Gå til innhold

16 000 kr i lønnstillegg - lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De burde skamme seg, rett og slett - hvertfall når man tenker på at de er blant de best betalte journalistene i landet.

Skrevet

De burde skamme seg, rett og slett - hvertfall når man tenker på at de er blant de best betalte journalistene i landet.

Ja, synes de høres litt bortskjemte ut.

Skrevet

Det er svært mye og langt over det en vanlig lønnsmottager får.

Men nå kjenner jeg ikke til hva disse tjener fra før og heller ikke arbeidssituasjonen ellers med turnusordninger, ekstra innsats, reising osv.

Er de underbetalt fra før, noe som kanskje er tvilsomt, så er det ikke sikkert at 16.000 er for mye.

Skrevet

Men nå kjenner jeg ikke til hva disse tjener fra før og heller ikke arbeidssituasjonen ellers med turnusordninger, ekstra innsats, reising osv.

Er de underbetalt fra før, noe som kanskje er tvilsomt, så er det ikke sikkert at 16.000 er for mye.

Tviler meget sterkt på at de er underbetalt i TV2.

Skrevet

De er blant de best betalte i landet leste jeg her om dagen, tror de bare er slått av DN.

Davy W. hadde over 800.000,- i året.

Skrevet

Tviler meget sterkt på at de er underbetalt i TV2.

Det er mulig, jeg kjenner ikke til lønnsnivået deres. Jeg kjenner heller ikke til deres arbeidssituasjon ellers, så jeg kan ikke uttale meg så mye egentlig.

Skrevet

De er blant de best betalte i landet leste jeg her om dagen, tror de bare er slått av DN.

Davy W. hadde over 800.000,- i året.

Da tjener han godt.

Men 16.000 av 800.000 er ikke mer enn 2% lønnsøkning. Det er jo mindre enn andre vanlige lønnsmottakere får.

Gjest lønns kvinne
Skrevet

Det er helt greit vel, men ikke noe særlig nei. I år fikk ikke vi noen lønnsøkning, likevel fikk jeg 10 000 kr mer i året.

Sist gikk jeg opp 64 000...

Skrevet

Det er helt greit vel, men ikke noe særlig nei. I år fikk ikke vi noen lønnsøkning, likevel fikk jeg 10 000 kr mer i året.

Sist gikk jeg opp 64 000...

Hm. Du fikk ingen lønnsøkning, men gikk opp 10 000 kr likevel? Og sist fikk du 64 000 kroner i tillegg.

Du får se på deg selv som et unntak, eller kalle deg noe annet enn vanlig lønnsmottaker.

Tror nå

Gjest lønns kvinne
Skrevet

Hm. Du fikk ingen lønnsøkning, men gikk opp 10 000 kr likevel? Og sist fikk du 64 000 kroner i tillegg.

Du får se på deg selv som et unntak, eller kalle deg noe annet enn vanlig lønnsmottaker.

Tror nå

Vi hadde ingen lønnsforhandling i år nei, gikk bare opp iføge med inflasjonen ellers.

Sist hadde vi vanlig lønnsforhandling.

Tror ikke det der er noe uvanlig i privat sektor.

Skrevet

De tjener kjempegodt fra før.

Skrevet

De tjener kjempegodt fra før.

Det ser jeg og skjønner jeg, men de har likevel like stort krav til å få opprett holdt kjøpekraften sin som du og jeg har.

Med forbehold om at de ikke tjener for godt så ledelsen ønsker å redusere lønnen generelt.

ikke fast nick
Skrevet

Vi vet ikke hvor godt vi har det! Vi har faktisk blitt ganske så bortskjemte her i landet, og jeg synes streik i de fleste tilfeller er helt unødvendig nå for tiden.

Selvfølgelig skal man retten til å streike, men jeg synes streikeretten ofte misbrukes. I de siste årene har jeg ikke hatt noen som helst sympati for de som streiker, nettopp fordi jeg tror de ikke vet hvor godt de egentlig har det.

ikke fast nick
Skrevet

Vi vet ikke hvor godt vi har det! Vi har faktisk blitt ganske så bortskjemte her i landet, og jeg synes streik i de fleste tilfeller er helt unødvendig nå for tiden.

Selvfølgelig skal man retten til å streike, men jeg synes streikeretten ofte misbrukes. I de siste årene har jeg ikke hatt noen som helst sympati for de som streiker, nettopp fordi jeg tror de ikke vet hvor godt de egentlig har det.

"Selvfølgelig skal man retten til å streike..."

skal lyde:

"Selvfølgelig skal man _ha_ retten til å streike..."

Skrevet

Det er ikke så ofte du tar de gode poenger, mrxx, men her slår du til med et godt, logisk resonnement.

For Davy'en gir et tillegg på 16.000 kroner ca. 2% lønnstillegg....en anelse under det som er gjennomsnittet ellers i samfunnet, og som du riktig påpeker.

Well done.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...