Gå til innhold

Hva har skjedd med Laptopen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid noe som skjer:(

jeg klarte for to dager siden å snuble i en ledning og laptopen ramlet på gulvet. Etter det så krasjet den og hvis jeg skrur den på nå, så starter den opp for så å slutte for så å starte opp, den kommer aldri så langt som til oppstartsmenye

jeg har en god del dokumenter inne i laptopen som jeg gjerne skulle ha hatt ut, selvfølgelig skulle jeg tatt en backup kopi, men tenkte ikke på det da:)

men altså: hvis jeg leverer den inn til reparasjon kan jeg få ut noen dokumenter som er lagret der inne?

Eller?

Skrevet

Det kan være håp om å få montert disken som "ekstradisk" i en annen maskin og kopiere over dataene. Det kommer an på hvor skadet harddisken er. Siden det er en laptop-disk må du ha et mellomledd for å få koblet den til en vanlig PC. Ring reparatøren og hør om de kan fikse dette for deg. Men det kan også hende at disken er så skadet at denne metoden ikke fungerer. Da må du kontakte et dataredningsfirma, men dette er *veldig* dyrt, så da skal dataene være veldig viktige hvis det skal være verdt det.

Skrevet

Det kan være håp om å få montert disken som "ekstradisk" i en annen maskin og kopiere over dataene. Det kommer an på hvor skadet harddisken er. Siden det er en laptop-disk må du ha et mellomledd for å få koblet den til en vanlig PC. Ring reparatøren og hør om de kan fikse dette for deg. Men det kan også hende at disken er så skadet at denne metoden ikke fungerer. Da må du kontakte et dataredningsfirma, men dette er *veldig* dyrt, så da skal dataene være veldig viktige hvis det skal være verdt det.

ja, håper de får igang pc'en igjen. Dataene er ikke livsviktige, men det er utrolig kjipt

ja ja får gå ned med pc'en og håpe at de får til å gå igjen

h

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...