Aryane Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Har noen rolige dager på jobben nå og bestemte meg derfor i dag for å ta fatt på et av årets verste gjøremål. Å RYDDE ROMMENE TIL GUTTENE!! De har så mye leker og stæsj at jeg får panikk hvert år før jul, om en måned kommer det en ny ladning som det skal være plass til på et rom som er overfylt fra før. Jeg syns dagens unger har altfor mye, det er nesten sånn at gleden ved å gi dem noe er borte. Og det hjelper ikke å ha en eks som har så dårlig samvittighet overfor ungene at han kjøper alt de peker på. Jeg måtte sette meg ned og prøve å få ham til å forstå at han ikke kunne bruke tusenvis av kroner på leker til dem hver måned. Men det går liksom ikke inn, hver gang de setter opp et uskyldig fjes og sier hva de ønsker seg, så smelter han. Det er for gale når man hvert år før jul må kaste leker for å få plass til nye. Er ferdig med det ene rommet nå, det som er i orden og han har vokst ifra kan vi gi vekk, men en hel sekk går rett i bosset, mye av det er ødelagt, men allikevel! Det verste er at sønnen min kommer nok ikke merke at noe er borte når han kommer hjem i dag. Det kan ikke fortsette på denne måten, unger må kunne ønske seg noe uten å få det med en gang. Gleden ved å få noe blir jo nesten helt borte i dagens samfunn. 0 Siter
flisa Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 jeg vet - det er en skjev verden vi lever i - når unger i Pakistan trenger varme klær og tak over hodet. Det er noe som ikke stemmer... Jeg sliter med å finne ut hva jeg skal kjøpe til ungene til jul - de har ALT -og ønsker seg ingenting. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Kan du ikke gi bort lekene da i stedet for å kaste dem????!!!! Jeg kaster da ikke leker som kan brukes! Gir dem heller til innsamling "til fattige barn". Kirkens nødhjelp her i Kristiansand sender julegaver til Mali (?) og de vil spesielt ha legoklosser og fargeblyanter. 0 Siter
Aryane Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Kan du ikke gi bort lekene da i stedet for å kaste dem????!!!! Jeg kaster da ikke leker som kan brukes! Gir dem heller til innsamling "til fattige barn". Kirkens nødhjelp her i Kristiansand sender julegaver til Mali (?) og de vil spesielt ha legoklosser og fargeblyanter. Det var jo det jeg sa at jeg gjorde, det som er i orden gir jeg selvfølgelig bort til noen som trenger det, men mye er jo ødelagt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Det var jo det jeg sa at jeg gjorde, det som er i orden gir jeg selvfølgelig bort til noen som trenger det, men mye er jo ødelagt. OK. Da misforstod jeg. Flott! 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Mine barn har ikke for mange leker, og de får heller ikke så mange gaver til jul. 0 Siter
Patsi Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Helt enig med deg... Det er deprimerende å gå ned i kjelleren og måtte ta på _slagstøvler_ for å vasse seg gjennom alle lekene som ligger i knehøyde... 0 Siter
Aryane Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 OK. Da misforstod jeg. Flott! Ok, jeg kaster aldri klær eller leker som er i orden. Leker har jeg gitt til Barneklinikken noen ganger og klær til Frelsesarmeen. 0 Siter
mai 67 Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 jeg vet - det er en skjev verden vi lever i - når unger i Pakistan trenger varme klær og tak over hodet. Det er noe som ikke stemmer... Jeg sliter med å finne ut hva jeg skal kjøpe til ungene til jul - de har ALT -og ønsker seg ingenting. Helt enig med deg !! Grunnen til at jeg sitter her nå,er at jeg måtte ha en pause ,i akkurat rydding av barnerom ) Det er aldeles vanvittig hvor mye leker dagens barn har.Nå skal jeg sortere og pakke vekk / sende /kaste. Regner med det blir en ny ladning til jul 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.