morsan Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Du klarer ikke å finne noe som er avbildet i en julekatalog, da? Så kan hun gå i den riktige butikken og få hjelp til å finne akkurat den tingen på bildet på side X? Men det er litt håpløst når hun ikke godtar annet enn noe veldig "personlig", og at dere ikke kan ønske dere noe felles. Noe sier meg også at det ikke nytter å foreslå at dere heller tar denne koseturen i romjula... Kosetur og kosetur, fru Blom! ;-) Jeg får se hva jeg finner, men det er neimen ikke lett! 0 Siter
morsan Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Ja, det tror jeg må ha vært enda sårere, enn det jeg opplevde: Svigermor anklaget meg høylydt for at vi ikke fikk barn. Sønnen hennes var jo så barnekjær, så det måtte være min skyld. Det var like etter at vi hadde fått vite at vi ikke kunne få barn... Uff, ikke bra! :-( 0 Siter
DarkPink Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Ja, det tror jeg må ha vært enda sårere, enn det jeg opplevde: Svigermor anklaget meg høylydt for at vi ikke fikk barn. Sønnen hennes var jo så barnekjær, så det måtte være min skyld. Det var like etter at vi hadde fått vite at vi ikke kunne få barn... =( Jeg skjønner ikke at folk kan være så ufattelig tankeløse. Hun visste ikke at dere ikke kunne få barn da, håper jeg? Jeg husker den reklamen for telenor, "noe sier vi for å informere, osv", i den ene scenen sa de "noe sier vi uten å tenke oss om e.l., da satt et voksent par på cafe med en venninne med baby som sier: skal ikke dere har barn snart, da? Og så ser det paret ned i bordet. Ble bestandig så trist av den reklamen, selv om den egentlig skulle være fin. Jeg visste ikke at du ikke kunne få barn, jeg. Kan jeg spørre om du har adoptert eller ikke har? 0 Siter
morsan Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Ja, det er som kjent derfor man ikke får barn selv om man vil - fordi man ikke er barnekjær nok. * stønn * he he.... Av en eller annen grunn så tenker jeg på en spesiell historie når jeg leser om slike rare "årsaker" til at det blir eller ikke blir barn: En tante av min mann fortalte om noen hun kjente/visste om som hadde fått trillinger, og la derpå til at denne mannen var jammen meg fruktbar som klarte å lage så mange barn, ja!! Tenk det: Hele TRE egg ble befruktet!! *lol* Står i en viss kontrast til noen jeg vet om som måtte ty til microinjeksjon fordi mannen kun hadde 4 millioner (?) sædceller pr mililiter, og det ble ikke regnet som "bra nok" til befruktning på gammelmåten! ;-) 0 Siter
laban Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Kosetur og kosetur, fru Blom! ;-) Jeg får se hva jeg finner, men det er neimen ikke lett! Det var for "fru Blom" jeg tenkte det var en kosetur ja, ikke for deg. Jeg har ingen svigermor lenger, men gubben har en barnløs tante som gjør en glimrende jobb som reserve. Så jeg vet at dette ikke er avdelingen rasjonelle argumenter. 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 *S* Får håpe ikke den anonyme innlegger er for hårsår på dette, da! ;-) Det hadde vel vært verre om hun hadde gitt svigerdatteren klær i en altfor STOR størrelse!! ;-) ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 =( Jeg skjønner ikke at folk kan være så ufattelig tankeløse. Hun visste ikke at dere ikke kunne få barn da, håper jeg? Jeg husker den reklamen for telenor, "noe sier vi for å informere, osv", i den ene scenen sa de "noe sier vi uten å tenke oss om e.l., da satt et voksent par på cafe med en venninne med baby som sier: skal ikke dere har barn snart, da? Og så ser det paret ned i bordet. Ble bestandig så trist av den reklamen, selv om den egentlig skulle være fin. Jeg visste ikke at du ikke kunne få barn, jeg. Kan jeg spørre om du har adoptert eller ikke har? Nei, svigermor visste ikke at vi ikke kunne få barn. Det var så sårt for oss at vi ikke fortalte det til noen - selv ikke nære venner. Nå har jeg to mirakler i huset - egenproduserte!!! Jeg har nevnt dem såpass ofte her inne at jeg trodde det var velkjent at jeg har barn, så det var ikke meningen at noen skulle synes synd på meg. Men fortsatt spør jeg aldri noen om de ønsker seg barn. Og jeg får også vondt i magen av den reklamen... Så noen følelser sitter i mange år selv om de ikke er "gyldige" lenger. 0 Siter
morsan Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Det var for "fru Blom" jeg tenkte det var en kosetur ja, ikke for deg. Jeg har ingen svigermor lenger, men gubben har en barnløs tante som gjør en glimrende jobb som reserve. Så jeg vet at dette ikke er avdelingen rasjonelle argumenter. "Så jeg vet at dette ikke er avdelingen rasjonelle argumenter. " LOL! 0 Siter
laban Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 he he.... Av en eller annen grunn så tenker jeg på en spesiell historie når jeg leser om slike rare "årsaker" til at det blir eller ikke blir barn: En tante av min mann fortalte om noen hun kjente/visste om som hadde fått trillinger, og la derpå til at denne mannen var jammen meg fruktbar som klarte å lage så mange barn, ja!! Tenk det: Hele TRE egg ble befruktet!! *lol* Står i en viss kontrast til noen jeg vet om som måtte ty til microinjeksjon fordi mannen kun hadde 4 millioner (?) sædceller pr mililiter, og det ble ikke regnet som "bra nok" til befruktning på gammelmåten! ;-) Det er utrolig mye uvitenhet rundt dette, selv i våre dager. Mange tror f.eks. at hvis ikke mannen er impotent, må årsaken til barnløsheten ligge hos kvinnen... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Ja, det er som kjent derfor man ikke får barn selv om man vil - fordi man ikke er barnekjær nok. * stønn * Det er utrolig hva man kan risikere å høre, ja! 0 Siter
DarkPink Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Nei, svigermor visste ikke at vi ikke kunne få barn. Det var så sårt for oss at vi ikke fortalte det til noen - selv ikke nære venner. Nå har jeg to mirakler i huset - egenproduserte!!! Jeg har nevnt dem såpass ofte her inne at jeg trodde det var velkjent at jeg har barn, så det var ikke meningen at noen skulle synes synd på meg. Men fortsatt spør jeg aldri noen om de ønsker seg barn. Og jeg får også vondt i magen av den reklamen... Så noen følelser sitter i mange år selv om de ikke er "gyldige" lenger. Det var veldig godt å høre. Det hender jeg blander sammen nick eller glemmer, har nok helt sikkert lest noe om barna dine da.. =) Du må bare stoppe meg hvis jeg er upassende eller noe,altså, men kunne du få barn likevel, eller brukte dere noe slags metoder? Jeg kan så lite, og vil vite så mye! 0 Siter
morsan Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Det er utrolig mye uvitenhet rundt dette, selv i våre dager. Mange tror f.eks. at hvis ikke mannen er impotent, må årsaken til barnløsheten ligge hos kvinnen... Utrolig! men, men, hva kan man egentlig vente av de "godt voksne" når det har hendt at selv unge voksne her på dol tror at urin og menstruasjonsblod kommer ut av samme åpning!!! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Lurulf Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Det var veldig godt å høre. Det hender jeg blander sammen nick eller glemmer, har nok helt sikkert lest noe om barna dine da.. =) Du må bare stoppe meg hvis jeg er upassende eller noe,altså, men kunne du få barn likevel, eller brukte dere noe slags metoder? Jeg kan så lite, og vil vite så mye! Jeg ønsker ikke å si så mye om det her på dol. Men du kan maile meg på [email protected] Jeg har ikke så god tid til å skrive lange mailer nå (det er ingen kort historie), men det skal jeg nok rekke i løpet av helgen. 0 Siter
mum Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Ja, og gir regningen til rette vedkomne. 0 Siter
DarkPink Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Utrolig! men, men, hva kan man egentlig vente av de "godt voksne" når det har hendt at selv unge voksne her på dol tror at urin og menstruasjonsblod kommer ut av samme åpning!!! !? 0 Siter
cecily Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Jeg hadde følt meg ille til mote i en slik situasjon. At svigermor _måtte_ bruke penger på meg. Isj, nei, det hadde jeg ikke likt. 0 Siter
morsan Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 !? Hsuker at jeg leste det i en tråd her inne engang, og hun som inntil mer opplyste dol'ere kunne fortelle henne det riktige, så trodde hun faktisk at det var en og samme åpning!!! Hun påstod ihvertfall at hun ikke var et barn! 0 Siter
DarkPink Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Hsuker at jeg leste det i en tråd her inne engang, og hun som inntil mer opplyste dol'ere kunne fortelle henne det riktige, så trodde hun faktisk at det var en og samme åpning!!! Hun påstod ihvertfall at hun ikke var et barn! Gud hjelpe meg. Tok hun ut tampongen for hver gang hun tissa da, f,eks? *flire* 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 25. november 2005 Skrevet 25. november 2005 Jeg NEKTER å gå i byen med svigermor!! Da er jeg heller uten julegave. *latterkrampe* Se for meg at du stamper føttene i gulvet og vræler : "Jeg NEKTER!", og snur deg furtent - akkurat som 5-åringen min ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 25. november 2005 Forfatter Skrevet 25. november 2005 Gud hjelpe meg. Tok hun ut tampongen for hver gang hun tissa da, f,eks? *flire* Jeg husker ikke sammenhengen dette kom opp i, men det kan ha vært at hun bare brukte bind og ikke hadde turt å begynne med tamponger, for hva da når man må tisse... etc. Utrolig at det går an å være ca 20 år og ikke vite mer om sin egen kropp enn som så! Nesten i kategori med de 15-åringene osm skrev inn til "Sandra" i Romantikk og spurte: "Kjære Sandra, kan man få barn av å kysse?" ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.