Gå til innhold

Reparere varmeanlegg i gammel bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det koster noe jævlig dette. Jeg er glad jeg kan skru alt selv, det sparer jeg svært mye penger på i løpet av årene. Jeg gjør alt fra å plukke motorer i filler til å sveise rust.

I tillegg kjøper jeg de delene som er verdt å kjøpe på vrakplassen. Det er ofte bare 1/4 av prisen, under det av og til også.

Det er sånne mannfolk som jeg savner her i huset, mrxx!

Sånne som vet hvilke vinterdekk som er bra, hva jeg skal gjøre når det er rustflekker?

Hva det er som bråker bak på venstre side rundtomkring hjulet når jeg kjører i dumper?

Er det farlig når det lukter bensin i cupéen? Og, når det gjelder alt som har med bil å gjøre er, etter om det er farlig, spørsmålet HVOR dyrt blir det..?

For ikke å snakke om at jeg nå trenger stereoanlegg og det er så INNMARI mye forskjellig å sette seg inn i.

Det er sånn mannfolkgreie som jeg gjerne skulle ha sluppet:)

*hjertesukk*

Men så blir jeg vel en drømmekunde på HIFi-butikk da. Jeg kommer vel ut med noe mye dyrere enn jeg hadde tenkt for jeg ikke har peiling og selgeren var flink;-))

Skrevet

Nei, jeg har alldeles ikke brukt to nick.

Du er ikke bare tøff i trynet mot andre deltakere i tråden, du må lide av personlighetsspaltning i tillegg.

GI DEG MENS LEKEN ER GOD BEBBA!!

Skrevet

Det er sånne mannfolk som jeg savner her i huset, mrxx!

Sånne som vet hvilke vinterdekk som er bra, hva jeg skal gjøre når det er rustflekker?

Hva det er som bråker bak på venstre side rundtomkring hjulet når jeg kjører i dumper?

Er det farlig når det lukter bensin i cupéen? Og, når det gjelder alt som har med bil å gjøre er, etter om det er farlig, spørsmålet HVOR dyrt blir det..?

For ikke å snakke om at jeg nå trenger stereoanlegg og det er så INNMARI mye forskjellig å sette seg inn i.

Det er sånn mannfolkgreie som jeg gjerne skulle ha sluppet:)

*hjertesukk*

Men så blir jeg vel en drømmekunde på HIFi-butikk da. Jeg kommer vel ut med noe mye dyrere enn jeg hadde tenkt for jeg ikke har peiling og selgeren var flink;-))

Er nok viktig å ha noen i huset som kan dekke de gjøremål som man ikke kan klare selv. En handyman i huset tror jeg ikke er så dumt, det meste kan ordnes billig da.

Men det er bare å vifte litt med stjerten det så står gutta i kø:-)

Skrevet

Det koster noe jævlig dette. Jeg er glad jeg kan skru alt selv, det sparer jeg svært mye penger på i løpet av årene. Jeg gjør alt fra å plukke motorer i filler til å sveise rust.

I tillegg kjøper jeg de delene som er verdt å kjøpe på vrakplassen. Det er ofte bare 1/4 av prisen, under det av og til også.

Hvor bor du sa du? Jeg skulel ha skiftet en frontrute og en mansjett på noe styregreier og pusså på noen bremse-et-eller-annet :)

Jeg har nybakt! :-)

Skrevet

Hvor bor du sa du? Jeg skulel ha skiftet en frontrute og en mansjett på noe styregreier og pusså på noen bremse-et-eller-annet :)

Jeg har nybakt! :-)

Frontruten er litt jobb med å få den ut, men utover det er dette en lett match:-)

Nybakt hørtes fristende ut, men du bor nok for langt unna tror jeg.

Skal gjøre en jobb for en nybakt pappa og nyetablert familie. De har en gammel bil som de skal skifte varmegerister på, prislapp på verkstedet ca. 5.000, pluss skifte registerreim, pris 2.500.

Dette er langt i overkant av hva de har råd til og og hva bilen er verdt og de har vært fortvilet en stund. Jeg skrur ikke all verden for andre, men slike hjelper jeg, de slipper nok unna med under 2.000 med delene.

Skrevet

GI DEG MENS LEKEN ER GOD BEBBA!!

Her trengs det nok en bekreftelse fra webmaster på at jeg IKKE er "bebba".

Skrevet

Frontruten er litt jobb med å få den ut, men utover det er dette en lett match:-)

Nybakt hørtes fristende ut, men du bor nok for langt unna tror jeg.

Skal gjøre en jobb for en nybakt pappa og nyetablert familie. De har en gammel bil som de skal skifte varmegerister på, prislapp på verkstedet ca. 5.000, pluss skifte registerreim, pris 2.500.

Dette er langt i overkant av hva de har råd til og og hva bilen er verdt og de har vært fortvilet en stund. Jeg skrur ikke all verden for andre, men slike hjelper jeg, de slipper nok unna med under 2.000 med delene.

Ja, jeg fikk et overslag på 17000 jeg da...helt til gubben var nede og da sa de; "å - er det DIN bil?" - da kunne han gjøre det selv for en billig penge sa de da....møkkamenna....Men det er ikke alt han får til sjøl - har ikke rette plassen, eller verktøyet. jaja, -

Jeg bor 45 minutter fra Oslo....)

Skrevet

Ja, jeg fikk et overslag på 17000 jeg da...helt til gubben var nede og da sa de; "å - er det DIN bil?" - da kunne han gjøre det selv for en billig penge sa de da....møkkamenna....Men det er ikke alt han får til sjøl - har ikke rette plassen, eller verktøyet. jaja, -

Jeg bor 45 minutter fra Oslo....)

17.000? herre-min-jesus. Hadde jeg hatt så mye penger å bruke på bilen din hadde du fått en bil med det meste nesten nytt. Da skulle du ha hatt bil i mange, mange år.

Greit nok at de kan gjøre billigere arbeid fordi de kjenner noen, så jeg håper det var slik i ditt tilfelle og at de ikke utnyttet at du var kvinne og sjangset på at du ikke kunne stort om bil.

Det blir i tilfelle svært useriøst. Dette kan jo ruinere en stakkar.

Skrevet

17.000? herre-min-jesus. Hadde jeg hatt så mye penger å bruke på bilen din hadde du fått en bil med det meste nesten nytt. Da skulle du ha hatt bil i mange, mange år.

Greit nok at de kan gjøre billigere arbeid fordi de kjenner noen, så jeg håper det var slik i ditt tilfelle og at de ikke utnyttet at du var kvinne og sjangset på at du ikke kunne stort om bil.

Det blir i tilfelle svært useriøst. Dette kan jo ruinere en stakkar.

Det må jo ha vært for at jeg var kvinne! - når bilen er i orden skal jeg skrive et SVÆRT stykke i avisa om Toyota Moss - med litt snert, selvsagt - og så skal jeg se hva de gjør...har vært kunde der i mange år.

Skrevet

Det må jo ha vært for at jeg var kvinne! - når bilen er i orden skal jeg skrive et SVÆRT stykke i avisa om Toyota Moss - med litt snert, selvsagt - og så skal jeg se hva de gjør...har vært kunde der i mange år.

Hvis dette er fordi du er kvinne så er dette svært useriøst og fortjener et innlegg i avisen.

17.000 er jævlig mye penger og man kommer i en posisjon hvor man ikke vet hva man skal gjøre. Enten å reparere eller å kjøpe en annen bil.

Uansett så blir det mange tapte penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...