Gå til innhold

Ulykkesstatistikkene på veiene, hvor mange er selvmord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange statistikere har sittet og lurt på hvorfor det er så få ulykker i svinger, og så mange på rette oversiktlige strekninger. Hvorfor så mange er personbil mot trailer, og hvorfor så mange for et par tiår siden sikta på egnede fjellvegger, og treffer?

Hvorfor svinger så mange inn i motgående når de sovner ved rattet og ikke ut til høyre? Det burde vært 50/50.

Tallene burde vært helt annerledes, hvis det ikke er på grunn av at forsikringer ikke dekker selvmord, men ved bilulykker vil det bli utbetalt.

Tar de bilen og kjører ut på veien for å drepe seg? Finner et egnet sted hvor de kan få skikkelig fart, de s k "ulykkesstrekningene" hvor de kan møte en trailer front mot front og vet at trailersjåføren ikke blir skadet, men de selv blir most flate?

På steder hvor det før var mange møteulykker settes det opp midtskiller. Etter et par år er det ikke et merke på midskilleren, enda 5-10 personer i året kom over i motgående og ble drept før midtskilleren kom.

Noen ser også at ulykkene "flytter seg" til andre steder når midtskillerne kommer, akkurat som om noen oppsøker det?

Jeg tror tallene skjuler mange selvmord, også fordi selvmordstallene er så høye ellers.

Skrevet

...det får vi aldri vite....

Det er ikke så mange muligheter i praksis for å få livsforsikringen utbetalt, uten ved ulykker.

Jeg tror det blir brent mange lvmordsbrev som aldri får se dagens lys. Hadde forsikringssselskapene fått se dem, ble det ikke mange kroner på koner og barn.

Skrevet

Det er ikke så mange muligheter i praksis for å få livsforsikringen utbetalt, uten ved ulykker.

Jeg tror det blir brent mange lvmordsbrev som aldri får se dagens lys. Hadde forsikringssselskapene fått se dem, ble det ikke mange kroner på koner og barn.

Jeg har et yrke som gjør at jeg havner borti mange bilulykker. Har kanskje rykket ut til 50 til sammen, og jeg tror ikke en eneste av dem var utført med vilje.

Skrevet

Jeg har et yrke som gjør at jeg havner borti mange bilulykker. Har kanskje rykket ut til 50 til sammen, og jeg tror ikke en eneste av dem var utført med vilje.

Men et tankeeksperiment litt på siden av statistikker og erfaringer:

Hvis du skal ta livet av deg og du vil forsikringen skal tilfalle dine hardt trengende etterlatte, hvordan skal du gjøre det?

Selvmord terminerer utbetaling av livsforsikringspolisen, og det må være en ulykke eller sykdom for at dine skal få penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...