner ikke jeg helt hvorfor man ikke skla kunne bruke tampong om natta like mye som på dagen???

Skrevet

Hehe :D

*se for seg*

Skrevet

Enig, jeg sover også med tampong. Bind har jeg faktisk aldri brukt.

Skrevet

Er ikke den eneste grunne til at man fraråder folk å sove med tampong om natta at man skal bytte inne 8 timer??

Om man våkner om natta og bytter eller man ikke sover mer enn 8 timer så skjønner ikke jeg helt hvorfor man ikke skla kunne bruke tampong om natta like mye som på dagen???

Hvis man sover, er det ikke sikkert man våkner av begynnende ubehag som varsler giftreaksjon.

Når det gjelder hvor lenge tampongen kan sitte, har jeg ikke noe eksakt tall.

Skrevet

Det heter Toxic Shock Syndrome.

Det var noe man trodde man kunne få av langvarig tampongbruk føritiden. Men det er en ekstremt sjelden sykdom, og ved ca 7 timers søvn er det ikke noe å bekymre seg for.

http://www.toxicshock.com/

http://kidshealth.org/teen/sexual_health/girls/tss.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...