Gå til innhold

Datteren min (5) skjærer tenner!

Anbefalte innlegg

Hei!

Datteren min på litt over fem år har det siste halvannet året skåret tenner om natten. Tennene hennes ser helt ok ut, men jeg har ikke tatt henne til tennlege pga dette. Bør jeg gjøre det? Det høres ut som hun tygger småstein og hun høres gjennom stengte dører når hun holder på som værst. Hva kan jeg gjøre? Er det skadelig for henne? Vi deler seng, så det begynner å bli skadelig for meg...Hvorfor gjør hun det, hva kommer det av? Det er værre når hun er syk eller av andre årsaker sover dårlig. Dette ble mye, men jeg vet ingenting om det, annet enn at det høres forferdelig ut! På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207446-datteren-min-5-skj%C3%A6rer-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kun "fare" om hun sliter ned melketennene slik at det blir skader som må repareres.

Om hun fortsetter med dette etter at de nye tennene har kommet ut kan hun få en protese som hun må ha på når hun sover slik at hun sliter minst mulig på det nye settet.

At du får problemer med å sove er jo et problem i seg selv. Enten så må dere ligge et godt stykke unna hverandre....eller så kan du prøve "sov i ro".

Der kan nok dere best finne ut hva som går ann i forhold til soveplassering ol.

Håper det retter seg av seg selv snart :)

Min mor sier at da jeg var liten, skjærte jeg tenner med et lydnivå som ikke lignet grisen. Hun fikk et tips om å gi meg kalsiumtabletter, og vips var det borte!

Har hørt av samboere nå i det siste igjen at i perioder der jeg er stressa eller har mye å tenke på skjærer jeg litt om natten, men det er ikke mye.

Min mor sier at da jeg var liten, skjærte jeg tenner med et lydnivå som ikke lignet grisen. Hun fikk et tips om å gi meg kalsiumtabletter, og vips var det borte!

Har hørt av samboere nå i det siste igjen at i perioder der jeg er stressa eller har mye å tenke på skjærer jeg litt om natten, men det er ikke mye.

Takk for tilbakemelding! Kalsiumtabletter, ja!?! Hva er det og hvor får man tak i dem? Vet du noe om hvorfor du skar tenner når du var liten?

Det er kun "fare" om hun sliter ned melketennene slik at det blir skader som må repareres.

Om hun fortsetter med dette etter at de nye tennene har kommet ut kan hun få en protese som hun må ha på når hun sover slik at hun sliter minst mulig på det nye settet.

At du får problemer med å sove er jo et problem i seg selv. Enten så må dere ligge et godt stykke unna hverandre....eller så kan du prøve "sov i ro".

Der kan nok dere best finne ut hva som går ann i forhold til soveplassering ol.

Håper det retter seg av seg selv snart :)

Tusen takk for svar!

Hun holder på å få nye tenner. Jeg vet ikke om hun sliter dem ned, men de ser helt fine ut?! Jeg bør kanskje ta henne til en tannlege og få sjekka det?! Hun nekter å sove i noen annen seng enn den jeg ligger i, så "sov i ro" blir nok løsningen på mine problemer... :-)

Takk for tilbakemelding! Kalsiumtabletter, ja!?! Hva er det og hvor får man tak i dem? Vet du noe om hvorfor du skar tenner når du var liten?

Hm.. får man ikke det på apoteket, tro? Regner med hun fikk det enten der, eller hos homøopat, men jeg tror absolutt på det første.

Tror det var mangel på kalsium rett og slett som førte til skjæringen, uten at jeg kan forklare det noe nærmere =)

Annonse

Tusen takk for svar!

Hun holder på å få nye tenner. Jeg vet ikke om hun sliter dem ned, men de ser helt fine ut?! Jeg bør kanskje ta henne til en tannlege og få sjekka det?! Hun nekter å sove i noen annen seng enn den jeg ligger i, så "sov i ro" blir nok løsningen på mine problemer... :-)

Jeg går heller en gang for mye enn for lite når det gjelder mine barn, så jeg hadde nok tatt en liten ekstra tur til tannlegen ja slik at vedkommende kan fortelle hvordan best forholde seg fremover.

Og du kjære mor...ut og handle "sov i ro" ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...