Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hadde en MA i uke 7 for 12 uker siden. Hcg nivået holdt seg i kroppen i lang tid etter utskrapningen. Trodde jeg var gravid igjen 6 uker etter,men det viste seg at det var den forrige graviditeten som fortsatt slo ut. Tok derfor grav. tester jevlig etter dette for å finne ut når alt var ute av kroppen. For nesten 4 uker siden slo testene endelig negativt ut. Etter 2 uker begynte jeg å få ømme brystvorter, noe jeg ofte får en stund før mensen. Har fortsatt ikke fått mensen. Tok en ny test i dag og det slo ut svakt svakt positivt. Tror du dette nå er en ny graviditet eller kan det fortsatt være den gml. graviditeten? Rart å ha hatt ømme bryster såpass lenge og enda slår den ikke mer ut...Får jo ikke ømme bryster ved eggløsning..får det heller ikke helt til å stemme med de gangene vi har hatt sex.(enten 1 1/2 eller 2 1/2 uke siden, og det er vel ofte ca 2 uker)Tok testen i kveld, så det hadde sikkert veært bedre med morgenurin.( Har ikke hatt mensen siden utskrapningen)

Tusen takk på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207595-gravid-etter-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan nesten virke som om du er gravid igjen. En svakt positiv test er i prinsippet positiv, men du bør teste igjen om noen dager. Som du forteller viste testene du tok etterhvert negativt resultat, noe som tyder på at du ikke hadde hCG (svangerskapshormon) igjen i kroppen. Dette hormonet kan ikke produseres utenom ved svangerskap, og når du igjen tester positivt må det jo tolkes dithen at du kan være gravid igjen.

Jeg ønsker dere lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/207595-gravid-etter-ma/#findComment-1500734
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...