Gjest Lille bethen Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Mamma bruker alltid å steke svinekoteletter inni ovnen, og det er så veldig godt. Har spanderbuksa på meg i dag, så har kjøpt meg tre koteletter, bare til meg selv! Men siden mamma ligger på operasjonsbordet nå, så får jeg ikke spurt henne om hvordan hun pleier å gjøre dette. Er det noen her som kan fortelle meg hvor lenge de må stå i ovenen, og på hvor mange grader? 0 Siter
ekte nick Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Tja..250 grader, i underkant av en time vil jeg tro? Kanskje du ellers finner noen forslag på denne linken: http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/soeg/kotelet.htm 0 Siter
Gjest Masahiro Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Krydre og brun dem noen minutter på hver side i stekepanna først (så trenger de ikke så lang tid i ovnen). Settes så inn i varm ovn på 225 grader i ca. 25 minutter!!! Velbekomme!!! 0 Siter
keinstein Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 175 i en time. Hvis det er svinekoteletter, sånn med mørbrad? 3 cm tykke? Tykkelsen bestemmer. Det er litt tørt, så jeg ville tatt nakkekoteletter. 0 Siter
Gjest Lille bethen Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 175 i en time. Hvis det er svinekoteletter, sånn med mørbrad? 3 cm tykke? Tykkelsen bestemmer. Det er litt tørt, så jeg ville tatt nakkekoteletter. Mørbrad? Hva er det? Er svinekoteletter ja, står på pakken;) 0 Siter
Gjest Lille bethen Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Krydre og brun dem noen minutter på hver side i stekepanna først (så trenger de ikke så lang tid i ovnen). Settes så inn i varm ovn på 225 grader i ca. 25 minutter!!! Velbekomme!!! Takk for forslaget, men vil steke kun i ovn, da mamma sine alltid er så gode;) 0 Siter
Gjest Lille bethen Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Tja..250 grader, i underkant av en time vil jeg tro? Kanskje du ellers finner noen forslag på denne linken: http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/soeg/kotelet.htm OK, takk for svar:) 0 Siter
keinstein Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Mørbrad? Hva er det? Er svinekoteletter ja, står på pakken;) Mørbrad er en "steik", en stor muskel, på grisen. Svinekoteletten er mørbraden skjært i skiver med bein rundt. Tror jeg. 0 Siter
Gjest muggissa Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Nesten forbløffet over at det finnes folk som steker koteletter i stekepanna. 0 Siter
Gjest Lille bethen Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Nesten forbløffet over at det finnes folk som steker koteletter i stekepanna. Ikke alle studenter har den luksusen det er å ha ordentlig stekeovn! 0 Siter
Hønemoren Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Tja..250 grader, i underkant av en time vil jeg tro? Kanskje du ellers finner noen forslag på denne linken: http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/soeg/kotelet.htm 250gr. høres mye ut, men ovner er jo forskjellige. I min ovn holder det med 200gr. og i ca. 50 min. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Takk for forslaget, men vil steke kun i ovn, da mamma sine alltid er så gode;) Du burde prøve å steke de først.. Blir mye bedre når de er brunet først. Gjelder i grunnen alt som ovnstekes egentlig (vel, bortsett fra fisk) 0 Siter
Gjest Lille bethen Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Du burde prøve å steke de først.. Blir mye bedre når de er brunet først. Gjelder i grunnen alt som ovnstekes egentlig (vel, bortsett fra fisk) Jeg stekte i ovnen, ble slik jeg liker det! Så ingen grunn til å steke på panna:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.