Gå til innhold

Gave til jul, bursdag og konfirmasjon - slå sammen?

Anbefalte innlegg

Gjest tante-tur
Skrevet

Min niese skal konfirmeres til våren. Jeg (tante) har lyst til å gi noe annet enn penger (som selvsagt er det hun ønsker seg...). Synes hun har veldig mye penger, sportsutstyr, klær, elektronikk etc. Dette skyldes nok delvis at hun er enebarn og mine foreldres eneste barnebarn.

Det jeg derimot synes hun ikke får så mye av er opplevelser (hjemmekjære, forsiktige foreldre). Derfor har jeg tenkt at en reise sammen med meg kunne være en fin gave.

Jeg tenker ikke på sydentur - ikke et galt ord om badeferie, men altså ikke det jeg tenker på. Et alternativ kunne være å reise til en storby i Europa eller til USA. (Jeg skal selvsagt sjekke med foreldrene før jeg spør min niese, og dessuten ta henne med på råd hva gjelder reisemål.)

En slik reise vil være en ganske stor belastning på min økonomi, men om den gjennomføres til sommeren kan jeg spare penger frem til da. Så til spørsmålet: Er det ok at man slår sammen konfirmasjonsgave med gave til en annen begivenhet? I dette tilfellet har jenta bursdag på ettervinteren slik at jeg har mulighet til å slå sammen julegave, bursdagsgave og konfirmasjonsgave.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg syntes at dette hørtes ut som en fortreffelig ide!

Jeg tror nok hun ville føle at du virkelig liker henne og at du har lyst til å være sammen med henne. Og ingenting føles bedre for ei ung jente.

Lag et fint gavekort, og si at det er en kombigave som kan "hentes ut" til våren.

Gjest Jeg ville likt turen!
Skrevet

Spør jenta om hva hun syns om det. Noen liker mange små gaver, andre vil foretrekke en stor'en.

Gjest tante-tur
Skrevet

Jeg syntes at dette hørtes ut som en fortreffelig ide!

Jeg tror nok hun ville føle at du virkelig liker henne og at du har lyst til å være sammen med henne. Og ingenting føles bedre for ei ung jente.

Lag et fint gavekort, og si at det er en kombigave som kan "hentes ut" til våren.

Takk for svar!

Tror du det å slå sammen gavene også er ok i forhold til skikk og bruk? (Eller burde jeg gi blaffen om det ikke er det?)

Skrevet

Spør jenta om hva hun syns om det. Noen liker mange små gaver, andre vil foretrekke en stor'en.

Bare aktuelt med reise om jenta selv ha lyst, men er det ok i forhold til konfirmasjons-skikk-og-bruk tror du?

Gjest blomsterløk
Skrevet

En flott ide synes jeg. Og datteren min på 15 hadde blitt henrykt, det er sikkert og visst.

Ser ikke noe galt i å slå sammen flere anledninger til en flott gave.

Gjest tante-tur
Skrevet

En flott ide synes jeg. Og datteren min på 15 hadde blitt henrykt, det er sikkert og visst.

Ser ikke noe galt i å slå sammen flere anledninger til en flott gave.

Takk for svar!

Tror jeg så smått skal begynne å tenke på aktuelle reisemål.

Skrevet

Så lenge du har tenkt å gi henne en slik flott gave, så synes jeg det er en kjempefin ide. Jeg er helt sikker på at din niese kommer til å bli overlykkelig!

Gjest Jeg ville likt turen!
Skrevet

Bare aktuelt med reise om jenta selv ha lyst, men er det ok i forhold til konfirmasjons-skikk-og-bruk tror du?

Ja, for all del! Finere gave kan vel ikke gis?

Heldig som har så snill tante!

Gjest Cezalion
Skrevet

Takk for svar!

Tror du det å slå sammen gavene også er ok i forhold til skikk og bruk? (Eller burde jeg gi blaffen om det ikke er det?)

Gi blaffen i om det ikke er rett "skikk og bruk"! En slik gave høres flott ut. God tur! :)

Gjest tante-tur
Skrevet

Gi blaffen i om det ikke er rett "skikk og bruk"! En slik gave høres flott ut. God tur! :)

Takk!

Tror jeg skal gi blaffen i ev. skikk og bruk. Ut fra svarene her skulle en slik gaveløsning ikke bli skandale akkurat.

Skrevet

Jeg synes det er en fantastisk idé, og når man kliner til med en så flott gave, er det helt ok å slå sammen flere anledninger.

Skrevet

Selvfølgelig er det greit å slå sammen gavene i et slik tilfelle!

Vi er tre tanter som spleiset på Londontur i konfirmasjonsgave til niesa vår sist vår! :o)))) Skikkelig populært! La henne få vite det før gavesesongen slik at hun kan ønske seg penger i gaver og spare lommepenger.

Skrevet

Genial gave!

Og du skal selvsagt ikke tenke på at dette er en kombinasjonsgave, det skjønner til og med en frekk liten 15 åring ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...