Gå til innhold

Karriere muligheter for BSc i psykologi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer snart til å avslutte min utdanning i psykologi. Får en bachelor (of science) grad.

Problemet er at jeg ikke aner hva jeg vil gjøre, og for å være helt ærlig, så er jeg ikke sikker på mine karriere muligheter.

Noen som har gode råd, eller kan hjelpe?

Fortsetter under...

Gjest par i hjerter
Skrevet

Bare litt nysgjerrig.Hva er det for en utdannelse du har tatt?Er du utdannet psykolog??

Skrevet

Bare litt nysgjerrig.Hva er det for en utdannelse du har tatt?Er du utdannet psykolog??

Nei, jeg er ikke utdannet psykolog. Jeg tok bare en bachelor grad i psykologi. For å bli praktiserende psykolog må man bygge på litt mer.

Skrevet

Nei, jeg er ikke utdannet psykolog. Jeg tok bare en bachelor grad i psykologi. For å bli praktiserende psykolog må man bygge på litt mer.

Nei, man bygger ikke på en bachelorgrad for å bli psykolog. Man må søke seg inn på et eget studium, profesjonsstudiet i psykologi.

Skrevet

Kanskje finne et fag du liker som du kan ta mastergrad i? Psykologi egner seg bra til å kominere med andre samfunnsvitenskapelige fag eller økonomi/markedsføring.

Det er liksom ikke bare bare å velge og vrake når det er så mange studenter som har en slik grad. Det er jo i tillegg vanskelig å definere hva man konkret kan bli..

Skrevet

Nei, man bygger ikke på en bachelorgrad for å bli psykolog. Man må søke seg inn på et eget studium, profesjonsstudiet i psykologi.

Jeg studerer i England. Litt annerledes her.

Annonse

Skrevet

Kanskje finne et fag du liker som du kan ta mastergrad i? Psykologi egner seg bra til å kominere med andre samfunnsvitenskapelige fag eller økonomi/markedsføring.

Det er liksom ikke bare bare å velge og vrake når det er så mange studenter som har en slik grad. Det er jo i tillegg vanskelig å definere hva man konkret kan bli..

Har tenkt litt på mastergrad, men jeg tror ikke jeg orker! Fysisk eller psykisk sett.