Gjest Veramor Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Isåfall hvor mye og hvordan gå frem? Var i går og trekket 1 tann til 2600 kr og fikk høre at en kanskje har krav på å få dekket det. Noen som vet? 0 Siter
tuss&troll Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Du får nok ikke hele beløpet, men kanskje får du tilbake noen %, dette går via trygdekontoret, så det er de du må kontakte. 0 Siter
Excelsion Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Hva var feil med din visdomstann da? Jeg var å trakk en i dag, det kosta 600,- Komplikasjoner? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Hvis tanna er operert ut, så har du krav på å få dekt en andel av beløpet av Trygdekontoret (tror jeg det er). Er tanna trukket på vanlig måte får man ikke dekt noe. 0 Siter
Gyda Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Jeg fikk trukket en visdomstann for to uker siden. Prossessen ble så omfattende (lang historie - det tok nesten 1,5 time å få den ut) at tannlegen kalte det kirurgisk fjerning slik at jeg skulle få igjen penger fra Trygdekontoret. Tror jeg betalte 1100-1200, og får igjen litt over 1000. Men jeg synes du har betalt veldig mye dersom det var bare en tann. 0 Siter
fresja Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Her er hva Trygdekontoret skriver, men jeg så ikke noe om visdomstenner (tror jeg fikk noe dekket, men det er 16 og 26 år siden): http://ti.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=helsetjenester&path_sub=behandling_ssunders_oekelse&path4=hos_mrtannlege 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Jeg fikk trukket en visdomstann for to uker siden. Prossessen ble så omfattende (lang historie - det tok nesten 1,5 time å få den ut) at tannlegen kalte det kirurgisk fjerning slik at jeg skulle få igjen penger fra Trygdekontoret. Tror jeg betalte 1100-1200, og får igjen litt over 1000. Men jeg synes du har betalt veldig mye dersom det var bare en tann. Hvordan går det med deg nå? Fortsatt smerter? Kan du spise normalt igjen? 0 Siter
Gyda Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Hvordan går det med deg nå? Fortsatt smerter? Kan du spise normalt igjen? Jeg har vært bortimot smertefri i tre dager. *Bank i bordet* Betennelsen har gitt seg, og jeg har spist vanlig mat for første gang i dag! Jeg ombestemte meg når det gjaldt krone på den tanna han ødela (han ville jo ikke ta på seg skylda), så han bygde opp igjen den med fyllingsmasse på mandag. Jeg fikk rabatt - han slo av fra 1100 til 500 kroner ... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Jeg har vært bortimot smertefri i tre dager. *Bank i bordet* Betennelsen har gitt seg, og jeg har spist vanlig mat for første gang i dag! Jeg ombestemte meg når det gjaldt krone på den tanna han ødela (han ville jo ikke ta på seg skylda), så han bygde opp igjen den med fyllingsmasse på mandag. Jeg fikk rabatt - han slo av fra 1100 til 500 kroner ... Den rabatten hjalp jo litt! Godt at du er smertefri nå 0 Siter
Gyda Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Den rabatten hjalp jo litt! Godt at du er smertefri nå Ja. Endelig! ) Nå må jeg bare passe på å holde krateret rent for matrester i alle fall i 14 dager (fikk jeg beskjed om). Har fått en sprøyte til det, da. *sukk* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.