Gå til innhold

Folk som bare slenger fra seg bilen :x

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Det er ikke helt korrekt.

"Primater er den pattedyrorden som omfatter halvaper og aper, med menneskeaper og mennesker."

Se http://www.forskning.no/Artikler/2004/desember/1102511485.25

Men bortsett fra det, var det et morsomt poeng å bruke "primater" som skjellsord :-)

*slår seg for pannen*

Her har jeg åpenbart ikke vært presis nok i min begrepsbruk ;-)

Men det er litt morsomt med slike ord som begynner som objektive ord, og ender som skjellsord.

Neger - black - til African American.

Eller de som er mongoloide, som nå heter barn med Downs syndrom. Men før man vet ordet av det så er skjellsordet "en downsing"...

Begrepene henger etter som slips, og det er jammen ikke lett å være PK

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

12

• fuji1365380447

9

• ikke fast nick

2

• sugarpop

2

Mest aktive i denne tråden

fuji1365380447
Skrevet

Det ligger jo i ordet hva det betyr, men ikke et ord jeg normalt bruker.

Jeg holder meg til ordet apekatter, selv om noen drar ned rullgardinen foran hjerne og øyne og slutter å tenke:-)

Man skal holde tunga i den rette munnen, vet du...

Fnis, litt dårlig humor her på morgenkvisten ....

*legger ansiket i alvorlige folder*

Skrevet

Så lenge ikke alle vet hva primater betyr, så er nok det like greit :-)

Bare pass på at du ikke slumper til å bruke det hvis noen kan mistenke deg for å anta at de du snakker om er mørkhudete...

(Det er mange nok som benytter en hver sjangse til å kalle andre rasister)

Som jeg sa til fuji, så ligger betydning av det i selve ordet, men ikke noe de fleste bruker tror jeg.

Nja, om noen er så opptatt av å kalle meg rasist så får de bare gjøre det, det bekymrer jeg svært lite.

De er som regel mer opptatt av det enn å diskutere selve problemstillingen.

Disse menneskene kommer sjeldent lenger i en diskusjon fordi de har helt feil fokus. De er svært lite problemløsere.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

*slår seg for pannen*

Her har jeg åpenbart ikke vært presis nok i min begrepsbruk ;-)

Men det er litt morsomt med slike ord som begynner som objektive ord, og ender som skjellsord.

Neger - black - til African American.

Eller de som er mongoloide, som nå heter barn med Downs syndrom. Men før man vet ordet av det så er skjellsordet "en downsing"...

Begrepene henger etter som slips, og det er jammen ikke lett å være PK

"Begrepene henger etter som slips, og det er jammen ikke lett å være PK"

Det er jeg enig i! Før jeg begynte å lese mye på dol, så trodde jeg at "neger" var et nøytralt ord...

Skrevet

Man skal holde tunga i den rette munnen, vet du...

Fnis, litt dårlig humor her på morgenkvisten ....

*legger ansiket i alvorlige folder*

Hehe, men tunga bør brukes til noe langt mer enn å holde den rett i munnen:-)

Ikke trøtt ennå vel?

fuji1365380447
Skrevet

Hehe, men tunga bør brukes til noe langt mer enn å holde den rett i munnen:-)

Ikke trøtt ennå vel?

Måtte holde meg våken til sent på natt, for at det skulle bli noe "turning" på meg i går kveld ;-) Sambis måtte jo se ferdig fotballkampen først...

*gjesper og strekker seg som en katt*

fuji1365380447
Skrevet

"Begrepene henger etter som slips, og det er jammen ikke lett å være PK"

Det er jeg enig i! Før jeg begynte å lese mye på dol, så trodde jeg at "neger" var et nøytralt ord...

Jeg tro nå en gang at mennesker er laget slik at vi liker å sette andre i bås. Det er en måte å skape orden i verdens kaos på.

Og når PK politiet forteller oss at noen ord er "stygge" så får de nye og "penere" ordene snart samme betydning.

Bare se på den ironiske bruken av ordet; "våre nye landsmenn"

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg tro nå en gang at mennesker er laget slik at vi liker å sette andre i bås. Det er en måte å skape orden i verdens kaos på.

Og når PK politiet forteller oss at noen ord er "stygge" så får de nye og "penere" ordene snart samme betydning.

Bare se på den ironiske bruken av ordet; "våre nye landsmenn"

Ja, det er sant. Man våger snart ikke åpne munnen i frykt for å bruke gal betegnelse :(

Skrevet

Måtte holde meg våken til sent på natt, for at det skulle bli noe "turning" på meg i går kveld ;-) Sambis måtte jo se ferdig fotballkampen først...

*gjesper og strekker seg som en katt*

Såpass? Så du har trimmet i natt? Ikke rart du er trett da-:-)

Og du snakker om å holde tunga rett i munnen?..du gjorde vel ikke det?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Som jeg sa til fuji, så ligger betydning av det i selve ordet, men ikke noe de fleste bruker tror jeg.

Nja, om noen er så opptatt av å kalle meg rasist så får de bare gjøre det, det bekymrer jeg svært lite.

De er som regel mer opptatt av det enn å diskutere selve problemstillingen.

Disse menneskene kommer sjeldent lenger i en diskusjon fordi de har helt feil fokus. De er svært lite problemløsere.

"De er som regel mer opptatt av det enn å diskutere selve problemstillingen."

Det er riktig. Det kjedelige er når et slikt ord fanges opp av en to-tre krangelfanter. Da blir det raskt en lang tråd med skittkasting som til slutt ender med å bli slettet...

Skrevet

"De er som regel mer opptatt av det enn å diskutere selve problemstillingen."

Det er riktig. Det kjedelige er når et slikt ord fanges opp av en to-tre krangelfanter. Da blir det raskt en lang tråd med skittkasting som til slutt ender med å bli slettet...

Hehe, du har helt rett. Men det er jo litt artig også da.

fuji1365380447
Skrevet

Såpass? Så du har trimmet i natt? Ikke rart du er trett da-:-)

Og du snakker om å holde tunga rett i munnen?..du gjorde vel ikke det?

He-he, nei jeg passet på å holde tungen i aktivitet alle andre steder enn i min egen munn.

Jeg må jo passe på at den får komme ut å leke litt innimellom, vet du. Olympiakos eller ikke!

Men det er klart, gubben brukte litt tid før han fokuserte på min tunge, han var såpass opprørt over den stygge taklingen som brakk benet til ynglingen i RBK, så en lengre avsuging måtte til for å få fult fokus ;-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hehe, du har helt rett. Men det er jo litt artig også da.

Ikke fullt så artig for trådstarter kanskje?

Men jeg bør vel ikke si for mye, jeg har jo vært med og herpe en tråd eller to jeg også, selv om det ikke var rasisme jeg var med og diskuterte ;-)

Skrevet

He-he, nei jeg passet på å holde tungen i aktivitet alle andre steder enn i min egen munn.

Jeg må jo passe på at den får komme ut å leke litt innimellom, vet du. Olympiakos eller ikke!

Men det er klart, gubben brukte litt tid før han fokuserte på min tunge, han var såpass opprørt over den stygge taklingen som brakk benet til ynglingen i RBK, så en lengre avsuging måtte til for å få fult fokus ;-)

Litt av et nivå.

fuji1365380447
Skrevet

Litt av et nivå.

På hva da?

Fotballen? Sengeaktiviteten? Diskusjonen?

Lever vi ikke opp til dine forventninger, kjære deg?

Skrevet

På hva da?

Fotballen? Sengeaktiviteten? Diskusjonen?

Lever vi ikke opp til dine forventninger, kjære deg?

Fullkomment.

fuji1365380447
Skrevet

Men jeg bør vel ikke si for mye, jeg har jo vært med og herpe en tråd eller to jeg også, selv om det ikke var rasisme jeg var med og diskuterte ;-)

Jeg kan være enig at det er litt dårlig stil å oversvømme en alvorlig tråd med tullball - men dette er jo ikke akkurat alvorlig problemer som ble diskutert i utgangspunktet.

Krig, sult, katastrofer ---- og parkering...

Skrevet

Nå skjønner jeg enda bedre hvor heldig jeg er som ikke er interessert i sport.

Etter en slik behandling hadde jeg aldri i verden tenkt på sport og hadde ikke gjort det i de neste ti årene heller:-)

Skrevet

Kanskje ikke for trådstarter, men det er egentlig litt for lite krangling her inne nå. Det er altfor kjerringaktig.

Hehe, nei du herper tråden på andre vis:-)

Skrevet

Det problemet eksisterer ikke dersom parkeringen er oppmerket. Da har alle sine to streker å forholde seg til.

Det burde ha vært så enkelt. Men de klarer ikke å plassere bilen innenfor disse strekene en gang. Noe er rett og slett amøber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...