Gå til innhold

Hvem har skylden?

Gjest øøø, vi blir ike enige!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nok irriterende jeg :) Kjent for det! *s*

He-he! :-)

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

11

• flisa

9

• mil1365380270

9

• Petrine Eiffel

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Petrine Eiffel
Skrevet

Syklister KAN sykle over gangfeltet om de følger vikepliktsregelen!!!!!

Feil...

Skrevet

Om fotgjengerfeltet ligger i et oversiktlig område, burde bilisten være såpass oppmerksom at h*n legger merke til at en syklist nærmer seg fotgjengerfeltet og dermed kanskje skal over. Er ikke området oversiktlig, skal bilisten selvsagt sakke ned.

Bilen har ikke vikeplikt for syklisten, men for fotgjengere. Det er altså fotgjengere man skal se etter, kan f.eks. ikke pålegge noen å ta høyde for at det kan komme en syklist i 40 km/t rett ut i veien.

Samme gjelder med reflekser, lys og klær, det skal være mulig å oppfatte deg.

Det er også en regel som sier at bilen ikke har vikeplikt for syklist som kommer inn i veibanen fra fortau, så fotgjengerfeltet er vel en gråsone. Jeg tror absolutt ikke bilisten automatisk får skylden.

Skrevet

Ja, du skal se an trafikkbildet og opptre aksomt. Men du slakker ikke av bare du ser et fotgjengerfelt :-)

Det kommer selvsagt an på hastigheten. Hvis du klarer å stoppe momentant ved et fotgjengerfelt som ender i en hekk eller en sving, trenger du selvsagt ikke det. :)

skorpionfisken
Skrevet

Feil...

§18 nr 3: "Sykling på gangveg, fortau eller gangfelt er tillatt når gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående...."

Annonse

skorpionfisken
Skrevet

Syklisten! Syklisten har ikke lov til å sykle over fotgjengerfeltet, kun gå ved siden av sykkelen.

§18 nr 3: "Sykling på gangveg, fortau eller gangfelt er tillatt når gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående...."

Gjest Sykkelenka
Skrevet

Gangfelt og fotgjengerfelt er ikke det samme.

Petrine Eiffel
Skrevet

Jada, jada, jeg klarte å lese det første gangen også jeg, men er ikke enig...

Gjest Sykkelenka
Skrevet

Skrevet

Jeg vil svært gjerne at du forklarer meg forskjellen. :)

Skrevet

Jada, jada, jeg klarte å lese det første gangen også jeg, men er ikke enig...

Hehe, du er ikke enig i lovverket. En helt ærlig sak.

Petrine Eiffel
Skrevet

Hehe, du er ikke enig i lovverket. En helt ærlig sak.

Det er ikke alle ekspertene som er enige heller, så det er en komplisert sak...

Annonse

Skrevet

heter det ikke fotgjengerovergangsfelt? .)

Skrevet

Det er ikke alle ekspertene som er enige heller, så det er en komplisert sak...

Det er ikke på dette punktet de er uenige. Lovverket er det ingen strid om, men måten det skal tolkes på.

Skrevet

Det er ikke på dette punktet de er uenige. Lovverket er det ingen strid om, men måten det skal tolkes på.

Hvis måten lovverket kan tolkes på, kan trekkes i tvil så er det selvfølgelig lovverket som ikke er klart nok og da er det rom for diskusjoner. Derfor kan jeg fint ha MIN mening om hvordan dette skal tolkes:-)

Skrevet

Hvis måten lovverket kan tolkes på, kan trekkes i tvil så er det selvfølgelig lovverket som ikke er klart nok og da er det rom for diskusjoner. Derfor kan jeg fint ha MIN mening om hvordan dette skal tolkes:-)

Ja, jøss. Men du protesterte på hvorvidt det var TILLATT å sykle over gangfelt. Der er loven ganske klar. Ja, for jeg regner med at det er du som driver og endrer nick i tråden?

Skrevet

Ja, jøss. Men du protesterte på hvorvidt det var TILLATT å sykle over gangfelt. Der er loven ganske klar. Ja, for jeg regner med at det er du som driver og endrer nick i tråden?

Jasså, så du regner med det? Etter hva jeg kan huske, så har jeg ikke det, men du må gjerne dokumentere...

Skrevet

Jasså, så du regner med det? Etter hva jeg kan huske, så har jeg ikke det, men du må gjerne dokumentere...

Jeg regnet med det siden du svarte på mitt svar til henne og fortsatte på hennes forklaring. Som du vet går ikke det an å dokumentere for andre enn webbert.

Petrine Eiffel
Skrevet

Jeg regnet med det siden du svarte på mitt svar til henne og fortsatte på hennes forklaring. Som du vet går ikke det an å dokumentere for andre enn webbert.

Ok, det beklager jeg:-) Jeg har ikke fast ncik og derfor går det litt i surr for meg, men ja, Petrine Eiffel og Polio er meg begge to (spiller det egentlig noen rolle hvem som sier hva???)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...