Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt p-piller i over 6 år, men ønsker å bli gravid til høsten. Jeg har lest diverse teorier på nettet. Noen mener at man har lettere for å bli gravid rett etter at man har sluttet med p-piller. Andre hevder at det kan ta ganske lang tid før eggløsning og mens har stabilisert seg. Har det noen hensikt å slutte med p-pillen nå, og bruke annen prevesjon fram til jeg ønsker å bli gravid, eller er det like greit å fortsette med pillen fram til da. Hvor raskt er hormonene fra p-pillene ute av kroppen?

Hvor rask blir man statistisk sett gravid om man ikke bruker prevensjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20740-p-pillergraviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hormonene er ute av kroppen i løpet av få dager. Det er ikke spesielt lettere åp bli gravid når man slutter, men det er generelt sett lett å bli gravid.

Hvis du har brukt p-pille i mange år kan det være skjedd ting med kroppen som har vært skjult fordi det vanlige varsel med at mensen uteblir ved 'feil i systemet'. Hvis det er mye om å gjøre fort å bli gravid til høsten, kan det være en ide å slutte nå og se om mensen kommer normalt tilbake, men det er opp til deg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20740-p-pillergraviditet/#findComment-90027
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...