Idéfix Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Er temperamentet en del av personligheten? Eller er personligheten en del av temperamentet? Eventuelt hva er forskjellen? Noen kloke hoder som kan hjelpe meg? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Alternativ a. Hvis noe er større enn det andre er det personligheten, så bor temperamentet inni den,på et vis. Temperament er bare et av mange personlighets parametere. Imnteligens er et eksempel på et annet slikt parameter..Summen av disse forskjellige tingene kan man vel(svært enkelt) si at kan danne grunnlag for personligheten. Klønete sagt, men det var det beste jeg klarte akurat nå..;-) 0 Siter
amber sun Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Alternativ a. Hvis noe er større enn det andre er det personligheten, så bor temperamentet inni den,på et vis. Temperament er bare et av mange personlighets parametere. Imnteligens er et eksempel på et annet slikt parameter..Summen av disse forskjellige tingene kan man vel(svært enkelt) si at kan danne grunnlag for personligheten. Klønete sagt, men det var det beste jeg klarte akurat nå..;-) Bra svar det, laguna. Skriver bare under jeg. 0 Siter
cecily Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Temperament hører inn under personlighet. 0 Siter
cecily Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Temperament hører inn under personlighet. Personlighetstrekk er relativt varige kognitive, emosjonelle og atferdskarakteristikker av personer, som gjør det lettere å skille individer fra hverandre. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Jeg har mye temperament og det er en del av min personlighet. 0 Siter
Idéfix Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Alternativ a. Hvis noe er større enn det andre er det personligheten, så bor temperamentet inni den,på et vis. Temperament er bare et av mange personlighets parametere. Imnteligens er et eksempel på et annet slikt parameter..Summen av disse forskjellige tingene kan man vel(svært enkelt) si at kan danne grunnlag for personligheten. Klønete sagt, men det var det beste jeg klarte akurat nå..;-) Takk! Jeg er fornøyd jeg! 0 Siter
Idéfix Skrevet 24. november 2005 Forfatter Skrevet 24. november 2005 Personlighetstrekk er relativt varige kognitive, emosjonelle og atferdskarakteristikker av personer, som gjør det lettere å skille individer fra hverandre. Takk *noterer alt* 0 Siter
Gjest printa Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Her kommer mer om temperament: http://www.babyverden.no/templates/Article____4310.aspx 0 Siter
Gjest svaksterk Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Personlighetstrekk er relativt varige kognitive, emosjonelle og atferdskarakteristikker av personer, som gjør det lettere å skille individer fra hverandre. hehe :-) som jeg skulle sagt det selv. Det er vel en av definisjonene ja :-) Husker jeg pugget den! 0 Siter
cecily Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 hehe :-) som jeg skulle sagt det selv. Det er vel en av definisjonene ja :-) Husker jeg pugget den! *spy av psykologi* Håper ikke jeg trenger den om igjen! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Temperament et et personlighetstrekk. 0 Siter
Gjest svaksterk Skrevet 26. november 2005 Skrevet 26. november 2005 *spy av psykologi* Håper ikke jeg trenger den om igjen! Hehe, jeg synes det er kjempegøy :-) Gleder meg SÅNN til å komme i gang igjen! Bra vi er ulike. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.