Gå til innhold

Får man dekket trekking av visdommertenner gjennom folketrygden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isåfall hvor mye og hvordan gå frem? Var i går og trekket 1 tann til 2600 kr og fikk høre at en kanskje har krav på å få dekket det. Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Du får nok ikke hele beløpet, men kanskje får du tilbake noen %, dette går via trygdekontoret, så det er de du må kontakte.

Skrevet

Hva var feil med din visdomstann da?

Jeg var å trakk en i dag, det kosta 600,-

Komplikasjoner?

Jeg er en annen
Skrevet

Hvis tanna er operert ut, så har du krav på å få dekt en andel av beløpet av Trygdekontoret (tror jeg det er). Er tanna trukket på vanlig måte får man ikke dekt noe.

Skrevet

Jeg fikk trukket en visdomstann for to uker siden.

Prossessen ble så omfattende (lang historie - det tok nesten 1,5 time å få den ut) at tannlegen kalte det kirurgisk fjerning slik at jeg skulle få igjen penger fra Trygdekontoret.

Tror jeg betalte 1100-1200, og får igjen litt over 1000.

Men jeg synes du har betalt veldig mye dersom det var bare en tann.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg fikk trukket en visdomstann for to uker siden.

Prossessen ble så omfattende (lang historie - det tok nesten 1,5 time å få den ut) at tannlegen kalte det kirurgisk fjerning slik at jeg skulle få igjen penger fra Trygdekontoret.

Tror jeg betalte 1100-1200, og får igjen litt over 1000.

Men jeg synes du har betalt veldig mye dersom det var bare en tann.

Hvordan går det med deg nå? Fortsatt smerter? Kan du spise normalt igjen?

Skrevet

Hvordan går det med deg nå? Fortsatt smerter? Kan du spise normalt igjen?

Jeg har vært bortimot smertefri i tre dager. *Bank i bordet*

Betennelsen har gitt seg, og jeg har spist vanlig mat for første gang i dag!

Jeg ombestemte meg når det gjaldt krone på den tanna han ødela (han ville jo ikke ta på seg skylda), så han bygde opp igjen den med fyllingsmasse på mandag. Jeg fikk rabatt - han slo av fra 1100 til 500 kroner ...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har vært bortimot smertefri i tre dager. *Bank i bordet*

Betennelsen har gitt seg, og jeg har spist vanlig mat for første gang i dag!

Jeg ombestemte meg når det gjaldt krone på den tanna han ødela (han ville jo ikke ta på seg skylda), så han bygde opp igjen den med fyllingsmasse på mandag. Jeg fikk rabatt - han slo av fra 1100 til 500 kroner ...

Den rabatten hjalp jo litt!

Godt at du er smertefri nå :)

Skrevet

Den rabatten hjalp jo litt!

Godt at du er smertefri nå :)

Ja. Endelig!

:o)

Nå må jeg bare passe på å holde krateret rent for matrester i alle fall i 14 dager (fikk jeg beskjed om). Har fått en sprøyte til det, da. *sukk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...