Gjest MISN Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Er det noen som har prøvd å ta "rakpermanent" hjemme? Jeg kan tenke meg at man må stå og dra i håret for å få det ut, men hvordan blir det egentlig..? Det er så forferdelig dyrt å gjøre det på salong, så jeg lurer på om det overhodet er mulig å gjøre det hjemme... Noen som har prøvd? 0 Siter
Aryane Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Hva i all verden er rakpermanent? Har aldri hørt om det 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Å ha "rakt hår" betyr å ha rett hår på svensk, så da er det vel utrettings/antikrøllpermanent, da. 0 Siter
Aryane Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Å ha "rakt hår" betyr å ha rett hår på svensk, så da er det vel utrettings/antikrøllpermanent, da. Ja tenkte det måtte være noe sånn, men har aldri hørt at man kan ta permanent for å rette håret. Bruker glattetang jeg hvis jeg vil ha håret glatt, det sliter på håret så det blir ikke ofte, men en permanent sliter vel også på håret? 0 Siter
Gjest Nuggets Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Ja tenkte det måtte være noe sånn, men har aldri hørt at man kan ta permanent for å rette håret. Bruker glattetang jeg hvis jeg vil ha håret glatt, det sliter på håret så det blir ikke ofte, men en permanent sliter vel også på håret? Du har ikke hørt om antipermanent? 0 Siter
Aryane Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Du har ikke hørt om antipermanent? Har sikkert hørt ordet, men aldri tenkt over det liksom... 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Har ikke gjort det hjemme, men har jobbet i frisørsalong før, og der hendte det at kunder skulle ha antipermanent. Gre håret før du har i permanentoljen, og så grer du håret med en fintannet kam mens oljen virker, slik at håret "strekkes" med jevne mellomrom. Ellers følger du anvisningen på pakken, men vær obs på at hjemmepermanent er litt mer "risikabelt" resultatmessig, enn salongpermanent er.. 0 Siter
Gjest MISN Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Har ikke gjort det hjemme, men har jobbet i frisørsalong før, og der hendte det at kunder skulle ha antipermanent. Gre håret før du har i permanentoljen, og så grer du håret med en fintannet kam mens oljen virker, slik at håret "strekkes" med jevne mellomrom. Ellers følger du anvisningen på pakken, men vær obs på at hjemmepermanent er litt mer "risikabelt" resultatmessig, enn salongpermanent er.. Blir håret veldig slitt og tørrt av en slik behandling? 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 Blir håret veldig slitt og tørrt av en slik behandling? Tja.. Sjansen øker betraktelig for det ja... Men hvis du er flink til å kure håret innimellom, klarer du sikkert å opprettholde fuktighetsbalansen på et greit nivå, selv om det skulle gå litt galt... Hvis håret blir veldig tørt, kan du klippe det litt, det hjelper mye. Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.