Gå til innhold

Å brenne ned huset uten løgn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder dette vann:

Jeg har et gammelt hus som skal rives. Det er dyrt å rive, minst kr 200 000.

Ikke noe i huset har noen særlig verdi. Det er ubebodd og frittstående.

En dag kjøper jeg en 5-liter med olje, en kjele og en pomfrikurv.

Setter gryta på plata, heller i 3 liter olje, setter på avtrekket og slår plata på full.

Så stikker jeg ned i butikken og handler en sixpack, en avis og frossen pommfri. På veien stikker jeg innom pøbben og "glemmer" pommfrigryta.

Så etter en time hører jeg brannbilen og kikker ut. Røyk i horisonten. O0opsss... faen pommfrigryta!!! Jeg lar alt bli igjen og løper hjem. Fyren på pubben har sett meg og kjenner meg.

Huset brenner ned og jeg forteller politiet -nøyaktig- hva som skjedde, uten å lyve en millimeter. Bubverten er vitne, og jeg pleier å komme å få et par pils på den tida og sitte der et par timer.

Jeg slipper å betale riving og får en pen sum fra forsikringsselskapet, fratrukket 25% for grov uaktsomhet. Det kommer en etterforsker og spøer meg om historien tre ganger på noen uker. Historien stemmer 100% hver gang og med alle andre opplysninger og bevis. Selvsagt. Jeg har jo sagt sannheten.

Alle verdisaker er i bankboks, slik de alltid har vært. Alle papirer og annet av verdi er på lager noen mnd før brannen, naturlig og greit, da det er lekkasjer og fukt i huset. Jeg skulle rive, og alle aktiviteter henspeiler naturlig på det.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

25

• DarkPink

9

• flisa

8

• cecily

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest lyver ikke
Skrevet

De kommer antakelig til å gjennomskue at du lyver. En person som forteller sannheten, klarer å variere ordbruken og likevel fortelle samme historien. En person som lyver klarer stort sett ikke det.

Avtal heller med brannvesenet og få dem til å ta det som en brannøvelse.

Skrevet

De kommer antakelig til å gjennomskue at du lyver. En person som forteller sannheten, klarer å variere ordbruken og likevel fortelle samme historien. En person som lyver klarer stort sett ikke det.

Jammen jeg lyver ikke! Forteller nøyaktig sannheten, bortsett fra at jeg glemte meg bort på puben med vilje. Hverken verten eller andre kan vite hva jeg tenkte på der jeg satt på puben.

Det er altså bare et punkt jeg trenger lyve om, og det spør de sikkert ikke om.

Skrevet

Bruker du å oppholde deg i det huset der?

Er det ikke litt ulogisk å sette på gryta som tar to min. å varme opp, før du stikker på butikken for å kjøpe pommes fritez, og enda mer ulogisk å sitte på puben med en handlepose som drypper etterhvert som den smelter?

Og tror du ikke de finner ut at du kjøpte deg en frityrgryte noen dager før "ulykken"?

Skrevet

Ja men - han lyver da ikke? Forteller bare akkurat hva som er skjedd...!

Skrevet

Bruker du å oppholde deg i det huset der?

Er det ikke litt ulogisk å sette på gryta som tar to min. å varme opp, før du stikker på butikken for å kjøpe pommes fritez, og enda mer ulogisk å sitte på puben med en handlepose som drypper etterhvert som den smelter?

Og tror du ikke de finner ut at du kjøpte deg en frityrgryte noen dager før "ulykken"?

Jeg pleier være der i den delen som er brukbar når jeg er på den kanten.

Jeg ser ikke noe unaturlig å kjøpe en gryte.

Hvis jeg glemte pomfrigryta, og glemte å få med meg alt fra puben, så glemte jeg sikkert at jeg hadde frossen pomri i posen.

Problemet er at jeg er pedant i virkelighjeten, og truandes til å lage slike plott helt uten hjelp. Utspekulert med andre ord.

Skrevet

Du blir jo ikke mer uskyldig av å fortie sanneheten. Du er ikke skyldig i det å lyve, men du er skyldig å sette på brann. Sistnevnte er mer alvorlig enn førstnevnte.

Skrevet

Ja men - han lyver da ikke? Forteller bare akkurat hva som er skjedd...!

Det er det geniale.

Jeg forteller alt som det er, bortsett fra hva jeg tenkte da jeg satt på puben. Jeg satt egentlig og ventet på at det skulle ta fyr i gryta og at avtrekket skulle suge først fettrøyken og så flammene opp gjennom avtrekket, slik at omtrent halve huset eksploderte da fettet og dampen tok fyr.

Men offisielt satt jeg og tenkte på min tapte kjærlighet og andre reelle problemer. Pubverten syns at jeg så litt bekymret ut, og spurte hvor dan det gikk. Jeg bare snakket om det vanlige pluss litt bekymring og mutt grynting.

Skrevet

Ja, det ulogiske i situasjonen slo meg også.

Man fyrer ikke opp en frityrgryte i et ubebodd hus.

De kommer naturligvis til å spørre om hvorfor du gjorde det, og om du ikke skulle skynde deg tilbake før den frostne pommes frites'en tinte.

Skrevet

Hvis jeg glemte pomfrigryta, og glemte å få med meg alt fra puben, så glemte jeg sikkert at jeg hadde frossen pomri i posen.

Problemet er at jeg er pedant i virkelighjeten, og truandes til å lage slike plott helt uten hjelp. Utspekulert med andre ord.

Jeg ville ihvertfall syntes at det hørtes litt tynt ut..

Alle vet hvor brannfarlig frityrgryter er, og jeg tviler på noen ville sette den på før de går på butikken.

Kan du ikke heller tenne noen stearinlys i jula?

Skrevet

Du blir jo ikke mer uskyldig av å fortie sanneheten. Du er ikke skyldig i det å lyve, men du er skyldig å sette på brann. Sistnevnte er mer alvorlig enn førstnevnte.

Jeg er ikke uskyldig, men det er ikke poenget. :-)

Får jeg pengene og kan leve lykkelig resten av livet?

I stedet for at jeg betaler 250 000 for å rive, så bygger de et nytt hus for meg gratis.

Skrevet

Jeg ville ihvertfall syntes at det hørtes litt tynt ut..

Alle vet hvor brannfarlig frityrgryter er, og jeg tviler på noen ville sette den på før de går på butikken.

Kan du ikke heller tenne noen stearinlys i jula?

Stearinlys er lite effektive. Oljebrann med 3 liter olje og et avtrekk fører til "eksplosjonsartet brann" som ingen rekker slukke før huset er en meter høyt :-) De siste 2 literne står selvsagt på benken like ved siden av gryta og renner ut over hele kjøkkenbenken og gulvet i full fyr.

Skrevet

Det er det geniale.

Jeg forteller alt som det er, bortsett fra hva jeg tenkte da jeg satt på puben. Jeg satt egentlig og ventet på at det skulle ta fyr i gryta og at avtrekket skulle suge først fettrøyken og så flammene opp gjennom avtrekket, slik at omtrent halve huset eksploderte da fettet og dampen tok fyr.

Men offisielt satt jeg og tenkte på min tapte kjærlighet og andre reelle problemer. Pubverten syns at jeg så litt bekymret ut, og spurte hvor dan det gikk. Jeg bare snakket om det vanlige pluss litt bekymring og mutt grynting.

men hva med alle vitnene som kan fortelle om det ubebodde huset, og at du hadde undersøkt priser på riving?? ;-)

Det er som i drapssaker, vettø, forbryterne tror at de er så innmari lure og at de har tenkt på alle eventualiteter! ;-)

Og en annen ting: Sikker på at avkortningen i forsikringen blir bare 25%, da?

Og atter en annen ting: Hva hvis det i løpet av den tiden du er på pøbben etc forviller seg noen barn inn på tomta(huset, fordi de vet at dette har stått tomt lenge og at det derfor kan være et yndet sted for spennende lek??

Skrevet

"Jeg skulle rive, og alle aktiviteter henspeiler naturlig på det."

Siden du skulle rive (egentlig også hvis noen hadde mistanke om at du _kanskje_ skulle rive), vil absolutt alle hendelser som fører til at huset blir ødelagt, virke mistenkelige. Særlig for et forsikringsselskap.

Spør heller brannvesenet om de vil ha et hus å øve seg på.

Skrevet

Stearinlys er lite effektive. Oljebrann med 3 liter olje og et avtrekk fører til "eksplosjonsartet brann" som ingen rekker slukke før huset er en meter høyt :-) De siste 2 literne står selvsagt på benken like ved siden av gryta og renner ut over hele kjøkkenbenken og gulvet i full fyr.

Du er syk =p

Neinei, men skyld bare ikke på meg når du blir tatt for forsikringssvindel..

Skrevet

du kunne jo fått brannvesenet til å brenne det ned for deg - de trenger sikkert hus å prøve seg på.

Skrevet

Ja, det er jo lettere å glemme en gryte som er ny -og som man ikke er vant til også....:-) Jeg har også kjeltringhjerne.

Skrevet

men hva med alle vitnene som kan fortelle om det ubebodde huset, og at du hadde undersøkt priser på riving?? ;-)

Det er som i drapssaker, vettø, forbryterne tror at de er så innmari lure og at de har tenkt på alle eventualiteter! ;-)

Og en annen ting: Sikker på at avkortningen i forsikringen blir bare 25%, da?

Og atter en annen ting: Hva hvis det i løpet av den tiden du er på pøbben etc forviller seg noen barn inn på tomta(huset, fordi de vet at dette har stått tomt lenge og at det derfor kan være et yndet sted for spennende lek??

Jeg ville aldri lagt skjul på at det skal rives, siden alle kan se at det er nødvendig.

Ingen mulighet for at barn kommer inn, eller at noen skades. Før det smeller blir det ganske mye røyk som sikkert skremmer vekk de fleste, og brannen går oopp avtrekksrøret, det smelter og fyrer opp ganske godt.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

lykke til med krangelen med forsikringsselskapet og med pressen. Husk at det nok helt sikkert er en eller annen som har lest på disse sidene som vil sladre:)

Skrevet

Du er syk =p

Neinei, men skyld bare ikke på meg når du blir tatt for forsikringssvindel..

Jeg syns det er et bra plott, og tipset fikk jeg av en røykdykker. Han mente jeg bare kunne sette meg i hagen bak huset og "sovne".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...