Gå til innhold

Svinekoteletter i stekeovnen

Anbefalte innlegg

Gjest Lille bethen
Skrevet

Mamma bruker alltid å steke svinekoteletter inni ovnen, og det er så veldig godt. Har spanderbuksa på meg i dag, så har kjøpt meg tre koteletter, bare til meg selv! Men siden mamma ligger på operasjonsbordet nå, så får jeg ikke spurt henne om hvordan hun pleier å gjøre dette. Er det noen her som kan fortelle meg hvor lenge de må stå i ovenen, og på hvor mange grader?

Fortsetter under...

Gjest Masahiro
Skrevet

Krydre og brun dem noen minutter på hver side i stekepanna først (så trenger de ikke så lang tid i ovnen). Settes så inn i varm ovn på 225 grader i ca. 25 minutter!!! Velbekomme!!! :)

Skrevet

175 i en time. Hvis det er svinekoteletter, sånn med mørbrad? 3 cm tykke?

Tykkelsen bestemmer.

Det er litt tørt, så jeg ville tatt nakkekoteletter.

Gjest Lille bethen
Skrevet

175 i en time. Hvis det er svinekoteletter, sånn med mørbrad? 3 cm tykke?

Tykkelsen bestemmer.

Det er litt tørt, så jeg ville tatt nakkekoteletter.

Mørbrad? Hva er det? Er svinekoteletter ja, står på pakken;)

Gjest Lille bethen
Skrevet

Krydre og brun dem noen minutter på hver side i stekepanna først (så trenger de ikke så lang tid i ovnen). Settes så inn i varm ovn på 225 grader i ca. 25 minutter!!! Velbekomme!!! :)

Takk for forslaget, men vil steke kun i ovn, da mamma sine alltid er så gode;)

Annonse

Skrevet

Mørbrad? Hva er det? Er svinekoteletter ja, står på pakken;)

Mørbrad er en "steik", en stor muskel, på grisen. Svinekoteletten er mørbraden skjært i skiver med bein rundt. Tror jeg.

Gjest muggissa
Skrevet

Nesten forbløffet over at det finnes folk som steker koteletter i stekepanna.

Gjest Lille bethen
Skrevet

Nesten forbløffet over at det finnes folk som steker koteletter i stekepanna.

Ikke alle studenter har den luksusen det er å ha ordentlig stekeovn!

Gjest papirtiger
Skrevet

Takk for forslaget, men vil steke kun i ovn, da mamma sine alltid er så gode;)

Du burde prøve å steke de først.. Blir mye bedre når de er brunet først. Gjelder i grunnen alt som ovnstekes egentlig (vel, bortsett fra fisk)

Gjest Lille bethen
Skrevet

Du burde prøve å steke de først.. Blir mye bedre når de er brunet først. Gjelder i grunnen alt som ovnstekes egentlig (vel, bortsett fra fisk)

Jeg stekte i ovnen, ble slik jeg liker det! Så ingen grunn til å steke på panna:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...