Gå til innhold

Reparere varmeanlegg i gammel bil?

Anbefalte innlegg

Gjest kald bil
Skrevet

Varmeanlegget i vår gamle toyota 83 modell nekter å varme opp bilen lengre.

Er det dyrt å få det reparert?

Kan noen si noe om ca pris?

Gjest Kald bil
Skrevet

83-modell? Kjøp ny bil!

Det var ikke det det ble spurt om.

Petrine Eiffel
Skrevet

Nei, men det vil koste mer enn bilen er verdt å skifte/reparere dette...

Skrevet

På et verkstedet vil det fort koste noen kroner. Et varmeregister koster ca. 2.500 til 3.000 pluss jobben.

Det er endel jobb så det er vel tvilsomt om du kommer under 4 til 5.000.

Du kan ikke koste på en så gammel pris en slik sum.

Det beste er å skaffe et register på en vrakplass. Dette koster ca. 400 kr. så har du en som kan hjelpe deg å skru så er det en meget god løsning.

Skrevet

Blir temperaturen på motoren varm da? Står den på normalt?

Det kan jo hende at det er så enkelt at termostaten er ødelagt. Hvis den står i åpen stilling hele tiden så vil ikke temperaturen på motoren bli høy nok og du får en kald bil.

Hvis det er kun termostaten så koster ikke denne stort, antagelig under 100 kroner, pluss jobben. Men det er ikke mye jobb, så da snakker vi kun om noen få hundre lapper.

Skrevet

På min 98-modell kom jeg opp i den summen mrxx nevnte; 5000kr for bytte av varmeapparatregister.

Men da var jeg lei av å fryse så jeg betalte med bare en liiiten grimase.;-)

Skrevet

Javel, så du opptrer litt tøff i trynet? Da faller motivasjonen til å gi deg noe råd ned på bunnnivå.

Gjest Kald bil
Skrevet

Javel, så du opptrer litt tøff i trynet? Da faller motivasjonen til å gi deg noe råd ned på bunnnivå.

Ja men du har jo allerede gitt meg råd om å kjøpe ny bil.

Ser du meg gjennom skjermen?

Kanskje lurt å foreslå cam på dol?

Tøff tøffere tøffest vettu..

Skrevet

Ja men du har jo allerede gitt meg råd om å kjøpe ny bil.

Ser du meg gjennom skjermen?

Kanskje lurt å foreslå cam på dol?

Tøff tøffere tøffest vettu..

Jeg er alldeles ikke "Mye bedre", men reagerte på oppførselen din.

Skrevet

*ler* syns du reaksjonen var så merkelig når hun spør om varmeapparatet? hun vet selvsagt selv at hun har en gammel bil....ikke svarte hun frekt på noen måte heller.

Skrevet

Javel så jeg kan ikke si at jeg ikke hadde spørsmål om ny bil da?

Jeg spurte tross alt om ett varmeapperat!Så jeg skjønner ikke hva det har med ny bil å gjøre!?

Skrevet

Jeg spurte tross alt om ett varmeapperat!Så jeg skjønner ikke hva det har med ny bil å gjøre!?

Sikkert fordi det koster like mye å reparere som bilen er verdt :-)

Skrevet

...men billigere enn å kjøpe ny bil.... - jeg er i samme situasjon - har god bil i minst 2-4 år til - (Toyota selvsagt) - men må koste på noen kroner for at den skal bli EU-godkjent. På verkstedet sier de at det vil lønne seg - selv om jeg ikke vil få noe særlig for den om jeg selger den - det lønner seg å "bruke den opp" - sier de.

GODE BILER DE TOYOTANE!!! :)

Skrevet

...men billigere enn å kjøpe ny bil.... - jeg er i samme situasjon - har god bil i minst 2-4 år til - (Toyota selvsagt) - men må koste på noen kroner for at den skal bli EU-godkjent. På verkstedet sier de at det vil lønne seg - selv om jeg ikke vil få noe særlig for den om jeg selger den - det lønner seg å "bruke den opp" - sier de.

GODE BILER DE TOYOTANE!!! :)

De er det. Men prisen begynner å avspeile kvaliteten. Bedre å reparere en man vet historien til, enig! :-)

Gjest Kald bil
Skrevet

Ok da skjønner jeg, men da kunne vedkommende ha sagt at det var det h*n mente.

Skrevet

Hvorfor bruker du to forskjellige nick i en og samme tråd???

Min mening om deg er den samme, uansett hva du kaller deg.

Skrevet

Hvorfor bruker du to forskjellige nick i en og samme tråd???

Min mening om deg er den samme, uansett hva du kaller deg.

Jeg har det med å oute meg selv i tråder så jeg bruker egentlig ikke flere nick enn midia.

De få gangene jeg har prøvd så har jeg outet meg selv:(

Enn du? du har vel også brukt to nick i denne tråden?

Skrevet

Jeg har det med å oute meg selv i tråder så jeg bruker egentlig ikke flere nick enn midia.

De få gangene jeg har prøvd så har jeg outet meg selv:(

Enn du? du har vel også brukt to nick i denne tråden?

Nei, jeg har alldeles ikke brukt to nick.

Du er ikke bare tøff i trynet mot andre deltakere i tråden, du må lide av personlighetsspaltning i tillegg.

Skrevet

På min 98-modell kom jeg opp i den summen mrxx nevnte; 5000kr for bytte av varmeapparatregister.

Men da var jeg lei av å fryse så jeg betalte med bare en liiiten grimase.;-)

Det koster noe jævlig dette. Jeg er glad jeg kan skru alt selv, det sparer jeg svært mye penger på i løpet av årene. Jeg gjør alt fra å plukke motorer i filler til å sveise rust.

I tillegg kjøper jeg de delene som er verdt å kjøpe på vrakplassen. Det er ofte bare 1/4 av prisen, under det av og til også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...