Mañana Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Ser at svært mange referer til vgartikler/legger linker til VG her. Som journaliststudent er jeg veldig opptatt av forskjellen mellom disse to avisene. Hvilken foretrekker dere, og hvorfor? For min del er det helt klart Dagbladet som er min avis...VG har altfor mye Se&Hør-stoff og sport, mye useriøs skremselpropaganda. Dagbladet har mye godt kultur og litteraturstoff,dikt på side 2, gode kronikker og jeg har sansen for journalister som Marie Simonsen, Hege Duckert, Sissel Benneche Osvold, pluss Wandrup og Wiese. Og ikke minst - de har Finn Graff! Den fyren er genial med sin treffsikre karikaturblyant! Og Magasinet, som Dagbladet var først ute med og er for meg ensbetydende med lørdagsmagasin. Jeg prøvde å gi VG-helg en sjanse, men det manglet brodd, sjel og virket lite gjennomført. Spent på å høre hva andre mener om saken 0 Siter
cecily Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Tar hverken VG eller Dagbladet som noe annet enn sladder i avisformat. 0 Siter
Patsi Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Jeg leser som regel ingen av de avisene, men _hvis_ jeg gjør det - foretrekker jeg VG. Men jeg vet ikke hvorfor. :-) 0 Siter
Mañana Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 Tar hverken VG eller Dagbladet som noe annet enn sladder i avisformat. Neivel, men spørsmålet var hvem du ville valgt mellom disse to. Hvis du *måtte*? 0 Siter
amber sun Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Dagbladet! Fordi VG stort sett er førstesida, og lite mer. Dagbladet leser jeg mer i. Dette mener jeg utfra alle VG og Dagbladet jeg har lest gjennom noen måneder da jeg jobbet et annet sted. HVer dag var det samme greia. VG bladde jeg gjennom på få minutter, Dagbladet kunne jeg sitte med en del lenger. 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 I papirutgave foretrekker jeg vg men på nett foretrekker jeg dagbladet. Ikke spør meg hvorfor, jeg aner ikke ) 0 Siter
cecily Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Neivel, men spørsmålet var hvem du ville valgt mellom disse to. Hvis du *måtte*? Et svært vanskelig valg og jeg tror ikke jeg ville klart å velge. 0 Siter
Mañana Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 Dagbladet! Fordi VG stort sett er førstesida, og lite mer. Dagbladet leser jeg mer i. Dette mener jeg utfra alle VG og Dagbladet jeg har lest gjennom noen måneder da jeg jobbet et annet sted. HVer dag var det samme greia. VG bladde jeg gjennom på få minutter, Dagbladet kunne jeg sitte med en del lenger. Ja, den følelsen har jeg også Det er mange morsomme notiser, leserinnlegg eller bilder i VG, men det tar jo ikke lange tida å pløye over disse. 0 Siter
Mañana Skrevet 22. november 2005 Forfatter Skrevet 22. november 2005 I papirutgave foretrekker jeg vg men på nett foretrekker jeg dagbladet. Ikke spør meg hvorfor, jeg aner ikke ) Interessant! Tror du det kan ha noe med VG's forsider å gjøre? Design på nettsidene? 0 Siter
Mirabell Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Jeg foretrekker Aftenposten, men av de to du nevner: I papirutgave, foretrekker jeg Dagbla', særlig på lørdag. På nett liker jeg VG, men nett er er jo for korte nyhetsnotiser. Litt bedre lay out (eller er det bare jeg som er mer vant til vg.no, kanskje?) 0 Siter
Gyda Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Jeg foretrekker helt klart Dagbladet (og Magasinet på lørdag er veldig bra). Jeg føler at det litt mer å lese der, og så har de mye mer kulturstoff. Kjøper nesten aldri VG (bortsett fra lørdag som var, for da var klassen til datteren min der )). 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Foretrekker Vg både på nett og i papirutgaven. Det mest positive med dagbladet er "sterke meninger" på fredagen. 0 Siter
Osiris Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Jeg er også Dagbladet-person. VG blir for mye sladder og snusk for meg. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Papirutgave: dagbladet, men jeg leser egentlig begge. På nett: bare VG, liker ikke dagbladet sin nettside..vet ikke hvorfor. 0 Siter
ilene1365380268 Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 VG på nett Lokalavisa i papir 0 Siter
flisa Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 VG er for Frp'ere og Dagbladet for SV'ere Så jeg leser begge på nett - men MÅ jeg ha en avis på en flyplass eller noe hvor jeg må vente - for jeg kjøper aldri slike aviser -da velger jeg Dagbladet -av de grunner som du ga 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Jeg kjøper ikke papirutgavene av hverken VG eller Dagbladet. Men jeg er daglig innom nettutgavene av begge. 0 Siter
Soria Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 På nett, begge. Papirutgave, ingen av dem 0 Siter
tussetrollet Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 kjøper vg og dagbladet lørdager, ellers i uka blir de lest på nettet. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 VG er overlegent den beste avisen. Jeg var lenge en svoren Dagbladet-fan, men etter at panikken tok Dagbladet og han Eriksen overtok som sjefsredaktør har Dagbladet i papirutgaven kun vært en sensasjonsblekke, I deres evig jag etter opplagstall, så handler innholdet kun om salg salg salg. VG virker mer trygge på seg selv, de tør ha nyheter på førstesiden (sjokk! - det har aldri dagbladet lenger) og de er ikke (alltid) like populistiske. Jeg begynte for alvor å mislike Dagbladet når de fokuserte så ensidig på "kvinner-i-30-årene" som målgruppe, og deres smisking for den nye regjeringen bare bygger opp under dette. Det er egentlig veldig trist, for Dagbladet var engang en kulturavis - men det er det 10 år siden de har kunnet kalle seg. Nå framstår Dagbladet som trangsynt og fordomsfullt. Og så er de vemmelig opptatt av å skryte av seg selv og forsøke å gjøre sine egne journalister til kjendiser. (Se f.eks på fredagsdagbladet hvor vi er så heldige at vi får vite hva som er favorittretten til skribentene.) Det er bare en ting som får meg til å kjøpe dagbladet: Rocky. Nei - bytt ut Eriksen, sats på mer mangfold blant journalistene og tør å være en nyhetsformidler. Hvem vet - kanskje opplagstallene vil øke også... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.