Gjest Rydin Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Har vært sammen med ei søt jente nå i et par måneder. Vi har jo sett hverandre ofte i denne perioden, men jeg begynner nå å bli litt lei. Grunnen er at jeg føler jeg gir alt av meg selv, men får ikke mye tilbake.. Jeg føler selv at jeg har håndbrekket på til tider fordi jeg vil ikke forhaste noe. Men likevel så klarer hun å bremse enda mer. Vi har hatt noe intim kontakt, men hun binder seg veldig når jeg forsøker å ta på henne. Samtidig er hun ekstremt sjenert må være fordi hun gjemmer seg og er livredd for å vise kropp. Jeg maser ikke på henne ei heller presser henne på noen som helst måte. Det er jo vanlig også å snakke med hverandre å fortelle litt om seg selv og hvem man er. Jeg har sagt mer enn nok, men hun ... vel, jeg kan si at jeg vet nærmest ikke hvem hun er, hva slags musikksmak hun har osv osv.. Igår sa jeg for første gang at jeg hadde følelser for henne og at jeg faktisk var glad i henne.. Går jeg for fort frem? Er det normalt at jenter er så tilbakeholdne? Har aldri opplevd det på denne måten med andre.. Hva skal jeg gjøre nå fremover? Trenger råd, kanskje mest fra jenter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207347-tilbakeholden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du skriver ikke noe om alder her. Desverre er det nogså vanlig at jenter er en del mer tilbakeholdne enn gutter når det gjelder kropp ol. Hun høres nok noe ekstrem ut endog. Jeg tror nok - uansett alder på dere - at hun kanskje kunne trenge en spark bak...på den måten at du faktisk forteller henne stort sett det meste du mener om saken. At du trives veldig godt med henne, at du har fått følelser for henne, men at du føler det bare er du som drar vognene her og at du kunne ønske hun ville slappe litt mer av, prate litt mer åpent med deg og fortelle litt mer rett frem hva hun mener og ønsker. Ikke sikkert det funker, men det er vel verdt et forsøk. Du kan la henne få den tiden hun trenger...men det kan dra ut i langdrag...ofte så blir jenter mer usikre om ting ikke blir nevnt...da kan han jo ha skiftet mening, mener noe annet, osv. osv. Ja, kvinns kan være kompliserte tingen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207347-tilbakeholden/#findComment-1495065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hvor gamle er dere da? Hun høres veldig ung ut og da er man ofte usikker på seg selv også. Fortell henne det du forteller oss her, at du rett og slett ikke klarer å nå inn til henne, men prøv å si det uten å beskylde henne for noe. ) Ikke lett, men prøv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207347-tilbakeholden/#findComment-1495150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rydin Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Du skriver ikke noe om alder her. Desverre er det nogså vanlig at jenter er en del mer tilbakeholdne enn gutter når det gjelder kropp ol. Hun høres nok noe ekstrem ut endog. Jeg tror nok - uansett alder på dere - at hun kanskje kunne trenge en spark bak...på den måten at du faktisk forteller henne stort sett det meste du mener om saken. At du trives veldig godt med henne, at du har fått følelser for henne, men at du føler det bare er du som drar vognene her og at du kunne ønske hun ville slappe litt mer av, prate litt mer åpent med deg og fortelle litt mer rett frem hva hun mener og ønsker. Ikke sikkert det funker, men det er vel verdt et forsøk. Du kan la henne få den tiden hun trenger...men det kan dra ut i langdrag...ofte så blir jenter mer usikre om ting ikke blir nevnt...da kan han jo ha skiftet mening, mener noe annet, osv. osv. Ja, kvinns kan være kompliserte tingen Takk for godt råd. Skal forsøke dette. Vi er ikke så unge.. faktisk i 30-årene begge to.. Går nå mer å tenker på om jeg bare skal trekke meg ut.. Det blir for mye rundtomkring dette her.. Hvis det er så mye tvil etter så kort tid så vil det vel heller ikke ordne seg framover heller? Ja, dere er inviklede "skapninger":-) men så utrolig herlige å da.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207347-tilbakeholden/#findComment-1495194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Takk for godt råd. Skal forsøke dette. Vi er ikke så unge.. faktisk i 30-årene begge to.. Går nå mer å tenker på om jeg bare skal trekke meg ut.. Det blir for mye rundtomkring dette her.. Hvis det er så mye tvil etter så kort tid så vil det vel heller ikke ordne seg framover heller? Ja, dere er inviklede "skapninger":-) men så utrolig herlige å da.. :-) Såpass voksne...ja da er jeg ikke et sekund i tvil. Sett av tid og sted for en lang samtale, forhold deg rolig og saklig og prat fra levra. Et tips er å ikke si så mye som "du er , du gjør..." Men heller noen som "jeg skulle ønske du kunne, jeg liker så godt du gjør..." Sats alt på en skikkelig samtale og se ann noe tid etterpå om du liker denne jenta veldig godt. Blir det for innviklet så vet jo kun du hvor grensa for din tålmodighet går. Hennes "redsel" for kroppskontakt kan komme av alt fra overgrep til dårlig selvbilde...så trå varsomt. Du kan med god samvittighet legge opp til en "rett fra levraprat"...når man er i tredveårene så er man voksen nok til å håndtere det...man kan iallefall "forlange" det. Synes nå jeg da Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207347-tilbakeholden/#findComment-1495199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Nei, det er ikke vanlig at kvinner er så tilbakeholdne, i alle fall ikke når de er voksne. Hvis hun ikke har opplevd noe spesielt traumatisk, er det en mulighet for at hun opplever deg som den nølende og avventende. Altså at hun er usikker på hva du legger i dette og derfor holder igjen følelsesmessig og seksuelt. Dette siste høres kanskje rart ut, men hvis man selv er usikker, hender det at man tolker signaler annerledes enn de er ment. Hva slags respons fikk du da du sa at du er glad i henne, da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207347-tilbakeholden/#findComment-1495233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rydin Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Nei, det er ikke vanlig at kvinner er så tilbakeholdne, i alle fall ikke når de er voksne. Hvis hun ikke har opplevd noe spesielt traumatisk, er det en mulighet for at hun opplever deg som den nølende og avventende. Altså at hun er usikker på hva du legger i dette og derfor holder igjen følelsesmessig og seksuelt. Dette siste høres kanskje rart ut, men hvis man selv er usikker, hender det at man tolker signaler annerledes enn de er ment. Hva slags respons fikk du da du sa at du er glad i henne, da? Det er et veldig godt poeng. Jeg tenkte akkurat den tanken, og det var derfor jeg ville fortelle henne at jeg faktisk hadde gode følelser for henne, og så sa jeg det plutselig.. angra litt, men tenkte.. jeg må jo bare si det rett ut så får reaksjonen komme.. Vel, reaksjonen var at hun ble veldig stille, og så fikk jeg et kyss på kinnet og et forsiktig smil.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207347-tilbakeholden/#findComment-1495243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det er et veldig godt poeng. Jeg tenkte akkurat den tanken, og det var derfor jeg ville fortelle henne at jeg faktisk hadde gode følelser for henne, og så sa jeg det plutselig.. angra litt, men tenkte.. jeg må jo bare si det rett ut så får reaksjonen komme.. Vel, reaksjonen var at hun ble veldig stille, og så fikk jeg et kyss på kinnet og et forsiktig smil.. :-) Da er hun nok interessert. Jeg bruker å si at det beste er å spille etter gehør. Vis tydelig at du er tiltrukket av henne, også fysisk. Får du positiv respons, er det nataurlig å "gå videre" både på den ene og den andre måten. Men pass på at det ikke blir et mønster med deg som den aktive og søkende og hun som den passive og mottakende. Du bør utfordre henne på å åpne seg mere overfor deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/207347-tilbakeholden/#findComment-1495277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.