Gå til innhold

Jeg er bare utrolig flink

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke deig forresten heve lunt og litt varmt?

Ikke når deigen skal langtidsheve. Han skal jo spise pizza i kveld hare ;-)

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

16

• mariaflyfly

6

• hare1365380455

6

• fei1365380229

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida, flyfly er ikke på bærtur. Lang heving gir bedre deig, men da må den stå kaldt.

Skjønner dog bekymringen for fuglene. Og ekorn, og ikke minst rotter...

Da stoler jeg på deg og de andre her, så i kjøleskapet skal det ryddes plass.

Natta! :)

Skrevet

Jeg er jo ikke akkurat bakemester Harepus, men jeg mener at Mariaflyfly sa jeg skulle sette den i kjøleskapet. Var derfor jeg tenkte at verandaen var like greit.

Er flyfly på bærtur igjen?

Nå har jeg i hvert fall tatt den inn. Ble litt engstelig for fugler.

Er ingen bakemester selv. Forrige gang jeg bakte noe må være to år siden.

Vil tro at du gjerne kan sette deigen på kjøkkenbenken med plastfolie eller et håndkle over, så blir den sikkert så stor og fin skal du se.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Tror du trygt kan sette deigen på verandaen. Men er du redd for at fuglene skal ta den kan du jo evt sette et stekebrett oppå bakebollen? :)

Sov godt!:)

Skrevet

Du er en ordentlig gullgutt, er du!

Jeg er ingen gullgutt, kanskje gulljente men :o)

Skrevet

Hmm, to sier varme.

Jeg tenkte ikke så langt som å ta plast, men la to kjøkkenhånklær over.

Men det blir jo det samme?

Ja, det vet jeg forresten. Jeg har laget denne pizzadeigen flere ganger, om den hever ufattelig bra. Nesten for bra. Jeg får jo pizza for flere uker.

Når du står opp igjen....Kan du tenke deg å dele denne oppskriften med meg? Er på jakt etter en god pizzadeigoppskrift. Du har jammen vært aktiv i det siste.

På forhånd takk for oppskrift.

Skrevet

Er ingen bakemester selv. Forrige gang jeg bakte noe må være to år siden.

Vil tro at du gjerne kan sette deigen på kjøkkenbenken med plastfolie eller et håndkle over, så blir den sikkert så stor og fin skal du se.

Antagelig blir den altfor stor og fin. Det er tilogmed mulig at den møter ham i kjøkkendøren...

Skrevet

Jeg er jo ikke akkurat bakemester Harepus, men jeg mener at Mariaflyfly sa jeg skulle sette den i kjøleskapet. Var derfor jeg tenkte at verandaen var like greit.

Er flyfly på bærtur igjen?

Nå har jeg i hvert fall tatt den inn. Ble litt engstelig for fugler.

Fltflt er aldri på bærtur!

Deigen skal heves kaldt og mange timer. Sånn er det med den saken.

Skrevet

Fltflt er aldri på bærtur!

Deigen skal heves kaldt og mange timer. Sånn er det med den saken.

Det skulle selvsagt være flyfly. ;)

laguna1365380434
Skrevet

Det må jeg si! Ikke dårlig! :-)

Da sover du sikkert kjempebra ogsåmed gullende ren samvittighet og alt sånt! Kos deg med lur,pizza og kamp. Det blir nok saker!

hare1365380455
Skrevet

Ikke når deigen skal langtidsheve. Han skal jo spise pizza i kveld hare ;-)

Å ja.... Da er jeg med! :)

hare1365380455
Skrevet

Hmm, to sier varme.

Jeg tenkte ikke så langt som å ta plast, men la to kjøkkenhånklær over.

Men det blir jo det samme?

Ja, det vet jeg forresten. Jeg har laget denne pizzadeigen flere ganger, om den hever ufattelig bra. Nesten for bra. Jeg får jo pizza for flere uker.

Om du skal ha den i kveld får du heve den litt kaldt. Har du laget så mye deig da? Det er forresten godt å bruke pizzadeig til boller som det er ost og skinke (eller kjøttdeig) i. Så kan du hive noen i frysen og ta opp en annen gang. :) Jeg har hørt av en baker at det er best å bruke plast over deigen, men kjøkkenhåndklær går også bra.

Skrevet

*litt misunnelig*

Siden du er så opplagt, kan ikke du komme og passe minsten (1 1/2 år) et par timers tid. Hun er nemlig ganske sur og grinete idag og snart følger moder'n etter :-/

Skrevet

Det gjør jeg!

Men jeg gidder ikke å legge meg før noen forteller meg om det er urutinert å sette deigen til heving på verandaen.

Jeg kom plutselig på at fugler med fugleinfluensa kanskje lukter deig?

Bare pass deg for fugleinfluensaen! Nå kan det bare gå en vei: nedover!

Skrevet

Tusen takk!

Jeg ser togli var raskere enn meg, og det er bra. Så får du pizza til kampen i kveld du også. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...