Gå til innhold

I år har jeg virkelig ikke tid til julehandel. Kan dere hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Til to jenter i 12-14 årsalderen har jeg kjøpt undertøy: svart trøye + matchende hipstertruse m/ snoopy i sølvfarget trykk. Det ble 90 kr pr sett. På Norli har jeg kjøpt mobilsmykke til 60,- Det var stilig med forbokstaven deres i metall m/blanke stener. (Sånn som er så populært som smykkeanheng nå.)

kanskje sånn smykke til 12 åringen. Er det noe som 12 åringer liker? Jeg har aldri sett de smykkene engang.

takk:)

Petrine Eiffel
Skrevet

Jeg hadde blitt mye gladere for ei flaske vin, rimelig eller dyr, enn at de skulle gi meg noe skapfyll jeg ikke trengte.

Eller noe som er kjøpt for kjøpe.

Smak og behag ;-)

Jeg sa ikke at jeg ikke ville blitt glad for en flaske vin, men jeg ville blitt flau hvis jeg skulle ha kjøpt vin til halve familien/vennegjengen. Jeg liker å kjøpe mer gjennomtenkte saker, og da blir det heller ikke skapfyll:-)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Elektronisk vater til mannen i huset. Eller elektrisk skrudrill uten ledning.Aner ikke hva det koster, men alt av verktøy pleier å slukes rått av voksne menn. Dvd film er også kult for mange menn.

Til de minste barna ville jeg gitt gode barnebøker, eller tegnesaker og fargebok. Eventuellt malerskrin til ungen på 3 år. Slike ting er forbruksvare og alltid like velkommen med ny forsyning.

Til tenåringsbarna så er det masse fine smykker å velge i f.eks. på Glitter butikkene. Hårbøyler og armbånd, øredobber m.mer.

Til ho mor ville jeg gitt en bok av unni lundells sin serie. Eller en romantisk bok. Spør i bokhandel hva som er populært dette året. Kokebøker er også gøy å få.

Til gamle besteforeldre så er ofte nattkjoler og ulltrøyer godt mottatt. Eller en god slåbrok til bestefar. Og ikke å forglemme tøfler! Finnes stadig tøfler på tilbud i skoforretningen. Trygge og gode pakker å gi.

Ser at mange har forslag om vin, men det synes jeg ikke noe om hvis ikke personen selv har ymtet frempå om dette ønsket.

Og jeg er av den typen som synes at en god konfekteske er snadder å gi bort og ikke minst få selv. Det blir litt luksus fordi man sjelden kjøper det til seg selv. Obs, pass på at ikke personen er på slankis...!

Dessuten har jeg også av og til gitt en flott kurv med juleblomster til de eldste i vår familie. Gamle folk er veldig glad i blomster. Også asalea på stamme er nydelige!

Ja, nå har du en del forslag fra meg også.

Verktøy til samboeren var lurt. Det setter han nok pris på.

Jakke verktøy, jakke verktøy...hmmm

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hva med å be om ønskelister fra de du skal kjøpe gaver til? Så setter du deg ned og planlegger hva og hvor du skal handle, og så drar du ut og kjøper inn. Gjort på en kveld, og alle blir garantert fornøyd med gavene. Vi gir alltid ønskelister til de vi kjenner, så blir det lettere for dem og vi slipper å få ting vi ikke trenger.

de jeg spør bare hipser på skulderen:)

Skrevet

Jeg sa ikke at jeg ikke ville blitt glad for en flaske vin, men jeg ville blitt flau hvis jeg skulle ha kjøpt vin til halve familien/vennegjengen. Jeg liker å kjøpe mer gjennomtenkte saker, og da blir det heller ikke skapfyll:-)

Da er det jo greitt.

Tror jammen jeg skal tipse folk om at i år vil jeg ha vin. Så slipper jeg kanskje og få masse nye vanlige kjøkkenglass i år også ;-)

Gjest Flystripa
Skrevet

kanskje sånn smykke til 12 åringen. Er det noe som 12 åringer liker? Jeg har aldri sett de smykkene engang.

takk:)

Som smykke er det dyrt, 200,- for bare anhenget, uten kjede.

Men som mobilsmykke var det billig.

Skrevet

kanskje ikke så morsomt for barna:)

Nei tenkte selvsagt at det bare var de som fikk vin som var tilstede. ;)

Gjest Flystripa
Skrevet

Ektepar : På Christiania glassmagasin har de sånne stilige telysestaker fra Steninge slott. Altså en tykk halvgjennomsiktig glassplate ca 7-8 cm i diameter m/kunst-farger, og telyset står bakom dette om lager et fint skinn. koster 200,-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...