Gå til innhold

I år har jeg virkelig ikke tid til julehandel. Kan dere hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Da hadde jeg vært utrolig takknemlig. Jeg har fullt kjør fram til den 21. desember i år. Har ikke tid til å gå og leite. Kan dere foreslå presanger til de under? Trenger ikke å foreslå til alle, men noen. Det skal ligge på 200-250 kr på hver ca.

Jente 12 år

Jente 14 år

Ektepar 40-50 år (maks 200 tilsammen)

Mor 40 årene

Far 50 årene

Søster og samboer midten av 20 årene

Svigerfar og svigermor 50 årene

Svigerinne 17 år

Samboeren min (Skal koste 500-800)

Besteforeldre (100 kr på hver)

Gutt 3 år (ca 150)

Gutt 1 år (ca 150)

Jeg vil være VELDIG takknemlig! Jeg er helt tom for ideer.

Skrevet

Jente 12 år

Har ikke peiling...

Jente 14 år

-undertøyssett fra H&M

-vin

Mor 40 årene

-vin

Far 50 årene

-vin

-vin eller sengetøy

-vin

Svigerinne 17 år

-undertøyssett fra H&M

-barbermaskin

-vin

Gutt 3 år (ca 150)

Fischerprice-leke.

Gutt 1 år (ca 150)

Fischerprice-leke. Sjekk alder på pakken. De har fischerprice på lekbutikker og Nille.

Muhahaha! Vinposer med julemotiv får du kjøpt på butikken MAX.

Skrevet

Gavekort på et senter fungerer perfekt for mange. Har gitt det til barn i alderen 10-17. Evt. kontantkort til tlf.

Eldre kan også få gavekort i en blomsterbutikk. Supert om du etterpå sender et postkort som påminnelse f.eks. til påska e.l. om å bruke det.

Busskort om noen kjører buss.

Skjønnhetspleie/masasje.

Kurv med vin/julegodter/mat.

Lego til de små barna. Alltid like stas.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jente 12 år

Har ikke peiling...

Jente 14 år

-undertøyssett fra H&M

-vin

Mor 40 årene

-vin

Far 50 årene

-vin

-vin eller sengetøy

-vin

Svigerinne 17 år

-undertøyssett fra H&M

-barbermaskin

-vin

Gutt 3 år (ca 150)

Fischerprice-leke.

Gutt 1 år (ca 150)

Fischerprice-leke. Sjekk alder på pakken. De har fischerprice på lekbutikker og Nille.

Her var det mye fyll:)

Vin var god ide til noen. Ellers var det et par gode forslag.

Takk skal du ha

skorpionfisken
Skrevet

En konvolutt med gavekort til det største kjøpesenteret i nærheten. Skriv en invitasjon i kortet hvor du sier at dere møtes på senteret til romjulssalg ved åpningstiden en dag i romjula og at du inviterer på kaffe og julekaker hjemme hos deg etterpå.

Om de bor for langt unna sender du gavekort til en butikk nær dem, og foreslår samme romjulssalgaktivitet for dem.

I fjor når jeg gikk blakk rundt i byen i romjula og så på salget sverget jeg på at i år skulle jeg bare ønske meg gavekort for så å kose meg i romjula.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Gavekort på et senter fungerer perfekt for mange. Har gitt det til barn i alderen 10-17. Evt. kontantkort til tlf.

Eldre kan også få gavekort i en blomsterbutikk. Supert om du etterpå sender et postkort som påminnelse f.eks. til påska e.l. om å bruke det.

Busskort om noen kjører buss.

Skjønnhetspleie/masasje.

Kurv med vin/julegodter/mat.

Lego til de små barna. Alltid like stas.

Noen gode forslag der! Vin og matkurv kan brukes til et par stykker.

Bukker og takker

Gjest mirakel*2?
Skrevet

En konvolutt med gavekort til det største kjøpesenteret i nærheten. Skriv en invitasjon i kortet hvor du sier at dere møtes på senteret til romjulssalg ved åpningstiden en dag i romjula og at du inviterer på kaffe og julekaker hjemme hos deg etterpå.

Om de bor for langt unna sender du gavekort til en butikk nær dem, og foreslår samme romjulssalgaktivitet for dem.

I fjor når jeg gikk blakk rundt i byen i romjula og så på salget sverget jeg på at i år skulle jeg bare ønske meg gavekort for så å kose meg i romjula.

Lurt å gi gavekort i og med at alt kommer på salg rett over jul!

Petrine Eiffel
Skrevet

Jente 12 år

Har ikke peiling...

Jente 14 år

-undertøyssett fra H&M

-vin

Mor 40 årene

-vin

Far 50 årene

-vin

-vin eller sengetøy

-vin

Svigerinne 17 år

-undertøyssett fra H&M

-barbermaskin

-vin

Gutt 3 år (ca 150)

Fischerprice-leke.

Gutt 1 år (ca 150)

Huff, jeg hadde vært flau hvis jeg skulle gitt bort vin til så mange mennesker. Bare oser "jeg visste ikke hva jeg skulle kjøpe til dere, så her får dere en flaske med billig vin".

Gjest noen forslag fra meg
Skrevet

Jente 12 år: veske, bok om frøken detektiv

Jente 14 år: veske, lipgloss, skjerf

Ektepar 40-50 år (maks 200 tilsammen): noe her? http://www.bokkilden.no/ThemeBrowser.aspx?CategoryID=25&PublishingCategoryName=matogdrikke

Mor 40 årene: fleeceteppe, god ansiktskrem, badesalt og såper

Far 50 årene: skjerf, hansker, martini

Søster og samboer midten av 20 årene: vinstativ, sengesett

Svigerfar og svigermor 50 årene: bilde-rammer med bilder i, telysestaker, cd (Il divo "Ancora")

Svigerinne 17 år: sminke, dagbok, lysestake

Samboeren min (Skal koste 500-800): jakke

Besteforeldre (100 kr på hver): fotoalbum (evt. med bilder i), fruktkurv, likør

Gutt 3 år (ca 150): genser, klosser

Gutt 1 år (ca 150): skje og gaffel

Gjest noen forslag fra meg
Skrevet

Lurt å gi gavekort i og med at alt kommer på salg rett over jul!

Men litt kjedelig.....

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jente 12 år: veske, bok om frøken detektiv

Jente 14 år: veske, lipgloss, skjerf

Ektepar 40-50 år (maks 200 tilsammen): noe her? http://www.bokkilden.no/ThemeBrowser.aspx?CategoryID=25&PublishingCategoryName=matogdrikke

Mor 40 årene: fleeceteppe, god ansiktskrem, badesalt og såper

Far 50 årene: skjerf, hansker, martini

Søster og samboer midten av 20 årene: vinstativ, sengesett

Svigerfar og svigermor 50 årene: bilde-rammer med bilder i, telysestaker, cd (Il divo "Ancora")

Svigerinne 17 år: sminke, dagbok, lysestake

Samboeren min (Skal koste 500-800): jakke

Besteforeldre (100 kr på hver): fotoalbum (evt. med bilder i), fruktkurv, likør

Gutt 3 år (ca 150): genser, klosser

Gutt 1 år (ca 150): skje og gaffel

du har avgjort noen av presangene for meg:) Takk skal du ha. Det med jakke til samboeren var lurt. Han sa faktisk for en stund siden at han ønsket seg det. Det hadde jeg helt glemt.

skorpionfisken
Skrevet

Huff, jeg hadde vært flau hvis jeg skulle gitt bort vin til så mange mennesker. Bare oser "jeg visste ikke hva jeg skulle kjøpe til dere, så her får dere en flaske med billig vin".

Må den være så billig da? Jeg blir kjempeglad for en flaske vin jeg.

Skrevet

Hehe... jeg har selv aldri kjøpt vin i julegave, men til f.eks svigers som jeg tar null ansvar for gavehandling til, vet jeg at det har blitt litt vin som er innkjøpt bare få dager før julaften. ;)

Gjest festlig jul!
Skrevet

Jente 12 år

Har ikke peiling...

Jente 14 år

-undertøyssett fra H&M

-vin

Mor 40 årene

-vin

Far 50 årene

-vin

-vin eller sengetøy

-vin

Svigerinne 17 år

-undertøyssett fra H&M

-barbermaskin

-vin

Gutt 3 år (ca 150)

Fischerprice-leke.

Gutt 1 år (ca 150)

He-he, hvis de feirer jul sammen, alle disse, så blir det i alle fall en

Skrevet

Hva med å be om ønskelister fra de du skal kjøpe gaver til? Så setter du deg ned og planlegger hva og hvor du skal handle, og så drar du ut og kjøper inn. Gjort på en kveld, og alle blir garantert fornøyd med gavene. Vi gir alltid ønskelister til de vi kjenner, så blir det lettere for dem og vi slipper å få ting vi ikke trenger.

Skrevet

Elektronisk vater til mannen i huset. Eller elektrisk skrudrill uten ledning.Aner ikke hva det koster, men alt av verktøy pleier å slukes rått av voksne menn. Dvd film er også kult for mange menn.

Til de minste barna ville jeg gitt gode barnebøker, eller tegnesaker og fargebok. Eventuellt malerskrin til ungen på 3 år. Slike ting er forbruksvare og alltid like velkommen med ny forsyning.

Til tenåringsbarna så er det masse fine smykker å velge i f.eks. på Glitter butikkene. Hårbøyler og armbånd, øredobber m.mer.

Til ho mor ville jeg gitt en bok av unni lundells sin serie. Eller en romantisk bok. Spør i bokhandel hva som er populært dette året. Kokebøker er også gøy å få.

Til gamle besteforeldre så er ofte nattkjoler og ulltrøyer godt mottatt. Eller en god slåbrok til bestefar. Og ikke å forglemme tøfler! Finnes stadig tøfler på tilbud i skoforretningen. Trygge og gode pakker å gi.

Ser at mange har forslag om vin, men det synes jeg ikke noe om hvis ikke personen selv har ymtet frempå om dette ønsket.

Og jeg er av den typen som synes at en god konfekteske er snadder å gi bort og ikke minst få selv. Det blir litt luksus fordi man sjelden kjøper det til seg selv. Obs, pass på at ikke personen er på slankis...!

Dessuten har jeg også av og til gitt en flott kurv med juleblomster til de eldste i vår familie. Gamle folk er veldig glad i blomster. Også asalea på stamme er nydelige!

Ja, nå har du en del forslag fra meg også.

Skrevet

He-he, hvis de feirer jul sammen, alle disse, så blir det i alle fall en

Hehe, det hadde nok blitt litt pinlig for gavekjøperen!! Men en morsom avslutning på julaften kanskje, hvis de åpnet alle sammen.

Skrevet

Jeg hadde blitt mye gladere for ei flaske vin, rimelig eller dyr, enn at de skulle gi meg noe skapfyll jeg ikke trengte.

Eller noe som er kjøpt for kjøpe.

Smak og behag ;-)

Gjest Flystripa
Skrevet

Til to jenter i 12-14 årsalderen har jeg kjøpt undertøy: svart trøye + matchende hipstertruse m/ snoopy i sølvfarget trykk. Det ble 90 kr pr sett. På Norli har jeg kjøpt mobilsmykke til 60,- Det var stilig med forbokstaven deres i metall m/blanke stener. (Sånn som er så populært som smykkeanheng nå.)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hehe, det hadde nok blitt litt pinlig for gavekjøperen!! Men en morsom avslutning på julaften kanskje, hvis de åpnet alle sammen.

kanskje ikke så morsomt for barna:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...