Gå til innhold

Joike-meldeplikt virkelig seriøst?

Gjest Nå står ikke verden til påske

Anbefalte innlegg

Gjest Nå står ikke verden til påske
Skrevet

Holdt på å le meg ihjel i dag når jeg så på kulturnytt at det skal inførest meldeplikt visst samene skal joike i gata. Dette er er det dummeste politivedtekten jeg har hørt om noen gang.

Er det virkelig et problem at det går samer å joiker i gatene der oppe i nord?

Tror noen må være drittlei av joik...

Skrevet

Dette er virkelig noe alle har ventet lenge på!

Uautorisert joiking har jo etterhvert utviklet seg til et stort samfunnsproblem:-)

Skrevet

Æh, det er selvsagt en teit ikke-nyhet.

Alle kan selvsagt gå og småjoike litt for seg selv, men dersom de skal _opptre_ med joik på offentlig sted, må det meldes.

Akkurat som med sang, med andre ord.

Men da er det selvsagt ikke så gøy å skrive om det, så mediene vinkler for harde livet.

Skrevet

Jeg lo også helt til gubben sa at det samme må alle som står og synger i kor....så da så....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...