Gjest bebba Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Noen som har bodd i USA som skal spise kalkun i kveld eller i helgen? Skal ha gjester til middag på lørdag og tenkte å ha kalkunbryst. Noen forslag om tilberedning mottas med takk. 0 Siter
Aryane Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Jeg pleier steke det etter anvisning på pakken, men jeg putter det i en stekepose, da blir det ikke tørt. Jeg liker kalkun best med stuffing, men hvis det bare er til meg og guttene blir det jo litt mye med en hel kalkun, så da lager jeg heller stuffing ved siden av, så har jeg viltsaus, ananas, svisker og grønnsaker ved siden av, og kokte poteter. Ganske tradisjonelt, men jeg syns det er best sånn! Nå ga du meg tips til søndagsmiddagen ) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Jeg pleier steke det etter anvisning på pakken, men jeg putter det i en stekepose, da blir det ikke tørt. Jeg liker kalkun best med stuffing, men hvis det bare er til meg og guttene blir det jo litt mye med en hel kalkun, så da lager jeg heller stuffing ved siden av, så har jeg viltsaus, ananas, svisker og grønnsaker ved siden av, og kokte poteter. Ganske tradisjonelt, men jeg syns det er best sånn! Nå ga du meg tips til søndagsmiddagen ) Har bare lagd stuffing til hel kalkun så hvis du har forslag til god stuffing til å lage ved siden av så blir jeg glad. Hvordan går du frem? Takk for svar for øvrig. 0 Siter
Aryane Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Har bare lagd stuffing til hel kalkun så hvis du har forslag til god stuffing til å lage ved siden av så blir jeg glad. Hvordan går du frem? Takk for svar for øvrig. Jeg gjør det veldig enkelt, men det er nok fordi jeg er litt kresen, amerikanerne har jo både lever og all slags guffe i stuffingen. Jeg steker kjøttdeig så vidt på pannen sammen med masse løk, så har jeg det oppi en stekepose sammen med svisker, og legger den i ovnen sammen med kalkunen på slutten. Ikke særlig spennende da, men veldig godt... 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 24. november 2005 Skrevet 24. november 2005 Jeg gjør det veldig enkelt, men det er nok fordi jeg er litt kresen, amerikanerne har jo både lever og all slags guffe i stuffingen. Jeg steker kjøttdeig så vidt på pannen sammen med masse løk, så har jeg det oppi en stekepose sammen med svisker, og legger den i ovnen sammen med kalkunen på slutten. Ikke særlig spennende da, men veldig godt... Amerikanere har masse gode stuffinger og der lærte jeg å lage en fantastisk god vegetarisk med loff og masse løk bl.a., men jeg har pleid å ha den inni kalkunen så ekte vegetarisk er den ikke. Jeg koker innmaten i en kjele med grønnsaker i flere timer, siler det og bruker til saus. Bruker hvitvin til stuffingen og portvin eller sherry i sausen så dette er virkelig eksklusivt. Drikker alltid en god rødvin til, men denne oppskriften lager jeg bare til jul eller nyttår. 0 Siter
Speak Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Jeg pleier også å lage hel kalkun. Men ser det har vært diskusjon om stuffing. Har en god oppskrift her: Loff i terninger. Lar den tørke på fjøla noen timer. Kok kraft av hals e.l. som følger med. (+ evt. hønsebuljong) + salt/pepper. En stor løk skjæres opp + ca. to stilker stangselleri. Alt "knas" sammen i krafta. Kjempegod, og ikke så tung som mye annen stuffing. Nå gleder jeg meg til kalkun på søndag mmmmmmmm..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.