Gå til innhold

Okei, hvordan gjør man dette (sykemelding)

Anbefalte innlegg

Gjest Skrelt papir
Skrevet

Jeg har aldri vært sykemeldt fra jobb før, men jeg trenger det nå. Jeg har på en måte "møtt veggen" på jobb på grunn av høyt arbeidspress. Er ikke motivert for noenting lenger, og jeg klarer ikke å utføre jobben skikkelig.

Var hos legen og hadde en samtale med ham for en uke siden, og han fiksa henvisning til psykolog. Fikk også sovemedisin slik at jeg slipper de søvnløse nettene jeg har slitt med de siste par månedene. Vi snakka om evt. sykemelding, men ble enige om å "se det an litt".

Nå vet jeg ikke lenger hvor lenge jeg vil "se det an". Etter en arbeidsdag er jeg skikkelig deprimert siden jeg ikke på noen måte er fornøyd med hvordan jeg har jobbet. Tålegrensen min er lik null, og jeg tar meg selv i å være frekk med mine medarbeidere. DET ER IKKE SLIK JEG VIL VÆRE! I bilen på vei hjem i går bare gråt jeg.

Hvordan går jeg fram nå? Holder det at jeg ringer legekontoret og sier hvordan det er fatt, eller må jeg be om ny time?

Dette er veldig vanskelig for meg, spesielt siden jeg er perfeksjonist, og på ingen måte vil vise omverdenen min at jeg er syk. Alle tror at jeg er et supermenneske, men det er jeg langt ifra. Er redd for hva som vil skje når fasaden slår sprekker.

Skrevet

Ring legen og si at du ikke makter å se det an lengre og at du gjerne vil ha sykemelding fra og med i dag. Skulle ikke være noe problem.

God bedring og lykke til videre! *Klem*

Skrevet

Snnsynligvis må du tilbake til legen for å få sykemedling, men jeg ville ringt og forhørt meg litt først, siden du nettopp har vært der er det jo mulig han kan ta det over telefon.

Skrevet

Det første som slår meg er dette: Dersom du er i en slik utilfredsstillende jobbsituasjon - hva har du gjort for å forbedre den på jobben? Har du snakket med dine overordnede? Har dere forsøkt å legge jobben bedre til rette for deg, slik at du mestrer den?

Grunen til at jeg spør om dette, er at selv om du nok kunne ha godt av en sykemelding nå, for å få bukt med depresjonen, så er det viktig å SAMTIDIG få på plass en bedre arbeidssituasjon for deg. Hvis ikke kan sykemeldingenfort bli _veldig_ lang, siden du vet at du skal tilbake til den samme jobben som gjorde deg syk.

Husk at arbeidsstedet ditt har mye mer behov for deg i en jobb du mestrer, enn at du er sykemeldt i lengre tid fordi du ikke mestrer den jobben du har. Dermed BØR det være i arbeidsgivers interesse at dere får orden på jobbsituasjonen din så snart som mulig!

Gjest Kvikksand
Skrevet

Ring legen din og be om sykemelding - dette går ikke i lengden! Føler med deg - har vært der selv...... Var sykemeldt i tre måneder!

Skrevet

Ring legen umiddelbart. Slike "trender" er alltid enklere å snu før du går "helt i grøfta." Det spiller jo også liten rolle om du må på nytt legebesøk.

Gjest Skrelt papir
Skrevet

Ring legen umiddelbart. Slike "trender" er alltid enklere å snu før du går "helt i grøfta." Det spiller jo også liten rolle om du må på nytt legebesøk.

Takk for tilbakemeldinger. Gikk på jobb i dag, deprimert og fæl. Men jeg opplevde en veldig bra dag, og jeg skal ha fri fram til mandag. Derfor utsetter jeg problemet litt til. Det kan jo hende symptomene mine går over etter noen fridager..

Hadde tenkt å snakke med min overordnende eller en av mine sidestilte i dag for å sprekke bobla, men nervøsiteten holdt meg tilbake. Det er som å utlevere hele meg, og det skremmer meg veldig. Dessuten hadde jeg noen viktige oppgaver i dag, som jeg kanskje hadde taklet dårlig etter en slik "utblåsning".. ikke vet jeg. Er så redd for å begynne å gråte og vise meg svak overfor dem som tror jeg er sterk. Huff.. Neste uke..

den opprinnelige m&m
Skrevet

Hvis problemet ligger hos deg kan kanskje litt sykemelding og terapi hjelpe. Men hvis problemet ligger på arbeidsdsplassen må du ta tak i de problemene som ligger der, og be om en samtale med sjefen for å få endret på det som gjør deg syk. Da hjelper det ikke å være borte og så komme tilbake til den samme jobben, og møte de samme forventningene.

Lykke til, håper det løser seg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...