HLS1365380720 Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Kan vi menn som sykler mye få prolemer med ereksjon osv? Noen som har erfaring? Er redd for at hvis jeg trener mye sykling, vil jeg få problemer senere... 0 Siter
Gjest staedtler Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Jeg har sykla en del, blant annet Trondheim-Oslo fire ganger. Alle fire gangene har jeg hatt potensproblemer i noen dager etterpå, men det gikk fort over! Når det diskuteres i miljøet, er det som regel i en humoristisk tone ("forsvarsmekanisme"?), men for de fleste er det ikke noe problem. Det går fort over, sjøl etter lange ritt. For den jevne mosjonist, som sykler noen mil noen ganger i uka, er det svært sjelden at det i hele tatt merkes forskjell (så vidt jeg har forstått). 0 Siter
Gjest sykkelenke :-) Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Ja du kan få problemer med ereksjon hvis du sykler for mye. Samboeren min sykler mye (mange mil hver uke + ritt), og har dette problemet i perioder. Slik jeg har forstått det (på andre syklister også) er dette et vanlig problem når man sykler mye. Jeg vil ikke ta fra han syklingen, og vi har lært oss å takle og leve med at det er slik. Og koser oss ekstra når "ting fungerer". 0 Siter
Gjest Hadde jeg såvisst! Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Ja du kan få problemer med ereksjon hvis du sykler for mye. Samboeren min sykler mye (mange mil hver uke + ritt), og har dette problemet i perioder. Slik jeg har forstått det (på andre syklister også) er dette et vanlig problem når man sykler mye. Jeg vil ikke ta fra han syklingen, og vi har lært oss å takle og leve med at det er slik. Og koser oss ekstra når "ting fungerer". Fy faen, gjett om jeg hadde nekta gubben og sykle om det førte til at utstyret ikke funka! 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Fy faen, gjett om jeg hadde nekta gubben og sykle om det førte til at utstyret ikke funka! Jeg hadde nok også bedt ham innstendig om å finne seg en annen hobby ja... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Mannen min har syklet en del i perioder, og han har vel ikke merket noe til det problemet. Jeg har imidlertid hørt at aktive syklister har en tendens til å få jenter, og ikke så ofte gutter! Årsaken skal visst være at jente-sædcellene tåler høyere temperatur i pungen enn gutte-sædcellene. Den statistikken stemmer med tre jeg kjenner.... :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Mannen min har syklet en del i perioder, og han har vel ikke merket noe til det problemet. Jeg har imidlertid hørt at aktive syklister har en tendens til å få jenter, og ikke så ofte gutter! Årsaken skal visst være at jente-sædcellene tåler høyere temperatur i pungen enn gutte-sædcellene. Den statistikken stemmer med tre jeg kjenner.... :-) Sånn er det med aktive sportsdykkere også! De får også flest jenter. Og det stemmer for mange av guttene i dykkeklubben min. Men det merkes når de dabber av på dykkingen - da er det sønnene kommer :-) 0 Siter
Gjest sykkelenke :-) Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Fy faen, gjett om jeg hadde nekta gubben og sykle om det førte til at utstyret ikke funka! Nå er det ikke slik at det ALDRI fungerer. ;-) Og ta fra partneren din den hobby'en han setter høyest, ville du virkelig det for at du ikke takler potenssvikt i perioder? Rimelig egosentrisk spør du meg! Når det faktisk finnes mange andre måter en penetrering man kan ha sex på.... Men men, GUDSJELOV er vi forskjellige. Jeg er glad jeg ikke har en partner som er så fokusert på seg selv som du virker i dette innlegget! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Sånn er det med aktive sportsdykkere også! De får også flest jenter. Og det stemmer for mange av guttene i dykkeklubben min. Men det merkes når de dabber av på dykkingen - da er det sønnene kommer :-) Ja, vi fikk en gutt før mannen min begynte å sykle. Så kom jentene i tur og orden :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Ja, vi fikk en gutt før mannen min begynte å sykle. Så kom jentene i tur og orden :-) Og vi fikk jenta først, mens mannen min dykket aktivt. Gutten kom noen år senere, mens småbarnsfaren måtte trappe ned dykkingen en periode 0 Siter
mrxx Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Ingen fare. Men de som sykler Trondheim - Oslo kan få dette problemet i noen dager etter på. En slik tur vil jo slite litt på "understellet". Det er ikke akkurat noen kort søndagstur. Utover dette kan du sykle og trene, ikke noen fare. Uansett så ordner det seg igjen etter kort tid. Du blir ikke varig impotent. 0 Siter
Speak Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Er ikke mann selv, men har snakket med noen som har syklet Trondheim - Oslo. De sier at noen får problemer med ereksjonen etter en slik ekstremtur. MEN det går over i løpet av svært få dager. Så det er nok ingen god grunn til ikke å sykle. Og du skal kanskje ikke starte med slike ekstremturer uansett? 0 Siter
Gjest Hadde jeg såvisst! Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Nå er det ikke slik at det ALDRI fungerer. ;-) Og ta fra partneren din den hobby'en han setter høyest, ville du virkelig det for at du ikke takler potenssvikt i perioder? Rimelig egosentrisk spør du meg! Når det faktisk finnes mange andre måter en penetrering man kan ha sex på.... Men men, GUDSJELOV er vi forskjellige. Jeg er glad jeg ikke har en partner som er så fokusert på seg selv som du virker i dette innlegget! Og jeg er glad jeg ikke har en mann som er så ego at han for det første bruker masse tid på sykling, og for det andre driver på med det selv om han vet det fører til at kona kanskje ikke får seg noe på noen måneder. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Og jeg er glad jeg ikke har en mann som er så ego at han for det første bruker masse tid på sykling, og for det andre driver på med det selv om han vet det fører til at kona kanskje ikke får seg noe på noen måneder. Slapp av du da! Her var det jo snakk om noen dager uten sex - og det er vel mulig å akseptere??!!! Synes det er flott, jeg, at ens kjære har en hobby og holder seg i form :-) 0 Siter
Gjest Hadde jeg såvisst! Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Slapp av du da! Her var det jo snakk om noen dager uten sex - og det er vel mulig å akseptere??!!! Synes det er flott, jeg, at ens kjære har en hobby og holder seg i form :-) Selvsagt er det mulig å akseptere. Men da burde kanskje hun akseptere at jeg ikke hadde likt det om gubben gjorde det? Samboeren min holder da seg virkelig i form han også, men på en måte som ikke går ut over sexlivet vårt. 0 Siter
Gjest sykkelenke :-) Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Selvsagt er det mulig å akseptere. Men da burde kanskje hun akseptere at jeg ikke hadde likt det om gubben gjorde det? Samboeren min holder da seg virkelig i form han også, men på en måte som ikke går ut over sexlivet vårt. Det aksepterer jeg da i høyeste grad. Jeg sa bare at jeg er glad ikke partneren min er sånn! For meg blir det feil å nekte en partner å gjøre noe han liker ektremt godt, "bare" for min egen ego's skyld. Ihvertfall når svikten dreier seg om dager, ikke måneder. Også synes jeg fremdeles det er feil å blande sammen "sexliv" og ereksjon. Man kan faktisk ha et sexliv uten ereksjon..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.