nanna Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Ok, det beklager jeg:-) Jeg har ikke fast ncik og derfor går det litt i surr for meg, men ja, Petrine Eiffel og Polio er meg begge to (spiller det egentlig noen rolle hvem som sier hva???) Slett ikke, men det er en fordel å holde seg til ett nick i en og samme tråd. På den måten blir man tatt mer seriøst, og det er vel et ønske? 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Slett ikke, men det er en fordel å holde seg til ett nick i en og samme tråd. På den måten blir man tatt mer seriøst, og det er vel et ønske? Joda, men jeg innrømmer mine feil og beklager. Det var et uhell. Dessuten hadde "vi" jo samme meninger, og gjorde ikke som de som framstår med forskjellige meninger i samme tråd. 0 Siter
Gjest Teatrika Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 heter det ikke fotgjengerovergangsfelt? .) Fotgjenderovergangkrysseveienfeilt, tror jeg det heter:-) Beklager, klarte ikke å la være...humøret begynner å skjønne at det snart nærmer seg helg... 0 Siter
flisa Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Fotgjenderovergangkrysseveienfeilt, tror jeg det heter:-) Beklager, klarte ikke å la være...humøret begynner å skjønne at det snart nærmer seg helg... samme her! 0 Siter
Gyda Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Gangfelt og fotgjengerfelt er ikke det samme. Svar i e-post fra Trygg Trafikk: "Gangfelt og fotgjengerfelt er det samme. Med vennlig hilsen Merete Aarøy, Trygg Trafikk" 0 Siter
Gyda Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Gangfelt og fotgjengerfelt er ikke det samme. Svar i e-post fra Trygg Trafikk: "Gangfelt og fotgjengerfelt er det samme. Med vennlig hilsen Merete Aarøy, Trygg Trafikk" 0 Siter
flisa Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Svar i e-post fra Trygg Trafikk: "Gangfelt og fotgjengerfelt er det samme. Med vennlig hilsen Merete Aarøy, Trygg Trafikk" Selvsagt - det er GANGVEI som er noe annet 0 Siter
Gyda Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Selvsagt - det er GANGVEI som er noe annet Jepp! Av og til føles det bare enda bedre å bruke ekspertisen som sannhetsvitner. ) 0 Siter
flisa Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Jepp! Av og til føles det bare enda bedre å bruke ekspertisen som sannhetsvitner. ) Ja, deilig 0 Siter
Gjest liede Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 For en floke av en tråd. Er det rart det er mye kluss i trafikken når alle følger sine egne trafikkregler?! En som sitter på sykkelen er en "kjørende"/"kjøretøy" i trafikkforskriftens forstand. En som leier sykkelen er derimot "gående", jf. § 2, (3), bokstav c . Kjørende har etter § 9 (2) vikeplikt for "gående som befinner seg i gangfeltet eller er på veg ut i det". Hvis man ikke er "gående" gjelder normale vikepliktsregler. http://lovdata.no/for/sf/sd/td-19860321-0747-0.html#18 Det er så mange syklister som ikke følger reglene. Det ødelegger for oss som faktisk gjør det. 0 Siter
flisa Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 For en floke av en tråd. Er det rart det er mye kluss i trafikken når alle følger sine egne trafikkregler?! En som sitter på sykkelen er en "kjørende"/"kjøretøy" i trafikkforskriftens forstand. En som leier sykkelen er derimot "gående", jf. § 2, (3), bokstav c . Kjørende har etter § 9 (2) vikeplikt for "gående som befinner seg i gangfeltet eller er på veg ut i det". Hvis man ikke er "gående" gjelder normale vikepliktsregler. http://lovdata.no/for/sf/sd/td-19860321-0747-0.html#18 Det er så mange syklister som ikke følger reglene. Det ødelegger for oss som faktisk gjør det. jeg er enig med deg - men vi må huske på at de som sykler ikke har vært nødt til å gå opp i noen teorieksamen innen trafikk - slik vi bilister har gjort - så det KAN tenkes at de tror de har lov - det må vi som ansvarlige bilister tenke på :-) 0 Siter
Gjest liede Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 jeg er enig med deg - men vi må huske på at de som sykler ikke har vært nødt til å gå opp i noen teorieksamen innen trafikk - slik vi bilister har gjort - så det KAN tenkes at de tror de har lov - det må vi som ansvarlige bilister tenke på :-) Takk! Jeg er syklist, fortgjenger og bilist til hver sin tid. Det tror jeg de fleste andre trafikanter er også. Fatter ikke at folk som har førerkort ikke klarer å følge vanlige trafikkregler når de sykler. Og mange bilister aner ikke hvordan de skal behandle syklister. Det er i alle fall livsfarlig å sykle i en rundkjøring! (Når sant skal sies hender det vel at jeg sykler over fotgjengerfelt hvis bilen har stoppet før jeg har rukket å gå av sykkelen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.