Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ved UL måler de hvor bredt hodet er fra øre til øre, lengde på lårbenet og bredde på magen. Ut i fra disse målene beregner de termin.

I tillegg ser de etter om hjertet har 4 fungerende kamre, om urinblæren er fylt, om ryggraden ser jevn ut, og om hodet ser jevnt ut.

I svangerskapet måler de ikke lengden på babyen. Når babyen kommer ut, er det hele lengden som blir målt - hode til fot.

Det er litt forskjellig fra lege til lege hva de måler på UL. Eller hva de tar hensyn til ved termin-utregning.

Legen jeg var hos målte lengden på lårben, lengden på baby tror jeg (hode-rompe) og hodeomkrets, og fant termin ut fra alle disse tre tingene. Har hørt om leger som kun har brukt lårben-målet på utregning av termin. Hos meg var det veldig greit at UL-termin falt på samme dag som mens-termin, og min egen lille private eggløsnings-termin. ;)

Det andre vet jeg ikke.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...