Gå til innhold

So you think you can tell

Anbefalte innlegg

Skrevet

So, so you think you can tell Heaven from Hell,

blue skies from pain.

Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil?

Do you think you can tell?

;-)

Skrevet

Come with me my friend, come and see the end, and let me swallow up your pain. Leave the village lights, step into the night, open your mouth to my bloody rain. And at your second birth, we will slay the earth, and stalk mankind 'til Heaven burns. Just lay down for me, naked for me to see. It's just one kiss, that's all I need.

Siden vi først er i det romantiske kosehjørnet. :)

Skrevet

Det tenkte jeg også nårjeg leste so you think you can dance ;)

Did they get you to trade, your heroes for ghosts?

Skrevet

Come with me my friend, come and see the end, and let me swallow up your pain. Leave the village lights, step into the night, open your mouth to my bloody rain. And at your second birth, we will slay the earth, and stalk mankind 'til Heaven burns. Just lay down for me, naked for me to see. It's just one kiss, that's all I need.

Ååååh, hvilken er det igjen?? Jeg har det så ufattelig på tunga, men greier ikke komme på det.

Skrevet

Ååååh, hvilken er det igjen?? Jeg har det så ufattelig på tunga, men greier ikke komme på det.

A Kiss to Remember.

Hvis du vet hvilket band det er så er det ikke verst i det hele tatt! :)

Skrevet

A Kiss to Remember.

Hvis du vet hvilket band det er så er det ikke verst i det hele tatt! :)

DET var det ja! My dying bride ;) Den er fin. Hadde aldri forestilt meg at du hørte på sånn musikk. Hva annet liker du da?

Skrevet

Wish you were here er forresten ikke romantisk i det hele tatt...

Skrevet

Wish you were here er forresten ikke romantisk i det hele tatt...

I know.

Skrevet

DET var det ja! My dying bride ;) Den er fin. Hadde aldri forestilt meg at du hørte på sånn musikk. Hva annet liker du da?

Jeg må nesten ta det senere, for nå skal jeg spise sushi!

Men det er ikke verst at du liker My Dying Bride. :)

Skrevet

Hva annet jeg liker. Vel, det er så mange. Men jeg styrer glatt unna det som er av dance og teckno og den slags vannvidd. Samt VG-lista og annet søppel.

Men innenfor MDB-genren:

Hvis du liker MDB bør du i hvert fall sjekke ut Draconian. Albumet Arcane Rain Fell er noe av det beste jeg har hørt innen genren. De er åpenbart inspirert av My Dying Bride.

Ellers har jeg vokst opp med Maiden, Wasp, , Slayer, Metallica og den slags, og metal-smaken utviklet seg raskt til litt hardere metal.

Det beste man finner er fra Norge, og band som Taake, Windir, tidlig Satyricon, tidlig Dimmu, Emperor, det Burzum ga ut før Varg ble bura inn, Immortal, noe av Kovenant (eller egentlig bare Nexus Polaris), til tider Gorgoroth, Ulver, Paradise Lost, Sirinia, Forest of Shadows, Therion, Enslaved og Arcturus, hører jeg relativt mye på ennå.

Ja, og De Mysteriis Dom Sathanas av Mahyem.

Som sagt: Det finnes vannvittig mye bra norsk metal!

Ellers hører jeg på mye gammel rock. The Who, Elvis, Led Zeppelin, Velvet Underground, osv.

Jeg hører til og med en del på Mozart og Beethoven.

Det finnes naturligvis også en del godkjent nyere musikk, men det er vanskelig å finne det hørbare i mylderet av søppel.

Jokke og Raga må naturligvis også nevnes. Spesielt Jokke. Kongen!

Skrevet

Hva annet jeg liker. Vel, det er så mange. Men jeg styrer glatt unna det som er av dance og teckno og den slags vannvidd. Samt VG-lista og annet søppel.

Men innenfor MDB-genren:

Hvis du liker MDB bør du i hvert fall sjekke ut Draconian. Albumet Arcane Rain Fell er noe av det beste jeg har hørt innen genren. De er åpenbart inspirert av My Dying Bride.

Ellers har jeg vokst opp med Maiden, Wasp, , Slayer, Metallica og den slags, og metal-smaken utviklet seg raskt til litt hardere metal.

Det beste man finner er fra Norge, og band som Taake, Windir, tidlig Satyricon, tidlig Dimmu, Emperor, det Burzum ga ut før Varg ble bura inn, Immortal, noe av Kovenant (eller egentlig bare Nexus Polaris), til tider Gorgoroth, Ulver, Paradise Lost, Sirinia, Forest of Shadows, Therion, Enslaved og Arcturus, hører jeg relativt mye på ennå.

Ja, og De Mysteriis Dom Sathanas av Mahyem.

Som sagt: Det finnes vannvittig mye bra norsk metal!

Ellers hører jeg på mye gammel rock. The Who, Elvis, Led Zeppelin, Velvet Underground, osv.

Jeg hører til og med en del på Mozart og Beethoven.

Det finnes naturligvis også en del godkjent nyere musikk, men det er vanskelig å finne det hørbare i mylderet av søppel.

Jokke og Raga må naturligvis også nevnes. Spesielt Jokke. Kongen!

Hehe, okei. Jeg har knapt hørt om noen av de andre du nevner =p

Du liker en del hardere musikk enn det jeg liker hvertfall. MDB er vel helt i hard-ytterkanten av det jeg hører på.

Men techno og trance og vg-lista er jeg _veldig_ enig i er bæsj =)

Skrevet

Hehe, okei. Jeg har knapt hørt om noen av de andre du nevner =p

Du liker en del hardere musikk enn det jeg liker hvertfall. MDB er vel helt i hard-ytterkanten av det jeg hører på.

Men techno og trance og vg-lista er jeg _veldig_ enig i er bæsj =)

Enkelte av bandene over er nok hakket hardere enn MDB, ja. Men hvis du ikke har hørt om Draconian, Forest of Shadows, Sirinia, Therion og Ulver, kan du med fordel sjekke dem ut hvis du liker MDB.

Skrevet

Enkelte av bandene over er nok hakket hardere enn MDB, ja. Men hvis du ikke har hørt om Draconian, Forest of Shadows, Sirinia, Therion og Ulver, kan du med fordel sjekke dem ut hvis du liker MDB.

Jeg synes MDB er litt i det hardeste laget også, har bare ett par sanger. Liker a kiss to remember og black god, f.eks, men for mange sanger på en gang blir for mye av det gode =)

Jeg er mer i DreamTheater/Pink Floyd/etc-fløyen - men for all del, skader ikke å sjekke ut ny musikk =)

Skrevet

Jeg synes MDB er litt i det hardeste laget også, har bare ett par sanger. Liker a kiss to remember og black god, f.eks, men for mange sanger på en gang blir for mye av det gode =)

Jeg er mer i DreamTheater/Pink Floyd/etc-fløyen - men for all del, skader ikke å sjekke ut ny musikk =)

Pink Floyd var utrolig bra fram til A Final Cut. Dream Theatre har jeg ikke noe forhold til.

Men samtlige av banda over er veldig melodiøse. Spesielt nyere Therion (ikke ulikt Nigthwish, men mye, mye bedre enn fjortisenes banale onaniprosjekt fra Finland).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...