Gå til innhold

Rakpermanent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd å ta "rakpermanent" hjemme? Jeg kan tenke meg at man må stå og dra i håret for å få det ut, men hvordan blir det egentlig..? Det er så forferdelig dyrt å gjøre det på salong, så jeg lurer på om det overhodet er mulig å gjøre det hjemme... Noen som har prøvd?

Skrevet

Å ha "rakt hår" betyr å ha rett hår på svensk, så da er det vel utrettings/antikrøllpermanent, da.

Skrevet

Å ha "rakt hår" betyr å ha rett hår på svensk, så da er det vel utrettings/antikrøllpermanent, da.

Ja tenkte det måtte være noe sånn, men har aldri hørt at man kan ta permanent for å rette håret. Bruker glattetang jeg hvis jeg vil ha håret glatt, det sliter på håret så det blir ikke ofte, men en permanent sliter vel også på håret?

Skrevet

Ja tenkte det måtte være noe sånn, men har aldri hørt at man kan ta permanent for å rette håret. Bruker glattetang jeg hvis jeg vil ha håret glatt, det sliter på håret så det blir ikke ofte, men en permanent sliter vel også på håret?

Du har ikke hørt om antipermanent?

Skrevet

Du har ikke hørt om antipermanent?

Har sikkert hørt ordet, men aldri tenkt over det liksom...

Skrevet

Har ikke gjort det hjemme, men har jobbet i frisørsalong før, og der hendte det at kunder skulle ha antipermanent. Gre håret før du har i permanentoljen, og så grer du håret med en fintannet kam mens oljen virker, slik at håret "strekkes" med jevne mellomrom. Ellers følger du anvisningen på pakken, men vær obs på at hjemmepermanent er litt mer "risikabelt" resultatmessig, enn salongpermanent er.. :)

Skrevet

Har ikke gjort det hjemme, men har jobbet i frisørsalong før, og der hendte det at kunder skulle ha antipermanent. Gre håret før du har i permanentoljen, og så grer du håret med en fintannet kam mens oljen virker, slik at håret "strekkes" med jevne mellomrom. Ellers følger du anvisningen på pakken, men vær obs på at hjemmepermanent er litt mer "risikabelt" resultatmessig, enn salongpermanent er.. :)

Blir håret veldig slitt og tørrt av en slik behandling?

Skrevet

Blir håret veldig slitt og tørrt av en slik behandling?

Tja.. Sjansen øker betraktelig for det ja... Men hvis du er flink til å kure håret innimellom, klarer du sikkert å opprettholde fuktighetsbalansen på et greit nivå, selv om det skulle gå litt galt... :) Hvis håret blir veldig tørt, kan du klippe det litt, det hjelper mye. Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...