Gå til innhold

Pussig sak om nettsjekking og menn :-)

Anbefalte innlegg

Gjest RareSara
Skrevet

Har oppdaget en litt snål ting...Jeg har vært singel en stund og har drevet litt med nettdater og slikt *S* Har møtt noen menn, og chatta med ganske mange.

I min profil har jeg en ganske "nøktern" beskrivelse av meg selv da jeg er verken modellslank eller spesielt vakker :-)

Men veldig mange menn har beskrivelser som "kjekk, flott, bra utseende, tror ikke du vil bli skuffet, ikke skremt noen ennå osv.." i sine profiler. Når jeg så får bilde eller møter de viser det seg at de er ganske ordinære og kanskje litt (mye) i underkant til og med *S*

Jeg har av ren nysgjerrighet sjekka litt hva andre jenter skriver i sine profiler, og det ser ut som om vi jenter er fryktelig nøkterne mht å beskrive eget utseende i forhold til gutta.

De guttene jeg har møtt har blitt "elleville" og positivt overraska (sier de) og vil gjerne ha myyye mer kontakt, sier ting som at "du er jo vakker jo" osv... (er ikke det altså)

Har menn virkelig så mye bedre selvtillit mht utseende sitt enn vi jenter?

Skrevet

Selvtillit har ingenting med saken å gjøre.

Fakta er at det sikkert er 1000 gutter per jente på de fleste online-sjekkesteder.

En venninne lagde en profil på Spray. Det eneste hun skrev i profilen var et feminint nick og alder. Ingenting annet. Alle de andre feltene sto tomme. Absolutt ingenting annet enn det feminine nicket og alder.

Dette var midt på natta.

I løpet av 1 time hadde hun fått mer enn 50 svar fra ulike gutter. Som sagt: Midt på natta.

Mange av dem syntes hun hørtes så hyggelig ut...

Så hvordan du ser ut og hvordan du er har absolutt ingenting å si, for 99 % av disse guttene er så desperate at de feier over hullete ost, og er sjeleglade bare ei jente gidder å svare dem.

For gutter får ikke svar der inne. Så godt som aldri. Så mange er gutta i forhold til dere.

Nope, det har ingenting med selvtillit å gjøre, men pur desperasjon.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Fakta er at det sikkert er 1000 gutter per jente på de fleste online-sjekkesteder.

En venninne lagde en profil på Spray. Det eneste hun skrev i profilen var et feminint nick og alder. Ingenting annet. Alle de andre feltene sto tomme. Absolutt ingenting annet enn det feminine nicket og alder.

Dette var midt på natta.

I løpet av 1 time hadde hun fått mer enn 50 svar fra ulike gutter. Som sagt: Midt på natta.

Så hvordan du ser ut og hvordan du er har absolutt ingenting å si, for 99 % av disse guttene er så desperate at de feier over hullete ost, og er sjeleglade bare ei jente gidder å svare dem.

For gutter får ikke svar der inne. Så godt som aldri. Så mange er gutta i forhold til dere.

hehe.. Jeg tror du har et poeng der! ;)

Ørkenvandreren
Skrevet

Leste SDD's var, og han har sikekrt et poeng mht desperasjon og manglende likevekt mellom kvinner og menn på slike fora.

Men likevel, det _er_ ofte forskjell på menn og kvinners selvfølelse, eller kanskje selvinnsikt *s*....

laguna1365380434
Skrevet

Ja det tror jeg. Jeg har hørt menn som ser ut som George Costanza sitte på stranda og kommentere ørsmå tiløptil cottagecheese på ellers modellvakre jenter som er så utenfor leaugen deres at det er utenkelig selv i drømme;-)

Utrolig mange menn som totalt mangler sjølinnsikt sånn sett. Det gjelder IKKE damer. Som kjent.

:-)

Gjest bankmann
Skrevet

Det er jo endel mislykka folk på nettet, og for at de i det hele tatt skal få napp, så må de jo lyve på seg litt. Jenter får napp uansett, grunnet de samme kåte mislykkede mennene.

Skrevet

Ja det tror jeg. Jeg har hørt menn som ser ut som George Costanza sitte på stranda og kommentere ørsmå tiløptil cottagecheese på ellers modellvakre jenter som er så utenfor leaugen deres at det er utenkelig selv i drømme;-)

Utrolig mange menn som totalt mangler sjølinnsikt sånn sett. Det gjelder IKKE damer. Som kjent.

:-)

Det gjelder ikke bare utseende heller.

Se på hvordan vi skriver jobbsøknader og oppfører oss på intervju, for eksempel.

Gjest RareSara
Skrevet

Det er jo endel mislykka folk på nettet, og for at de i det hele tatt skal få napp, så må de jo lyve på seg litt. Jenter får napp uansett, grunnet de samme kåte mislykkede mennene.

Hmm...har jo sett noen/mange som heftig argumenterer med at det ikke er så mange "mislykka" folk på nettet, men dette er kanskje noe man trøster seg selv med(?) *S*

Vi som er inne her da...vi er vel også under kategorien "mislykka" da??

Skrevet

Se på hvordan vi skriver jobbsøknader og oppfører oss på intervju, for eksempel.

Jeg skulle akkurat til å skrive en kommentar om det.

Hvis en stillingsannonse lister opp 10 krav til søker, så vil vi kvinner gjerne matche på 12...ikke bare skal vi oppfylle alle kravene, vi føler også at vi må kunne en god del ekstra.

Snakket med en mannlig bekjent, og han søkte om han traff på et par av punktene.

Skrevet

Dette har du nok helt rett i. Slik er det med andre ting også, se bare i arbeidslivet. Menn har mye mer tro på seg selv i slike sammenhenger enn kvinner har.

Kanskje vi menn har for god tro på oss selv, men det er ikke noe tvil om at dere jenter er litt for tilbakeholdne heller. En mellomting hadde sikkert vært bra for begge parter.

Skrevet

Har ikke drevet med så mye av det selv men la inn profil og lånte bort pc så og si til ei som var på røvertokt ;)

Og du har helt rett. Menn beskriver seg helt annerledes ofte enn det kvinnene gjør.

Husker hun som lånte pc ble så skikkelig skuffa over alle bildene som kom...mens alle mennene var i fyr og flamme over hennes bilder *ler*

Selv har jeg møtt en på nett som jeg falt for gjennom kommunikasjonen.

Han beskrev seg ikke som en "hank" men som ganske grei i utseende. Han var ikke mindre pen, men virkelig ikke mer pen heller.

;)

Gjest RareSara
Skrevet

Dette har du nok helt rett i. Slik er det med andre ting også, se bare i arbeidslivet. Menn har mye mer tro på seg selv i slike sammenhenger enn kvinner har.

Kanskje vi menn har for god tro på oss selv, men det er ikke noe tvil om at dere jenter er litt for tilbakeholdne heller. En mellomting hadde sikkert vært bra for begge parter.

Når det gjelder jobbsøknader og slike ting er jeg enig i at vi jenter har mye å hente på å har mer tro på seg selv!

Men når det gjelder å beskrive utseende i slike profiler så MÅ man jo forsøke å være ærlig!! Jeg kan jo ikke beskrive meg selv som slank, vakker og litt av en fangst liksom når sannheten er laaangt derfra *S*

Men jeg må kanskje si at en god del av mennene jeg har møtt har vært akkurat så langt fra sannheten når de beskrev seg selv...hehe

For ordens skyld: Jeg faller IKKE for utseende på en mann, men det blir så forstyrrende (uærlig?) når man ikke får beskrivelsen i profilen/chattesamtaler til å passe med den personen som sitter på andre siden av bordet på første møtet...

Skrevet

Jeg har også registrert dette fenomenet.

Og jeg stiller et stor spørsmålstegn bak enkelte menns profiler.

Om det virkelig er slik at de er så "vellykket", høy - mørk, og vi kvinner IKKE vil bli "skuffet".

Ja, hvorfor er det nødvendig for dem å være på nettsjekk da?

Jeg har iallfall begynt å tvile på det som skriver, til det motsatte er bevist in real.

Skrevet

Når det gjelder jobbsøknader og slike ting er jeg enig i at vi jenter har mye å hente på å har mer tro på seg selv!

Men når det gjelder å beskrive utseende i slike profiler så MÅ man jo forsøke å være ærlig!! Jeg kan jo ikke beskrive meg selv som slank, vakker og litt av en fangst liksom når sannheten er laaangt derfra *S*

Men jeg må kanskje si at en god del av mennene jeg har møtt har vært akkurat så langt fra sannheten når de beskrev seg selv...hehe

For ordens skyld: Jeg faller IKKE for utseende på en mann, men det blir så forstyrrende (uærlig?) når man ikke får beskrivelsen i profilen/chattesamtaler til å passe med den personen som sitter på andre siden av bordet på første møtet...

Enig i det, men jeg tror likevel at det synet du har på deg selv, eller det synet dere jenter har til dere selv, ligger litt under sannheten.

Dere er svært kritiske til andre jenters utseende og da er det naturlig å ikke tro altfor godt om seg selv heller.

Dere hengere dere opp i detaljer vi menn aldri ser, selv om vi ser etter. Det er appelsin hud, en pupp som er 1 mm mindre i omkrets, en ørliten valk som er for stor osv. Vi menn ser ikke slikt, selv om det finnes unntak.

Så det du oppfatter som sannhet om utseende ditt er ikke sikkert er den sannheten andre oppfatter. Jeg tror fortsatt at du er flottere enn hva du selv beskriver deg som.

Men når det er sagt så finnes det de som er overinnbilske også og mener at de er langt over gjennomsnittig, selv om de ikke er det. Bare at de har den meningen gjør dem usexye etter min mening.

Gjest trillebår
Skrevet

Hmm...har jo sett noen/mange som heftig argumenterer med at det ikke er så mange "mislykka" folk på nettet, men dette er kanskje noe man trøster seg selv med(?) *S*

Vi som er inne her da...vi er vel også under kategorien "mislykka" da??

Det at det finnes massevis av mislykka folk der inne, hindrer da ikke at det også finnes normale og vellykkede folk der?

De som ikke fungerer sosialt havner jo ofte opp der, sammen med de som bare liker seg der.

Skrevet

Bra poeng!

Nettopp, der tror jeg også det ligger noe.

Når menn skriver jobbsøknad, er de mye flinkere til å fremheve hva de er god på, det gjør de også på et jobbintervju.

Gjør vi damer det samme, føler vi oss selvskrytende, eller andre påpeker at vi oppfører oss "eplekjekk".

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å skrive en kommentar om det.

Hvis en stillingsannonse lister opp 10 krav til søker, så vil vi kvinner gjerne matche på 12...ikke bare skal vi oppfylle alle kravene, vi føler også at vi må kunne en god del ekstra.

Snakket med en mannlig bekjent, og han søkte om han traff på et par av punktene.

:-D

Ja, da jeg var på barselpermisjon så søkte de etter vikar min jobb - jeg hadde ALDRI turt å søke på den....hehe

Skrevet

Fikk en mann til å sette opp egenskapene og kvalifikasjonene mine til en jobbsøknad en gang. Han skulle moderere seg, ikke skrive på samme måte som han ville skrevet om seg selv. Det var ett sjokk! Enda han hadde vært beskjeden og jeg barberte bort halvparten, følte jeg meg som verdens største skrytepave ;-)

Skrevet

Dette var midt på natta.

Enig -jeg lagde profil på Blink og opplevde et RAS med kåte mannfolk - - så skyndte jeg meg å skrive "veldig gift" i profilen, -og da kom et RAS med mannfolk som likte å leke i hemmelighet med gifte kvinner....hehe

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

:-D

Ja, da jeg var på barselpermisjon så søkte de etter vikar min jobb - jeg hadde ALDRI turt å søke på den....hehe

Jeg startet i jobben min etter å ha blitt headhuntet.

Jeg gikk gjennom vanlige jobbintervju, men skrev ikke noen søknad.

Etter at jeg hadde jobbet en stund, viste noen meg den jobbanonsen som var blitt utlyst til den jobben jeg nå hadde fått.

Jeg husker at jeg tenkte at det var enda godt jeg ikke hadde lest den før jeg stilte opp på intervjuene :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...