Gå til innhold

Shopper du julegaver til deg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rar overskrift, men spørsmålet skyldes at min svigermor hvert j... år maser vettet av meg om at det er best at vi går sammen og kjøper julegaven fra henne til meg, fordi det er så vanskelig å vite hva hun skal kjøpe, hva jeg liker etc.

Dette synes jeg er skikkelig masete!

én ting er at dette gjør at overraskelsen/gleden på julaften blir "ødelagt", men det skal jeg alltids kunne leve med.

Verre er det at jeg har problemer nok som det er å finne tid til å gå i butikker og kjøpe julegavene jeg selv skal gi bort, for ikke å snakke om tid til shopping forøvrig, samt massevis av andre ting man skal ha gjort unna.

Men selv om jeg vrir meg unna hvert eneste år, så tar hun ikke tegninga! :-(

Grrrrrr

Dagens lille utblåsning! ;-)

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

29

• DarkPink

8

• laban

4

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Siden overraskelsesmomentet allerede er spolert så hvorfor ikke spørre om hun kan gi deg et gavekort i en butikk du har lyst på noe i. På den måten kan du jo handle etter jul og så kan du kanskje få det på tilbud også :)

Skrevet

*Hehe* Kjæresten min har blitt diktert hva jeg ønsker meg. Det høres kanskje frekt ut, men han spurte og jeg kom med et konkret ønske og da ballet det på seg med farge, modell osv.

Men å gå i butkker sammen med ham (el. andre) for å kjøpe gave til meg selv? Nei, det har jeg ikke gjort. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller, med mindre det er snakk om noe i en liiiiten eske... ;o)

Skrevet

Dæven! klager du over at du har en svigermor som insisterer på å gi deg noe du liker? *dån* :D

Skrevet

Nei, da får de heller spørre hva jeg ønsker meg og kjøpe det selv! Noe så kjedelig da gitt. Tenk så morsomt å åpne gaven på julaften og få *akkurat* det man har ønsket seg. Alternativt gavekort, slik som fei skriver under her.

Skrevet

Dæven! klager du over at du har en svigermor som insisterer på å gi deg noe du liker? *dån* :D

;-)

Spørsmålet er vel heller om jeg synes at det er "verdt det" å få en ting jeg liker til noen hundringser, mot å bruke hele lørdagen m svigermor i byen - buss inn, gå sakte, høre på snakk om stive hofter og ett eller annet mambo jambo om alternativ medisin eller healing, kanskje et kafébesøk.... etc etc

Skrevet

Jeg NEKTER å gå i byen med svigermor!! Da er jeg heller uten julegave.

Skrevet

Siden overraskelsesmomentet allerede er spolert så hvorfor ikke spørre om hun kan gi deg et gavekort i en butikk du har lyst på noe i. På den måten kan du jo handle etter jul og så kan du kanskje få det på tilbud også :)

Ja, det ville selvsagt vært det beste! :-)

Men hun har så mange slags "regler" for gavene hun gir, og en av dem er at hun ikke gir gavekort, og en annen er at hun ikke gir fellesgaver til min mann og meg! :-(

Det siste er faktisk et problem, for det ville vært mye lettere om hun hadde kjøpt den gryta vi ønsker oss el tilsvarende.

Eventuelt at hun hadde gitt gryta som gave til meg, og noe mer personlig til sin sønn. Jeg hadde faktisk foretrukket det!! :-)

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg shopper julegaver til både meg selv, sambo og ungene fra svigermor. Jeg får pengene, og så kjøper jeg noe til oss. Dette fordi hun har vært mye syk og blitt relativt redusert.

Klart mer spennende å ikke kjøpe de selv, men.

Skrevet

;-)

Spørsmålet er vel heller om jeg synes at det er "verdt det" å få en ting jeg liker til noen hundringser, mot å bruke hele lørdagen m svigermor i byen - buss inn, gå sakte, høre på snakk om stive hofter og ett eller annet mambo jambo om alternativ medisin eller healing, kanskje et kafébesøk.... etc etc

....det er da så koselig! :)

Skrevet

Nei, da får de heller spørre hva jeg ønsker meg og kjøpe det selv! Noe så kjedelig da gitt. Tenk så morsomt å åpne gaven på julaften og få *akkurat* det man har ønsket seg. Alternativt gavekort, slik som fei skriver under her.

Jeg oppgir også julegaveønsker, men med mindre jeg ønsker meg en skjønnlitterær bok, så er det vel alltids tolkningstvil ute og går! ;-)

Skrevet

Jeg NEKTER å gå i byen med svigermor!! Da er jeg heller uten julegave.

*lol*

Skrevet

Ja, det ville selvsagt vært det beste! :-)

Men hun har så mange slags "regler" for gavene hun gir, og en av dem er at hun ikke gir gavekort, og en annen er at hun ikke gir fellesgaver til min mann og meg! :-(

Det siste er faktisk et problem, for det ville vært mye lettere om hun hadde kjøpt den gryta vi ønsker oss el tilsvarende.

Eventuelt at hun hadde gitt gryta som gave til meg, og noe mer personlig til sin sønn. Jeg hadde faktisk foretrukket det!! :-)

Si du dessverre ikke har tid, så får hun bli så sur hun bare vil :)

Enten gavekort eller ingenting! Du har sikkert råd til å avse et par hundrelapper, det går vel opp i opp med kafébesøk og busspenger og tapt arbeidstid :)

Skrevet

Jeg shopper julegaver til både meg selv, sambo og ungene fra svigermor. Jeg får pengene, og så kjøper jeg noe til oss. Dette fordi hun har vært mye syk og blitt relativt redusert.

Klart mer spennende å ikke kjøpe de selv, men.

Jeg hadde også heller tatt imot pengene og kjøpt sakene selv fremfor å bli med henne på en bytur!! ;-)

Skrevet

....det er da så koselig! :)

Du må gjerne få lov til å gå i mitt sted! ;-)

Skrevet

*Hehe* Kjæresten min har blitt diktert hva jeg ønsker meg. Det høres kanskje frekt ut, men han spurte og jeg kom med et konkret ønske og da ballet det på seg med farge, modell osv.

Men å gå i butkker sammen med ham (el. andre) for å kjøpe gave til meg selv? Nei, det har jeg ikke gjort. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller, med mindre det er snakk om noe i en liiiiten eske... ;o)

"med mindre det er snakk om noe i en liiiiten eske... ;o) "

Hører vi klokker i det fjerne? ;-)

Skrevet

;-)

Ja, men da sier du: "hofta di!? Sporte eg om hofta di!?", og forteller henne at du ikke vil ha noen julepresang, fordi du ikke synes prisen er verdt å måtte gå i byen med henne...

=p

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg hadde også heller tatt imot pengene og kjøpt sakene selv fremfor å bli med henne på en bytur!! ;-)

Ja, det skjønner jeg.

Stor forskjell på å gå alene og sammen med svigermor, det hadde nok ikke jeg prioritert å gjort, iallefall.

Skrevet

Du må gjerne få lov til å gå i mitt sted! ;-)

Ja takk!:-) om jeg får gaven også så!

Skrevet

"med mindre det er snakk om noe i en liiiiten eske... ;o) "

Hører vi klokker i det fjerne? ;-)

Neppe. :o) Jeg er overhode ikke gifteklar, selv om jeg har en mistanke om at han ikke hadde vært så vond å overtale.

Men all den tid vi ikke kan flytte sammen er giftermål totalt uaktuellt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...