Gå til innhold

Enda mer om tamponger.... huffsann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er slettes ikke greit. Har ikke brukt det siden jeg turte å bruke tampong - og det skjedde vel da jeg var ca 19-20 tenker jeg. Da fant jeg ut at den ikke bare forsvant inni kroppen et sted og at snoren faktisk ikke ryker.

Hehe...

Hvorfor er det så ille med nattbind?

Gjest Lille bethen
Skrevet

Hehe...

Bind er ekkelt uansett! Man kjenner det renne.. Uff. Mensen er ekkel. Om det ikke hadde fantes ob, så hadde jeg slitt maks!

Skrevet

Hehe...

Fordi jeg ikke liker det, enkelt og greit. Med en tampong merker en jo ingenting om en ikke har smerter.

Skrevet

Selv sov jeg med tamponger i 20-30 år, uten å ta skade av det. Jeg sluttet da jeg hørte om den sykdommen som er nemvnt i noen av de andre innleggene her.

Gjest papirtiger
Skrevet

TSS er riktignok sjeldent, men den kommer av bakterier. Sier seg selv at det blir myyyye bakterier i en tampong hvis den er inne i ørten timer.

Man kunne neppe lagd bedre groforhold til bakterier enn i en tampong. Varmt, vått og masse næring. Blæh..

Skrevet

Hvis man sover, er det ikke sikkert man våkner av begynnende ubehag som varsler giftreaksjon.

Når det gjelder hvor lenge tampongen kan sitte, har jeg ikke noe eksakt tall.

5-7 timer

Skrevet

Bind er ekkelt uansett! Man kjenner det renne.. Uff. Mensen er ekkel. Om det ikke hadde fantes ob, så hadde jeg slitt maks!

Jeg er nok av de heldige som ikke blør særlig mye, så jeg vet antagelig ikke hva jeg snakker om ;-)

Skrevet

Fordi jeg ikke liker det, enkelt og greit. Med en tampong merker en jo ingenting om en ikke har smerter.

Ok, svar godtatt :-)

skorpionfisken
Skrevet

Hmmm, etter alle disse diskusjonene har jeg faktisk lest pakningsvedlegget. På ob-bruksanvisninga står det at man kan sove med dem. Men bytte ny like før man legger seg og så ta ny om morgenen når man står opp.

Jeg sover godt med dem på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...