Gå til innhold

Koster det 10,50 å sende brev til USA?

Anbefalte innlegg

Gjest betasuppe
Skrevet

Var på posten i dag og ba om frimerke på brev til USA. Dama bak skranken mente det kostet 10,50.

Det kan da ikke stemme?! Det koster jo 9 kroner innenlands og såvidt jeg kan huske koster det 14 kroner innen Europa. (stemmer ikke det da?)

Og da KAN det jo ikke koste bare 10,50 til USA?!!

Men hun ga seg ikke. Dette var et lite postkontor i en liten by som ikke engang har eget postkontor, men som har fått seg en liten skranke på Kiwi:)

Skrevet

Nei, det koster ikke 9kr innenlands. Er det ikke 6 da?

Skrevet

Er det virkelig noe å henge seg opp i om du har spart en femmer da?

Skrevet

Du blander sammen 20g og 50g.

Europa: 20g=9,50, 50g=14

Verden: 20g=10,50, 50g=21

Skrevet

Ho er vel, naturlig nok, redd for at det ikke er betalt nok - slik at brevet ikke kommer frem, eller mottaker må betale straffeporto :)

Gjest betasuppe
Skrevet

Surpomp.

Skrevet

Nei, det koster ikke 9kr innenlands. Er det ikke 6 da?

Jo, det koster 6 kroner for et vanlig brev innenlands.

Skrevet

Jo, det koster 6 kroner for et vanlig brev innenlands.

det skal lite til at det vipper over 20 gram og koster 9 :)

Skrevet

Ho er vel, naturlig nok, redd for at det ikke er betalt nok - slik at brevet ikke kommer frem, eller mottaker må betale straffeporto :)

Godt poeng..

Skrevet

det skal lite til at det vipper over 20 gram og koster 9 :)

Det er så, men er det opp til 20 g koster det ikke mer enn 6 kroner. (Dvs. jeg synes det er dyrt jeg da...)

Skrevet

Surpomp.

Kunne nok slengt på en geip eller noe der ja..

Men jeg hadde akkurat vært ute på felleskjøkkenet, og der måtte jeg sette på maskina, stable sammen oppvask, koste golvet, rydde benken og ta ut søpla - før jeg kunne begynne å lage meg mat. Og ikke noe av det var mitt.

Skrevet

Kunne nok slengt på en geip eller noe der ja..

Men jeg hadde akkurat vært ute på felleskjøkkenet, og der måtte jeg sette på maskina, stable sammen oppvask, koste golvet, rydde benken og ta ut søpla - før jeg kunne begynne å lage meg mat. Og ikke noe av det var mitt.

Har du ikke flyttet enda ;-)

Skrevet

Har du ikke flyttet enda ;-)

Hehe, nei. Flytter vel ut til jul, og så drar jeg jo til Australia. *begynne å gråte igjen*

Skrevet

Hehe, nei. Flytter vel ut til jul, og så drar jeg jo til Australia. *begynne å gråte igjen*

Du kan dole i Australia også ;o)

Skrevet

Jeg har ikke betalt mer enn 6 kroner innenlands jeg, i alle fall. Innen Europa er det vel bortimot 9 kroner?

Skrevet

Så du drar bort for å studere, var det det? Kjempebra! Veldig, veldig flink pike! Du kommer ikke til å skjønne at du vurderte å ikke dra, når du har vært borte litt. Tror jeg, har vært sånn med de jeg kjenner som har gjort det samme :-)

Skrevet

Så du drar bort for å studere, var det det? Kjempebra! Veldig, veldig flink pike! Du kommer ikke til å skjønne at du vurderte å ikke dra, når du har vært borte litt. Tror jeg, har vært sånn med de jeg kjenner som har gjort det samme :-)

Jeg skal jobbe et halvt år, fordi jeg har et opphold i studiene så alikevel.

Vet egentlig at jeg kommer til å trives og være glad for at jeg dro når jeg først er der, men det er bare steget å vaske ned hybelen, dra fra kjæreste og pus, osv.

Det var sånn når jeg var liten, da _hata_ jeg å dusje, mamma hadde en evig kamp med meg hver gang, og jeg hylte og bar meg. Med en gang jeg var kommet inn, så sang og trallet jeg, og problemet ble å få meg ut =p

Skrevet

Du kan dole i Australia også ;o)

Da er jo alle problemene løst! =p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...