Gå til innhold

Den verste julegaven du har fått...

Anbefalte innlegg

Uten tvil - omsider...

Bra! :)

Jeg har hjemmedag med Snorkfrøken, som ikke er helt i slaget. Resten av jobben min sitter på stabsmøte og trøkker, så det gjør godt å slappe av foran ovnen med litt tacosalat og varme kanelboller til lunsj og Mozart på øret. :)

Fortsetter under...

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

25

• morsan

15

• annegunn

15

• nanna

6

Mest aktive i denne tråden

Bra! :)

Jeg har hjemmedag med Snorkfrøken, som ikke er helt i slaget. Resten av jobben min sitter på stabsmøte og trøkker, så det gjør godt å slappe av foran ovnen med litt tacosalat og varme kanelboller til lunsj og Mozart på øret. :)

Grosse messe?

Annonse

Døh - det er flyfly jeg har invitert, assa

*fremdeles sikker i min sak*

;-)

Ja, jeg har vel nå ødelagt alle sjansen for å bli invitert en gang i fremtiden! ;-))

For all del: Jeg setter pris på god mat, og jeg setter pris på at vertinnen har lagt ned en arbeidsinnsats for at jeg som gjest skal ha det bra! :-)

Men det betyr ikke nødvendigvis at alt som er laget fra scratch er bedre enn alt hel- eller halvfabrikata! ;-)

Æsj - jeg skulle hatt konteksten også.

Trekke seg ut av: pull out of - men det er mulig det brukes mest i betydningen trekke tilbake styrker

Trappe ned: reduce?

Jeg skreiv reduse jeg også, men opplever at det liksom ikke dekker alt. ;)

Æsj, får ta en telefon til fatter seinere. ;)

;-)

Ja, jeg har vel nå ødelagt alle sjansen for å bli invitert en gang i fremtiden! ;-))

For all del: Jeg setter pris på god mat, og jeg setter pris på at vertinnen har lagt ned en arbeidsinnsats for at jeg som gjest skal ha det bra! :-)

Men det betyr ikke nødvendigvis at alt som er laget fra scratch er bedre enn alt hel- eller halvfabrikata! ;-)

Du stiller deg lagelig til for hogg når du kommer og generaliserer i vår ytterst spesifikke matprat...

Men jeg er i prisippet enig, og vi bruker litt sånt vi også, astasaus på glass blant annet. Men ofte betaler det seg å bruke tid på å lage mat, hvis man vil ha noe skikkelig godt.

Jeg skreiv reduse jeg også, men opplever at det liksom ikke dekker alt. ;)

Æsj, får ta en telefon til fatter seinere. ;)

Kontornaboen på jobben pleier også å bruke meg som levende ordbok :)

Men har du hele konteksten/setningen? Evt sende på jobbemailen?

Annonse

Du stiller deg lagelig til for hogg når du kommer og generaliserer i vår ytterst spesifikke matprat...

Men jeg er i prisippet enig, og vi bruker litt sånt vi også, astasaus på glass blant annet. Men ofte betaler det seg å bruke tid på å lage mat, hvis man vil ha noe skikkelig godt.

Beklager at jeg blandet meg inn i en privat samtale.

Spørsmålsstillingen er feilaktig.

Det at noen i det hele tatt tar seg bryet med å pakke inn noe som helst til denne fyren, er gave god nok.

Hva som er inni spiller ikke så stor rolle. Man har jo alt fra før likevel.

...

Hvert år har vi tråder på dol hvor folk sutrer over gavene. Patetisk.

Hvis den aktuelle gaven er ment å SÅRE, mener jeg at det er ille.

Jamfør mitt eksempel: Min mann fikk "Skikk og bruk"-bok av min mor. Hvorfor det, tro? Jo, for å være j^¨'lig med han.

Jamfør mitt eksempel: Min mann fikk "Skikk og bruk"-bok av min mor. Hvorfor det, tro? Jo, for å være j^¨'lig med han.

*fy! Skamme seg!*

- mot ham, skulle det stå.

Joda, hvis man er ute etter å såre er det klart ikke noe trivelig.

Menneh..jeg hadde ikke blitt så veldig "såra" av ei slik bok, jeg da. Tvert i mot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...